۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹

«معوقات رتبه‌ بندی فرهنگیان» کی پرداخت می شود؟ / اعلام میزان «معوقات معلمان» از زبان معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش، اعلام کرد: به طور میانگین صندوق بازنشستگی کشوری بابت معوقه ۳ ماه مهر، آبان و آذر امسال، ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار...

معوقات رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «معوقات رتبه‌ بندی فرهنگیان» کی پرداخت می شود؟ / اعلام میزان «معوقات معلمان» از زبان معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری را در ادامه می خوانید و از جزئیات معوقات رتبه بندی معلمان بیشتر مطلع می شوید.

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، ۶۲ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند و از آنجایی که این قانون ویژه معلمان است و افرادی که در رسته اداری، مالی خدماتی یا اجتماعی فعالیت می‌کنند مشمول این قانون نیستند، در نهایت طی جمع‌بندی صورت گرفته ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شدند.

فیضی‌نژاد تاکید کرد: به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

وی اعلام کرد که صندوق بازنشستگی کشوری قصد دارد با همکاری سازمان و برنامه بودجه و در صورت تامین اعتبار، تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را پرداخت کند و طلب معلمان بابت رتبه‌بندی تسویه شود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری تا این مرحله ۳۴۵ میلیاردتومان به حساب معلمان واریز کرده است، گفت: به طور میانگین بابت معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذرماه سال ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است. پرداخت این مرحله از معوقات، ساعاتی پس از واریز حقوق آذرماه صورت گرفت و به معلمان نیز از طریق پیامک اعلام شد.

بنابر اظهارات فیضی‌نژاد، همچنان برای تعدادی از معلمان حکم اصلاحی وجود دارد که آموزش و پرورش پس از بررسی اعتراضات مجدد، باید احکام آن‌ها را اصلاح کند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز مجددا برای این افراد احکام را اصلاح و مابه‌التفاوت آن را براساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل محاسبه می‌کند که کف مبلغ آن از ۴۵ درصد حق شغل و شاغل و فوق‌العاده شغل تا سقف ۹۰ درصد برای رتبه پنجم متفاوت است.

وی درخصوص پرداخت حقوق معلمان در سال ۱۴۰۳ با اعمال رتبه‌بندی نیز بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ با اعمال رتبه‌بندی دیده شده است و سال آینده با احکام جدید پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

حسینی

۱۰ دی ۱۴۰۲


مافرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۰ هستیم نه حکمی برامون زده ونه چیزی به حسابمون واریز شد ه برای رتبه بندی فرهنگیان لذا خبر سازمان بازنشستگی دراین مورد صحیح نیست ضمنا رسته ما نه اداری ونه مالی و نه چیز دیگه بوده رسته معلم بودیم چرا دروغ میگن

نظرات بسته شده است