۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵

معرفی جک پارکینگی و راهبند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  جک پارکینگی از ملزومات ساختمان برای عبور و مرور راحتتر و سریعتر می باشد که نقش به سزایی در امنیت و آرامش ساکنین یک مجتمع دارد. جک درب پارکینگ براساس نوع و مواد استفاده شده از تنوع بالایی برخوردار...

معرفی جک پارکینگی و راهبند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  جک پارکینگی از ملزومات ساختمان برای عبور و مرور راحتتر و سریعتر می باشد که نقش به سزایی در امنیت و آرامش ساکنین یک مجتمع دارد.

جک درب پارکینگ براساس نوع و مواد استفاده شده از تنوع بالایی برخوردار است و تنوع بالای آن باعث شده تا در هر شرایط کاربری مورد استفاده قرار گیرد.

از عوامل مهم هنگام خرید جک پارکینگی توجه به وزن و عرض ورودی ، تردد ساختمان می باشد

 

مکانیزم جک پارکینگی

در دو نوع هیدرولیک و الکترومکانیک می باشد.

 

جک الکترومکانیک

در ساختمان های مسکونی و اداری با تردد نسبتا پایین و کمتر از ۵۰ واحد استفاده می شود و با گیربکس و چرخ دنده کار می کند و قابلیت جا به جایی درب تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم را دارد.جک برقی الکترومکانیک دارای ولتاژ ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت موجود است همچنین از قیمت پایین تری در مقایسه با جک هیدرولیک برخوردار است.

از نقاط ضعف این جک، در مناطق سردسیر به خوبی کار نمی کند.

 

جک هیدرولیک

از نقاط قوت جک هیدرولیک قدرت بالای موتور برای جابه جایی درب های سنگین و آهنی می باشد که در مجتمع های پر تردد استفاده می شود. در این جک درب پارکینگ با فشار روغن باز و بسته می شود. همچنین نسبت به جک الکترومکانیک قیمت بالاتری دارد.

مزایا

مقاومت و امنیت بالا در برابر فشار

قابلیت تحمل وزن بالا و درب های سنگین

قابل اجرا در مکان های سردسیر برخلاف جک الکترومکانیک

 

اجزای جک پارکینگی

شامل

چشمی : چشمی یا فتوسل به وسیله مادون قرمز در صورت تشخیص مانع ، از حرکت درب جلوگیری می کند و معمولا در ارتفاع ۶۰ الی ۶۵ سانتی متری روی چارچوب درب نصب می شود

مرکز فرمان : از مهم ترین بخش جک پارکینگی بوده و دستور باز و بسته شدن درب و یا توقف جک بازویی را می دهد

ریموت کنترل : ارتباط بین کاربر با مرکز فرمان که با لمس دکمه ریموت درب پارکینگ باز و بسته می شود.

فلاشر : بالای درب پارکینگ نصب شده و هنگام باز و بسته شدن درب با روشن شدن چراغ عابرین را مطلع میکند. شامل یک پایه فلزی و حباب پلاستیکی است .

 

راهبند

راهبند وظیفه کنترل ترافیک و جلوگیری از تردد غیرمجاز وسایل نقلیه را بر عهده دارد و در سری های مختلف و براساس شرایط استفاده از ورودی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مکانیزم راه بند پارکینگ در دو مدل هیدرولیک و الکترومکانیک استفاده می شود.

 

راهبند هیدرولیک

در مکان های پرتردد استفاده می شود که با استفاده مداوم داغ نمی کند . علاوه بر ولتاژ ۲۴۰ و ۲۲۰ ولت، شامل سیلندر، پمپ و محفظه روغن است که در هنگام روشن شدن موتور، روغن در آن پمپاژ شده و وارد سیلندر می شود و این مکانیزم باعث حرکت بازو راه بند می شود. راهبند هیدرولیک در مکان های پرتردد مانند مراکز خرید به دلیل استهلاک کمتر نسبت به مدل های دیگر بسیار پرکاربرد است.

 

اجزا

از فلاشر ، مدار فرمان ، سیستم خلاص کن ، منبع تغذیه ، سیلندر ، پره خنک کننده ،جعبه اتصال برق ،انکودر ، مخزن روغن و کاور راهبند تشکیل شده است.

راهبند الکترومکانیک

برای مکان هایی با ترافیک نسبتا کم استفاده می شود. راهبند الکترومکانیک دارای یک موتور الکتریکی ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت است و عملکرد آن براساس چرخ دنده و گیربکس می باشد.

ولتاژ ۲۲۰ ولت نیروی بیشتری تولید می کند و مناسب بازو های سنگین می باشد و موتور ۲۴ ولت در مکان های پرتردد پاسخگو است و در صورت قطعی برق می توان از باتری استفاده کرد.

اجزا

راهبند الکترونیک شامل بازو راهبند ، کلید خلاص کن ، فنر تعادل ، شاسی ، مدار فرمان ، لیمیت سوئیچ ، پایه پلیت ، پیچ تنظیم قدرت فنر تعادل ،موتور الکتریکی ، پلیت اتصال فنر به اهرم می باشد.

 

اجزای راهبند

 

بدنه راه بند

بدنه راهبند به عنوان تکیه گاه بازو و از قسمت های اصلی سیستم می باشد که تمامی قطعات در این بخش نصب می شود. جنس بدنه از فولاد گالوانیزه بوده تا در برابر ضربه و برخورد احتمالی بسیار مقاوم باشد.

 

بازو یا بوم راهبند

وظیفه کنترل تردد خودرو را بر عهده دارد و متریال میله راهبند معمولا از آلیاژ آلومینیوم محکم بوده تا علاوه بر استحکام بالا سبک بوده و وزن زیادی بر روی بدنه وارد نکند.

 

فنر تعادل

یه طور کلی فنر تعادل در راهبند وظیفه ایجاد تعادل در سیستم را دارد .برای حفظ تعادل میله در هنگام باز و بسته شدن از فنر استفاده می شود به طوری که مقداری از وزن بازو به این قسمت وارد می شود . و ابعاد فنر بایستی متناسب با وزن و ابعاد راهبند باشد . در بسیاری از مواقع به دلیل تهیه راه بند غیر استاندارد متوجه اختلال در عملکرد راهبند می شوید بنابراین توصیه می شود از مراکز معتبر اقدام به خرید محصول نمایید تا متحمل ضررهای مالی نشوید.شما می توانید با مراجعه به فروشگاه کیانسل و با راهنمایی مشاورین متخصص مجموعه نسبت به خرید جک پارکینگی ، کرکره برقی ، راهبند و … اقدام نمایید.

 

مرکز کنترل یا برد کنترل

 

به زبان ساده این بخش وظیفه دارد تمام دستورات صادر شده از سوی مسئول نظارت را دریافت و اجرا نماید. که در اتاق نگهبانی قرار دارد.

سیستم محرک

 

مجوز تردد خودرو و حرکت راهبند به وسیله سیستم محرک و تنها با لمس دکمه بازو راهبند جا به جا می شود.

سیستم محرک یا موتور راهبند در دو نوع هیدرولیک که مناسب تردد های بالا و نوع الکتروموتور  برای تردد های پایین استفاده می شود.

انواع راهبند براساس کاربری

 

راه بندها براساس شرایط و فضای استفاده شده در انواع مختلفی موجود می باشند.

راهبند بازویی

راه بند بازویی در دو نوع ساده و مدل بازو شکسته موجود است و مناسب فضاهایی با تردد بالا مانند مسکونی ، تجاری و پارکینگ های عمومی است.

مزایا

قیمت مقرون به صرفه

نصب راحت

عمر طولانی سیستم

قابل نصب در مکان های پر تردد

گارانتی محصول

استفاده از متریال با کیفیت

در طول ۲ الی ۶ متر و با ارتفاع ۱۱۷۰ سانتی متر تولید می شود همچنین یک فلاشر بر روی بازو قرار گرفته است که دید خوبی را برای خودرو ایجاد می کند.

راهبند تاشو در مکان هایی با محدودیت ارتفاع مناسب بوده و در دو نوع ۹۰ و ۱۸۰ درجه موجود است.

راهبند ستونی

 

این مدل راه بند که در مراکز امنیتی به کار می رود به شکل استوانه محرک بوده و در عمق ۱.۵متری داخل زمین نصب می شود و هنگام اجرا به سمت بالا حرکت می کند.

متریال استفاده شده در راهبند بولارد یا ستونی از فولاد و با روکش استیل می باشد تا در مقابل هرگونه ضربه و فشار احتمالی مقاوم باشد.  هنگام برخورد خودرو با این نوع راهبند خسارت به شدت جدی بر خودرو وارد می شود.

راهبند نیزه ای و راهبند صفحه سایر مدل های راهبند پارکینگی می باشد.

 

مزایا راهبند

 

بالا بردن امنیت یکی از نقاط قوت استفاده از راهبند است. در مکان هایی که توجه زیادی به ایمنی و آرامش یک مجموعه می شود استفاده از یک راهبند الزامی است که از ورود افراد ناشناس جلوگیری می کند.

همچنین سرعت ورود و خروج را بالا می برد و بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو مانع ترافیک می شود.

همچنین با نصب دوربین مداربسته نیز تنها افرادی که احراز هویت می شوند اجازه عبور دارند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط