۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹

مدیر کل امور قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی خبر داد؛

مشارکت قاریان و حافظان از ۷۰ کشور جهان در جشنواره بیست و نهم

مدیر کل امور قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی گفت: در مجموعه 30 هزار نفر در داخل و خارج کشور در 40 رشته مهارت ها و معارف قرآنی بیست و نهمین دوره جشنواره قرآنی و حدیث جامعه المصطفی به رقابت خواهند پرداخت.

رفیعی. جامعه المصطفی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رفیعی، مدیر کل امور قرآنی و حدیثی جامعهالمصطفی، در نشستی که با موضوع برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیث جامعه المصطفی در قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از بیست و نهمین جشنوراه بین المللی قرانی و حدیثی المصطفی با محوریت قران و معارف اهل بیت علیهم السلام، اظهار داشت: تبیین و معرفی معارف قرآن کریم و احادیث نورانی اهل بیت علیهم السلام به مخاطبان و جامعه قرآنی جامعه المصطفی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی ارزیابی فرایندهای اموزشی پژوهشی و تربیتی المصطفی از منظر قرآنی را از دیگر اهداف دانست و ابراز داشت: مسلح ساختن المصطفائیان به معارت های قرانی و حدیثی از دیگر اهداف جشنواره قرآنی و حدیثی حامعه المصطفی به شمار می رود.

وی طلاب، دانش پژوهان و خانواده ها را مهمترین جامعه مخاطبانی این جشنواره دانست و اظهار داشت: حفط قران کریم، حفظ نهج البلاغه، حفظ صحیفه سحادیه و دو کتاب از بیانیات رهبر معظم انقلاب در بخش برادران و خواهران از مهمترین منابع موضوعی این جشنوراه است.

رفیعی با بیان اینکه در بخش خواهران رشته ها تنوع بیشتری دارند، اظهار داشت: به لحاظ تقویم اجرایی فرایندهای برگزاری جشنواره از برنامه ریزی تا اجرا در داخل و کشورهای مختلف یک سال به طول می انجامد و از تیرماه آغاز و فرایندهای مسابقاتی از آبان ماه آغاز شد که بخش های نهایی برخی از رشته ها تا اوایط بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در خارج از کشور برخی از کشورها مراحل اجرایی را پشت سر می گذارند و این روند معمولا فرایند برگزاری در خارج از کشور تا خرداد سال بعد به طول می انجامد.

این مدیر کل افزود: از نظر تعداد مخاطبان و شرکت کنندگان در داخل کشور و در بخش طلاب قریب به ۳ هزار نفر آقایان و بانوان در بخش خانواده ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و در بیست کشور حدود ۲۰ هزار نفر شرکت می کنند که در مجموعه این ۳۰ هزار نفر در ۴۰ رشته مهارت ها و معارف قرانی به رقابت خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: از توفیقات جشنواره امسال این است که جامعه المصطفی کار پژوهشی معظمی را در سال ۱۴۰۲ آغاز و برای سال بعد ادامه خواهد داد که برگزاری کنگره اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری است که در چند استان اختتامیه آن برگزار و در برخی از کشورها نیز برگزارمی شود.

vفیعی گفت: رویکردهای معارف جشنواره با این کنگره منطبق شده از منابع و متنوعی استفاده شده که برگرفته از بیانات و اندیشه های مقام معظم رهبری است. برخی از متنوع مرتبط با اندیشه ها که به زبان های مختلف ترجمه شده به عنوان منبع آزمون مد نظر قرار داده شده است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط