۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰

مزایای مصرف پوست میوه و سبزیجات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مزایای مصرف پوست میوه و سبزیجات. هیچ ادعای علمی مبنی بر اینکه، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات می‌ تواند به نفع سلامتی شما باشد، وجود ندارد. اما اینکه آیا میوه و سبزیجات بهتر است با پوست مصرف شوند و یا ب...

خواص پوست هندوانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مزایای مصرف پوست میوه و سبزیجات. هیچ ادعای علمی مبنی بر اینکه، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات می‌ تواند به نفع سلامتی شما باشد، وجود ندارد. اما اینکه آیا میوه و سبزیجات بهتر است با پوست مصرف شوند و یا بدون آن، اغلب مورد بحث قرار گرفته است. جدا کردن پوست میوه ها اغلب به دلیل ترجیحات شخصی، عادات غذایی و یا تلاش برای کاهش مصرف آفت کش ها، انجام می شود. اما پوست گیری میوه ها ممکن است سبب از بین رفتن مواد مغذی موجود در میوه ها شود. در این مطلب به عوارض و فواید جدا کردن پوست میوه ها و سبزیجات پرداخته شده است.

مزایای مصرف پوست میوه و سبزیجات

پوست میوه و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند

مقدار مواد مغذی موجود در میوه و سبزیجات بسته به نوع آن ها متفاوت است. با این حال، به طور کلی مصرف محصولات همراه با پوست آنها، مقادیر بیشتری ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات مفید گیاهی را شامل میشوند. مصرف سیب همراه با پوست آن، ۳۳۲ درصد ویتامین K، ۱۴۲ درصد ویتامین A، ۱۱۵ درصد ویتامین C،۲۰ درصد کلسیم و ۱۹ درصد پتاسیم بیشتری دارد. به همین ترتیب، یک عدد سیب زمینی آب پز همراه با پوست می تواند حاوی ۱۷۵ درصد ویتامین C،۱۱۵ درصد پتاسیم، ۱۱۱ درصد فولات، ۱۱۰ درصد منیزیم و فسفات بیشتری دارد.

پوست میوه همچنین حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های قابل توجه هستند. به عنوان مثال، تا ۳۱ درصد از کل فیبر موجود در سبزی، از پوست آن تامین می شود. علاوه بر این، سطح آنتی اکسیدان موجود در پوست میوه، ۳۲۸ برابر بیشتر از گوشت آن است. بنابراین مصرف میوه و سبزیجات بدون جدا کردن پوست آن ها، می تواند باعث افزایش مصرف مواد مغذی شما شود.

مصرف آن ممکن است به احساس سیری طولانی مدت در شما کمک کند

این امر تا حد زیادی به دلیل میزان فیبر بالای آن است. مقدار دقیق فیبر موجود در سبزیجات متفاوت است. اما فیبر موجود در مواد غذایی کامل، یک سوم بیشتر از فیبر موجود در مواد غذایی پوست کنده است. مطالعات نشان می دهد که فیبر می تواند به شما در حس سیری طولانی مدت کمک کند.

فیبر ممکن است این عمل را با پر کردن حجم معده انجام دهد. همچنین سرعت خالی شدن معده و یا سرعتی که هورمون های سیرکننده در بدن شما آزاد می‌شوند را تحت تاثیر قرار می ‌دهد. فیبر همچنین به عنوان غذایی برای باکتریهای مفید موجود در روده استفاده می شود. زمانی که این باکتری ها از فیبر تغذیه می کنند، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید می کنند.

این احساس سیری را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از فیبر تمایل زیادی به کاهش گرسنگی و تعداد کالری مصرف شده در روز دارند. در نتیجه این منجر به کاهش وزن می شود. بنابراین و سبزیجات دارای پوست ممکن است به شما در کاهش گرسنگی و حتی کاهش وزن کمک کند.

مصرف پوست میوه و سبزیجات ممکن است به جلوگیری از برخی بیماریها کمک کند

میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان، ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهد. عملکرد اصلی آنتی اکسیدان ها مبارزه با مولکولهای ناپایدار است که به ‌عنوان رادیکال‌های آزاد شناخته می شوند. زمانی که سطح رادیکال آزاد در بدن بیش از حد زیاد شود، می ‌تواند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو شود.

این در نهایت به سلول ها آسیب می رساند و به طور بالقوه خطر بیماری را افزایش می دهد. محققان بر این باورند که آنتی اکسیدان ها میتوانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها کمک کنند. همچنین برخی از آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر را کاهش می دهند.

میوه ها و سبزیجات به طور کلی از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی هستند. اما طبق تحقیقات به نظر می ‌رسد که بیشترین آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزیجات در پوست آن ها متمرکز شده اند. مطالعات نشان می دهند که میزان آنتی اکسیدان های موجود در ّآن ها ۳۲۸ برابر بیشتر از مغز میوه آنها است. بنابراین اگر می خواهید میزان مصرف آنتی اکسیدان خود از میوه و سبزیجات را به حداکثر برسانید، باید آنها را همراه پوست مصرف کنید.

عوارض ناشی از مصرف پوست میوه

ممکن است حاوی سموم دفع آفات باشند. از سموم دفع آفات معمولاً برای کاهش خسارت زراعی و افزایش عملکرد استفاده می شود. برخلاف تصور عمومی، سموم دفع آفات را می توان در میوه و سبزیجات ارگانیک نیز یافت. اگرچه برخی از سموم دفع آفات وارد گوشت میوه و تره بار می شوند، اما بسیاری از آنها بر روی پوست بیرونی قرار می گیرند.

شست و شو روش مناسبی برای خلاص شدن از شر بقایای سموم دفع آفاتی است که بر روی سطح میوه و سبزیجات چسبیده اند. با این حال جدا کردن پوست، بهترین روش برای از بین بردن سموم دفع آفات موجود در پوست میوه و سبزیجات است.

مطالعات اخیر نشان می دهد که ۴۱ درصد از سموم دفاع آفات موجود روی میوه ها، تنها با شستن با آب از بین می روند. در حالی که بیشترین مقدار آن از طریق جدا کردن پوست از بین می رود. یکی از مضرات مصرف پوست میوه ها، انتقال سموم دفع آفات به جا مانده بر روی میوه ها به داخل بدن است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار