۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

ورزشی

مسی بهتر است یا رونالدو ؟ | بعد از سی سال کدام بهترین است؟

مسی یا رونالدو کدام یکی از این دو بازیکن خوب تر هستند.

مسی بهتر است یا رونالدو ؟ | بعد از سی سال کدام بهترین است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رونالدو و مسی جفتشان از بازیکنان خوب دنیا هستند ولی اینکه کدام یکی از این ها بهتر است بین طرفداران این دو بازیکن حاشیه های زیادی وجود دارد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر درباره رونالدو و مسی اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

رونالدو و مسی دو فوق ستاره فوتبال جهان

نزدیک به ۱۵ سال است که بر فوتبال اروپا پادشاهی می کنند و هر چه جایزه تیمی و فردی در رده باشگاهی بود، از آن خود کردند. این دو بازیکن در رده ملی نیز دستاورهای بزرگی داشته‌اند و نام خود را در تاریخ فوتبال کشورشان با قلم زرین نوشته‌اند.

هر دو فوق ستاره برخلاف سایر ستاره‌ها که پس از سن ۳۰ سالگی افت می‌کنند، همچنان به درخشش ادامه داده اند و به کسب افتخارات و دستاوردها پرداخته‌اند.

اما کدامیک از آنها بعد از ۳۰ سالگی عملکرد بهتری از خود ارائه کرده است؟ مسی ۳۵ ساله شده و در پاری‌سن‌ژرمن به قهرمانی رسیده رونالدو در ۳۷ سالگی با منچستریونایتد آمادگی خود را به رخ می‌کشد. آمار زیر عملکرد هر دو بازیکن را بعد از ۳۰ سالگی نشان می‌دهد.

مسی و رونالدو

مسی و رونالدو

آمار رونالدو در رده باشگاهی:

بازی‌ها: ۳۳۰

گل‌ها: ۲۸۵

‌پاس گل: ۷۰

گل در هر بازی: ۰٫۸۶

گل و پاس گل در هر بازی: ۱٫۰۸

پنالتی: ۵۶

گل در هر بازی بدون پنالتی: ۰٫۶۹

آمار رونالدو با تیم ملی پرتغال:

بازی‌ها: ۶۸

‌گل‌ها: ۶۳

پاس گل: ۱۱

گل در هر بازی: ۰٫۹۳

گل و پاس گل در هر بازی: ۱٫۰۹

پنالتی: ۱۳

گل در هر بازی بدون پنالتی: ۰٫۷۴

آمار مسی در رده باشگاهی:

بازی ها: ۲۲۴

گُل: ۱۷۳

پاس گل: ۹۶

گل در هر بازی: ۰٫۷۷

گل و پاس گل در هر بازی: ۱٫۲

پنالتی: ۲۲

گل در هر بازی بدون پنالتی: ۰٫۶۷

آمار مسی در تیم ملی آرژانتین:

بازی‌ها: ۴۲

گل‌ها: ۲۳

پاس گل: ۱۰

گل در هر بازی: ۰٫۵۵

گل و پاس گل در هر بازی: ۰٫۷۹

پنالتی: ۶

گل در هر بازی بدون پنالتی: ۰٫۴

با توجه به این آمار، مسی از لحاظ آمار فردی بهتر بوده اما رونالدو توانسته افتخارات بیشتری نسبت به مسی کسب کند و جام‌های معتبری را بالای سر ببرد.

عناوین کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی، کدام بهتر است؟

جام حذفی به مسابقاتی اشاره دارد که در آن تیم‌ها در هر مرحله از رقابت با شکست از رقابت خارج می‌شوند، مانند جام حذفی کوپا دل ری و سایر مسابقات مشابه.

مسی و رونالدو تعداد قابل توجهی جایزه مشابه دارند، اما مسی بیشترین تعداد عناوین لیگ برتر را داراست، با ۱۰ قهرمانی لالیگا با باشگاه بارسلونا و یک قهرمانی لیگ ۱ با پاری سن ژرمن. رونالدو هفت قهرمانی لیگ را در کارنامه خود دارد، اما با اختلافی که او در سه کشور مختلف (انگلستان، اسپانیا و ایتالیا) قهرمانی لیگ را تجربه کرده است، می‌تواند ادعا کند که در سطح بین المللی چندگانه موفق بوده است – این امر به ادعاهای او برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن تاریخ کمک می‌کند.

رونالدو در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نسبت به مسی برتری دارد و به خاطر علاقه‌مندی عمیق به این رقابت‌ها به عنوان “آقای لیگ قهرمانان” شناخته می‌شود. او همچنین با تیم ملی پرتغال، موفقیت‌های قابل توجهی در صحنه بین‌المللی داشته است و عنوان قهرمانی در جام اروپا و لیگ ملت‌های یوفا را به دست آورده است.

در اوایل حضور بین‌المللی خود، مسی با شکست در چهار دوره ناموفق کوپا آمریکا در آرژانتین، دچار ناکامی شد. او در سه نمایشی که به فینال رسید، شکست خورد. اما در سال ۲۰۲۱ قهرمانی را در کوپا آمریکا به دست آورد و قبل از آن در قهرمانی در فینالیسیمای ۲۰۲۲ و سپس جام جهانی ۲۰۲۲.

فراموش نکنید مسی مدال طلای المیپک را دارد. به همین دلیل برای شم جدولی آماده کرده ایم تا ببینید که لیونل مسی یا رونالدو کدام بهترند.

جوایز انفرادی: کریستیانو رونالدو بهتر است یا مسی

نبرد انفرادی بین رونالدو و مسی در دهه گذشته بیشترین تأثیر را در فوتبال مدرن داشته است. مسی با کسب شش توپ طلا در سال ۲۰۱۹ به رونالدو پیشی گرفت و با هفتمین توپ طلا در سال ۲۰۲۱ موقعیت برتر خود را در این زمینه تثبیت کرد.

رونالدو بیشترین جوایز “بهترین” جدید فیفا را دریافت کرده است و بارها به عنوان بهترین بازیکن سال توسط یوفا انتخاب شده است، اما مسی تعداد بیشتری جایزه به عنوان بهترین بازیکن لیگ کسب کرده است. البته باید ذکر کرد که رونالدو در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برنده جایزه بهترین بازیکن سال شده است.

مسی رکورد ۶ بار کسب کفش طلای اروپا را دارد که دو بار بیشتر از رونالدو است و به طور کلی در رده بالاتری از رقیب خود قرار دارد. اما واقعیت این است که هر دو بازیکن ۱۴ بار در تیم برتر جهان FIFPro حضور داشته اند، که نشان می‌دهد چقدر به نزدیکی هم در این نبرد بوده‌اند.

هم‌تیمی سابق رونالدو، مسی و امباپه نظرش را در مورد اینکه چه کسی بهترین است بیان می‌کند.

پابلو سارابیا در کنار کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و کیلیان امباپه بازی کرده و سوالی که باید از او پرسید این است که کدامیک بهترین است؟

هافبک اسپانیایی که اکنون در ولوز حضور دارد، مدتی را در رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن سپری کرد. او کریستیانو رونالدو را از نزدیک در سانتیاگو برنابئو دید، و فرصتی برای همکاری با مسی، امباپه و نیمار در فرانسه پیدا کرد. رتبه‌بندی این اسطوره‌ها کار آسانی نیست و سارابیا در مورد مدت زمانی که در کنار این بزرگان بود به تاک‌اسپورت گفت: «شگفت‌انگیز است زیرا بازی با این بازیکنان رویاست. تمرین با آنها باورنکردنی است و من چیزهای زیادی یاد گرفتم. گل‌ها، پاس گل‌ها، بسیار مهم است که در لحظه و در تمرینات هر روز تلاش کنیم تا چیزهایی یاد بگیریم. آنها بازیکنان شگفت‌انگیزی هستند. خارج از زمین هم افراد بسیار خوبی هستند و به همین دلیل دلم می‌خواهد این چیزها را به پسرم منتقل کنم.»

از سارابیا خواسته شد که رونالدو، مسی و دیگران را رتبه‌بندی کند، و او گفت: «سؤال بسیار سختی است. کریستیانو چون ذهنیت او واقعا باورنکردنی است. نیمار، توانایی او در متفاوت بودن نسبت به سایر بازیکنان، انجام هر کاری برایش ممکن است، من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. بازی او کیفیت زیادی دارد و فوق‌العاده است. مسی، همه قابلیت‌های او، توانایی گلزنی و یافتن راه حل او را می‌دانند.»

سالهاست که در مورد اینکه مسی بهترین بازیکن تاریخ است یا رونالدو بحث می‌شود و هر دو طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارند. آنها مجموعا ۱۳ توپ طلا دارند و مسی به عنوان بازیکن با استعدادتر در نظر گرفته می‌شود، در حالی که میزان سختکوشی بی‌وقفه رونالدو او را به اوج رسانده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط