۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

موانع تولید در بخش کشاورزی شناسایی و برطرف می‌شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر شناسایی و رفع موانع تولید در این حوزه گفت: مهمترین موانع شناسایی شده تولید شامل سرمایه، نیروی انسانی، نهاده‌های دامی و گیاهی است. به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز شنبه در گفت ...

موانع تولید در بخش کشاورزی شناسایی و برطرف می‌شود
موانع تولید در بخش کشاورزی شناسایی و برطرف می‌شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر شناسایی و رفع موانع تولید در این حوزه گفت: مهمترین موانع شناسایی شده تولید شامل سرمایه، نیروی انسانی، نهاده‌های دامی و گیاهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز شنبه در گفت و گویی با رسانه‌ها اظهار کرد: پایین بودن سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده تولید در این بخش است و حدود پنج درصد از سرمایه گذاری به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۹۵ درصد بقیه در بخش‌های صنعت و خدمات هزینه می‌شود که مسلماً برای اینکه بتوانیم میزان تولید در سطح کلان در کشور و استان را افزایش دهیم، باید میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

وی در ارتباط با پایین بودن سطح دانش در این بخش نیز تاکید کرد و گفت: باید علم و دانش با تجربه بومی کشاورزان تلفیق شده و به کشاورزان و به تبع آن به زمین‌های کشاورزی منتقل شود و کشاورزی سنتی تبدیل به کشاورزی مدرن و صنعتی (بزرگ مقیاس) شده که این می‌تواند میزان تولید و بهره وری را تا چند برابر افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به خدماتی که در ارتباط با پشتیبانی می‌تواند تأثیر گذار باشد، اشاره کرد و گفت: خدمات می‌تواند در راستای پشتیبانی، برای تسهیل صدور مجوزها، علمی کردن روش‌ها و فرآیندهای تولید محصول و خدمات مالی و تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار بگیرد.

فتحی به برنامه ریزی برای رفع موانع تولید و توزیع محصولات کشاورزی و تأمین نیازهای اساسی جامعه تاکید و اظهار کرد: بعضی اوقات به علت برخی مسائل اقتصادی و عدم هماهنگی، نظام تولید نیز همانند نظام توزیع با مشکلاتی مواجه می‌شود که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌ها، اصناف و خود مردم و برنامه ریزی، هماهنگی به وجود آمده و موانع رفع شده است.

وی همچنین در ارتباط با تولید و توزیع مرغ و تخم مرغ افزود: در عرض ۲۰ روز اخیر با استفاده از ظرفیت و همکاری تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف برای ساماندهی بازار و نظام توزیع اقداماتی انجام شد و توانستیم مشکلات را حل کنیم.

فتحی با بیان اینکه پشتیبانی و مانع زدایی وظیفه مسئولان و دولت است گفت: به طور یقین شناسایی موانع و چالش‌ها و رفع آنها به افزایش تولید و تحقق شعار سال منجر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۰، مشخص است که اهداف اقتصادی مدنظر نامگذاری‌ها از سوی مقام معظم رهبری بوده و ایشان مردم و مسئولان را در جهت تقویت بخش اقتصادی کشور آگاه می‌کند.

وی افزود: در بخش کشاورزی حدود ۹۸ درصد تولید محصولات، توسط خود مردم، کشاورزان و بخش خصوصی انجام می‌شود، اما در ادامه پشتیبانی و مانع زدایی بر عهده مسؤولان و دولت است که با شناسایی موانع و چالش‌ها و رفع این موانع از تولید کننده پشتیبانی کند.

فتحی در ارتباط با تولید و توزیع میوه و دیگر محصولات زنجیره غذایی گفت: ورود اتحادیه‌های تعاونی‌های روستایی در نظارت و توزیع مستقیم میوه عید سال باعث شد تا مردم از بابت خرید مایحتاج خود نگرانی نداشته باشند.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار