۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

مهم ترین تاثیر کرونا در عملکرد قلب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاسی اظهار کرد: در دوران کرونا دو گروه از افراد برای مشکل قلبشان بیشتر به مطب مراجعه می‌کنند؛ گروه اول افرادی هستند که به ویروس کرونا مبتلا شده و د...

مهم ترین تاثیر کرونا در عملکرد قلب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاسی اظهار کرد: در دوران کرونا دو گروه از افراد برای مشکل قلبشان بیشتر به مطب مراجعه می‌کنند؛ گروه اول افرادی هستند که به ویروس کرونا مبتلا شده و درگیری ریه داشتند و از دارو‌هایی استفاده می‌کردند که تظاهرات قلبی داشتند و گروه دوم افرادی هستند که به کرونا مبتلا شدند و علائمی مثلا تنگی نفس و تپش قلب دارند.

او افزود: دور قلب هر انسان مایعی با حجم بسیار کم وجود دارد اما بیماری‌های ویروسی مانند کرونا می‌توانند، باعث افزایش حجم مایع دور قلب شوند. افزایش حجم مایع دور قلب باعث فشرده شدن قلب شده که باید تخلیه شود، زیرا خونرسانی به این دستگاه را سخت می‌کند.

نجفی ادامه داد: کرونا باعث کاهش عملکرد قلب می‌شود، به طوریکه قادر است راندمان قلب سالم که ۶۰ درصد است را با ابتلا به ۳۰ الی ۴۰ درصد برساند. این عارضه در برخی از بیماران با علائم تنگی نفس بروز می‌کند که در این حالت با خوابیدن تشدید پیدا می‌کند. در برخی موارد نیز منجر به آمبولی ریه می‌شود، در عده‌ای هم به صورت گرفتگی رگ‌های قلب ظاهر می‌شود که قابل درمان است.

او با اشاره به عوامل گرفتگی رگ‌های قلب بیان کرد: قند کنترل نشده یا دیابت یکی از عوامل گرفتگی رگ‌های قلب است. عامل دیگر گرفتی رگ عروق فشار خون بالاست، افرادی که این بیماری را دارند باید عدد فشار خون خود را بدانند، زیرا بزرگترین علامت فشار خون بالا بی علامت بودن آن است.

این متخصص قلب تصریح کرد: افرادی که چربی بالا دارند، مستعد گرفتگی رگ‌های قلب هستند. سیگار کشیدن و کم تحرکی نیز از دیگر علائم این عارضه است.

او با اشاره به راهکار‌هایی برای جلوگیری از گرفتگی رگ‌های قلب گفت: این افراد باید روزانه ۴۵ دقیقه ورزش کنند زیرا در جلوگیری از گرفتگی رگ‌های قلب معجزه می‌کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار