۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

مرگ دوباره ماهیان دریاچه نمک بندر ماهشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر با تأیید این خبر گفت: بررسی‌های لازم برای تعیین دلیل این حادثه در دست انجام و از آب دریاچه نمونه‌برداری شده است. ایرج سلیمانی اظهار کرد: تعدادی از...

مرگ دوباره ماهیان دریاچه نمک بندر ماهشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر با تأیید این خبر گفت: بررسی‌های لازم برای تعیین دلیل این حادثه در دست انجام و از آب دریاچه نمونه‌برداری شده است.

ایرج سلیمانی اظهار کرد: تعدادی از ماهیان مرده نیز برای انجام آزمایشات لازم و بررسی علت دقیق مرگ تحویل اداره دامپزشکی شهرستان بندر ماهشهر شده است.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان دهنده دمای بالا و ۳۵ درجه‌ای آب است و سایر موارد از جمله میزان اکسیژن آن در حد طبیعی است و نمونه‌برداری برای انجام آزمایشات دقیق‌تر صورت گرفته است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد ماهیان مرده در حادثه امروز بسیار کم و در حد فاجعه سال گذشته نیست و ابعاد این ماهی‌ها نیز بسیار کوچک و شاید بزرگ‌ترین آنها طولی به اندازه ۸ سانتی‌متر داشته باشد.

سلیمانی متذکر شد: امیدواریم فاجعه سال گذشته به هیچ عنوان تکرار نشود و مرگ ماهیان به همین تعداد کم محدود شود. نتیجه بررسی‌ها و آزمایشات نیز به زودی مشخص و اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است سال گذشته فاجعه بزرگ مرگ دست جمعی ماهی ها در دریاچه نمک رخ داده بود، که تا امروز مسئولان جواب های متفاوتی به این فاجعه بزرگ داده اند

بندر ماهشهر با بیش از سی پتروشیمی از مناطق آلاینده کشور است و همیشه آبستن حوادث زیست محیطی است، نکته قابل توجه اینجاست که بعضی شرکت حتی حاضر به پرداخت حق السهم خود به شورای راهبردی نیستند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط