۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱

معوقات رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شد (۲۱ شهریور۱۴۰۲)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این روزها که تب و تاب رتبه بندی معلمان بالا گرفته است، واریز معوقات رتبه بندی معلمان هم از دغدغه اصلی این قشر زحمتکش شده بود تا اینکه جبار کوچکی نژاد با تأکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات معلمان در...

معوقات رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این روزها که تب و تاب رتبه بندی معلمان بالا گرفته است، واریز معوقات رتبه بندی معلمان هم از دغدغه اصلی این قشر زحمتکش شده بود تا اینکه جبار کوچکی نژاد با تأکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات معلمان در جریان اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: انتظار مجلس از دولت این است که در مقطع زمانی فعلی رسیدگی به اعتراضات معلمان در جریان اعطای رتبه به آن‌ها را با جدیت دنبال کرده و رتبه واقعی معلمان بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی قانون به معلم اعطا شود.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: در این زمینه چنانچه دولت در اعطای رتبه واقعی معلمان به آن‌ها دچار مشکل شد، می‌تواند به مجلس لایحه متمم ارائه کند تا کسری اعتباری در این زمینه جبران شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته مجلس در زمینه رتبه‌بندی معلمان قوانین مورد نیاز را به تصویب رسانده است و دیگر نیازی به قانون جدید نیست، افزود: لایحه متمم در صورتی می‌تواند تصویب شود که دولت در اجرا به مشکل بخورد. به نوشته نواندیش از خانه ملت، کوچکی نژاد اضافه کرد: در این مرحله و برای اجرای سالیانه قانون رتبه بندی نیاز به قانونگذاری جدید وجود ندارد و نه در قانون برنامه هفتم و نه قوانین بودجه سالیانه نیازی به قانونگذاری جدید نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به اعتراضات معلمان باید سرعت یابد و رتبه‌های جدید به معلمان بر اساس مستندات جدیدی که بارگذاری کرده‌اند، اعطا شود. قطعا مجلس در روند رسیدگی به این موارد نظارت ویژه خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

کوچکی نژاد یادآور شد: تاکنون مجلس ارقام قابل توجهی را برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در بودجه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده است و این ارقام به استثنای معوقات ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به معلمان پرداخت شده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: دولت مکلف است معوقات سال ۱۴۰۰ را نیز مجددا پرداخت کند و منبع مالی که این رقم را از منابع خود تأمین کند./نواندیش

واریز معوقات معلمات به کجا رسید؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه حق التدریس ماهانه افزود: تا پایان شهریور کل معوقات سالانه معلمان را پرداخت خواهیم کرد همچنین ۶۵ درصد معلمان معترض به رتبه‌بندی، به یک رتبه بالاتر ارتقا یافتند و رتبه‌بندی جدید از اول مهر امسال اعمال خواهد شد.

صحرایی تصریح کرد: هر اتفاق خوبی در هر ساحتی اگر قرار است بیفتد، محل شروع آن مدرسه و عامل آن مدیر مدرسه است. مدیر مدرسه، عامل بسیاری از پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور می‌تواند باشد چرا که آینده در مدرسه، برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند سه عامل برنامه‌ریزی دقیق و شفاف، تلاش و مجاهدت؛ و نظارت و مراقبت در کنار هم هر نتیجه‌ای را ممکن می‌کنند و هر برنامه‌ای را به نتیجه می‌رسانند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط