۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴

ممنوعیت استخدام در آموزش و پرورش برای این افراد/ شرایط جدید استخدام معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس، چهارشنبه یکم آبان ۱۴۰۲ برگزار شد و نمایندگان به ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند. بر این اساس به کارگیری نیروهای جدید حق‌التدریس در مدارس دولتی ممنوع اع...

ممنوعیت استخدام در آموزش و پرورش برای این افراد/ شرایط جدید استخدام معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس، چهارشنبه یکم آبان ۱۴۰۲ برگزار شد و نمایندگان به ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند. بر این اساس به کارگیری نیروهای جدید حق‌التدریس در مدارس دولتی ممنوع اعلام و شرایط استخدام معلمان تعیین تکلیف شد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی برنامه توسعه هفتم تصویب کردند که به کارگیری هرگونه نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند.

 

همچنین نمایندگان مجلس با بند (ث) ماده ۸۸ این لایحه را تصویب کردند و ماده ۳۵ هم به پیشنهاد نمایندگان حذف شد. بر این اساس صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان علاوه بر گزینش در بدو خدمت، در سنوات خدمت نیز احراز می‌شود.

 

بند (ث) ماده ۸۸ بدین شرح است: صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان علاوه بر گزینش بدو خدمت، در طول سنوات خدمتی در قالب اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه معلمی و نظام ارزیابی مشارکتی و براساس نظام رتبه بندی معلمان و آیین‌نامه انضباطی خاص معلمان که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه می‌شود و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد، احراز می‌شود. با اجرای این بند، معلمان مشمول آیین‌نامه مصوب یادشده می‌شوند.

رتبه بندی معلمان کی اجرا می شود؟ / آخرین اخبار رتبه بندی فرهنگیان / چگونگی پرداخت اضافه کار معلمان در سال 1401 / جذب 65 هزار معلم در مهر 1401

ممنوعیت استخدام در آموزش و پرورش برای این افراد/ شرایط جدید استخدام معلمان

در ادامه رسیدگی جزییات لایحه برنامه هفتم، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد، دست کم معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا، اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی استخدام کند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط