۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰

مقایسه بند فوق‌العاده خاص برخی کارمندان با فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با مقایسه رتبه‌بندی معلمان و فوق‌العاده خاص به این نتیجه می‌رسیم که رتبه‌بندی یک افزایش حقوق ناچیز با کلی پیش شرط و شرایط سخت‌گیرانه خواهد بود. سال‌هاست که در احکام کارگزینی کارمندان تعدادی از دستگ...

آخرین اخبار رتبه بندی فرهنگیان | قالیباف : رتبه بندی با دو هدف برای دو گروه فرهنگیان شاغل و بازنشسته مصوب شد + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با مقایسه رتبه‌بندی معلمان و فوق‌العاده خاص به این نتیجه می‌رسیم که رتبه‌بندی یک افزایش حقوق ناچیز با کلی پیش شرط و شرایط سخت‌گیرانه خواهد بود.

سال‌هاست که در احکام کارگزینی کارمندان تعدادی از دستگاه های دولتی بند فوق‌العاده خاص وجود دارد و برخی دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت و قوه قضائیه هم خواهان تسری فوق العاده خاص به کارمندان خود هستند که توسط مجلس در بودجه ۱۴۰۱ تصویب شد.

فوق العاده خاص متناسب با مدرک تحصیلی و بدون توجه به سابقه خدمت ضریب ۲ تا ۴ برای دو بند حق شغل و حق شاغل است.  یعنی کارمند مشمول این بند با مدرک لیسانس فوق العاده خاص با ضریب ۳ دارد (حتی اگر یک سال سابقه داشته باشد) بعبارتی در بند فوق العاده خاص خود ۳۰۰ درصد حق شغل و حق شاغل را دریافت می کند.

برای مدرک بالاتر به ضریب چهار یعنی ۴۰۰ درصد هم می رسد.

به فوق العاده خاص این کارمندان پرداختی های دیگری همچون رفاهیات، پرداخت‌های غیرمستمر، پاداش، اضافه کار، کارانه، مناسبت‌ها، بن‌های نقدی و غیرنقدی و دیگر موارد که به چند میلیون می‌رسد را اضافه کنید.

اما در رتبه‌بندی اگر فوق العاده شغل که امسال مبلغ ۶۸۵ هزار تومان است را کنار بگذاریم‌، معلمان ۴۵ تا ۹۰ درصدِ دو بند حق شغل و حق شاغل را می‌گیرند.

طبق متن قانون برای درصد های بالاتر از ۴۵درصد باید سالها صبر کنند؛ مثلا برای ۷۵٪  باید حداقل ۱۵ سال و برای ۹۰٪ حداقل ۲۱ سال سابقه داشت و در کنار آن سایر پیش شرط ها و آیتم های مورد نیاز از جمله مدرک، ضمن خدمت، ارزیابی، پژوهش و… را هم باید ارائه کرد.

خلاصه:

فوق‌العاده خاص کارمندان مشمول:

بدون پیش نیاز و بدون سابقه ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد حق شغل و شاغل.

فوق‌العاده رتبه بندی معلمان:

با کلی پیش‌شرط، محدودیت مدرک و سابقه از ۴۵ تا ۹۰ درصد حق شغل و شاغل.

حال این سوال برای فرهنگیان و معلمان پیش آمده که آیا دولت با علم به این موارد می‌خواهد نظام پرداخت عادلانه را تدوین و اجرایی کند؟

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار