۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳

مهم‌ترین نکات تغذیه‌ای برای سلامت بدن در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهروز طلایی گفت: اصول صحیح تغذیه بر ۳ پایه تعادل، تنوع و تناسب است. افراد باید از همه گروه‌های غذایی نان و غلات، میوه جات و سبزیجات، لبنیات، گوشت ها، تخم مرغ و حبوبات، چربی‌ها و شیرینی جات استفاده...

مهم‌ترین نکات تغذیه‌ای برای سلامت بدن در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهروز طلایی گفت: اصول صحیح تغذیه بر ۳ پایه تعادل، تنوع و تناسب است.

افراد باید از همه گروه‌های غذایی نان و غلات، میوه جات و سبزیجات، لبنیات، گوشت ها، تخم مرغ و حبوبات، چربی‌ها و شیرینی جات استفاده کنند.

این متخصص تغذیه افزود: شیرینی‌های مختلف در ایام نوروز استفاده می‌شوند، اما بهتر است که شیرینی‌های خشک مصرف شوند؛ چرا که شیرینی های‌تر برای بیماران قلبی عروقی و افراد با چربی خون بالا مضر خواهد بود.

مهم‌ترین نکات تغذیه‌ای برای سلامت بدن در ایام نوروز

افراد تنها مجاز به مصرف یک عدد شیرینی‌تر در طول روز هستند.

طلایی اضافه کرد: نوشیدن آب در ایام نوروز کاهش می‌یابد و نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین جایگزین آن‌ها می‌شوند؛ بنابراین بایستی حتما ۴ تا ۵ لیوان آب در طول روز مصرف شود.

افراد بایستی روزانه یک تا دو واحد از میوه جات و سبزیجات در صبح و عصر استفاده کنند.

او بیان کرد: آجیل‌های کم نمک یا بی نمک در نوروز به صورت بسیار محدود استفاده شود؛ چرا که مصرف زیاد آن‌ها باعث افزایش چربی خون خواهد شد.

استفاده از شیر، ماست و دوغ در گروه لبنیات باید در زمان عید مصرف شوند، منتهی اگر دوغ‌ها صنعتی نباشند بهتر خواهد بود؛ چرا که نمک بالایی دارند و بهترین گزینه این است که به صورت خانگی تهیه و مصرف شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط