۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

مهم‌ترین شهر اوکراین سقوط کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،از دویچه وله، پس از هفته‌ها مقاومت سربازان اوکراینی، کارخانه فولاد آزوفستال در بندر ماریوپل اوکراین به تصرف کامل نیروهای روسیه درآمد. این خبر را سخنگوی وزارت دفاع روسیه اع...

مهم‌ترین شهر اوکراین سقوط کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،از دویچه وله، پس از هفته‌ها مقاومت سربازان اوکراینی، کارخانه فولاد آزوفستال در بندر ماریوپل اوکراین به تصرف کامل نیروهای روسیه درآمد. این خبر را سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد و گفت، همه نیروهای اوکراینی تسلیم شده‌اند.

به گفته ایگور کوناشنکوف از ۱۶ مه، ۲۴۳۹ شبه نظامی اوکراینی از این محل به اسارت نیروهای روسیه درآمده‌اند. کارخانه آزوفستال آخرین محل شهر استراتژیک و مهم ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین بود که هنوز به طور کامل به دست نیروهای روسیه نیفتاده بود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت، وزیر دفاع شخصا این خبر را به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرده است. به گفته او بدین ترتیب عملیات سربازان روسیه در این منطقه پایان گرفته است.

اوکراین هنوز این خبر را رسما تایید نکرده است.

نیروهای روسیه بلافاصله پس از حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه، محاصره ماریوپل را آغاز کردند.

آخرین نقطه مقاومت نیروهای اوکراینی در ماریوپل، کارخانه فولاد آزوفستال بود که در زیرزمین آن سنگر گرفته و از آنجا از شهر دفاع می‌کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که روز جمعه آخرین گروه شامل ۵۳۱ جنگجوی اوکراینی به اسارت نیروهای روسیه درآمدند. فرمانده هنگ آزوف در یک خودروی زرهی ویژه از این منطقه به خارج منتقل شده است.

چند ساعت پیش از آن، نیروهای اوکراینی در آزوفستال اعلام کرده بودند که از فرمانده ارتش فرمان دست کشیدن از مقاومت دریافت کرده‌اند تا جان آنها در امان بماند. این خبر را دنیس پروکوپنکو، فرمانده هنگ گارد ملی آزوف اعلام کرده است.

ولودیمیر زولنسکی، رییس جمهوری اوکراین شامگاه جمعه پیش از اعلام سقوط ماریوپل از سوی روسیه، در یک مصاحبه تلویزیونی کشورهای غربی را در عقب‌نشینی اوکراین از آزوف استال مقصر دانست و گفت، او بارها خواهان ارسال سلاح‌های مناسب به اوکراین شده بود تا ارتش این کشور بتواند از ماریوپل دفاع کرده و کسانی را که در آزوفستال در محاصره روسها بودند، آزاد کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار