۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

مرگ دست کم یک کودک در پی افزایش حاد هپاتیت در کودکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پس از افزایش موارد حاد التهاب کبدی (هپاتیت) با منشا ناشناخته در کودکان، گزارش شده که دست کم یک کودک جان خود را از دست داده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد دست...

مرگ دست کم یک کودک در پی افزایش حاد هپاتیت در کودکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پس از افزایش موارد حاد التهاب کبدی (هپاتیت) با منشا ناشناخته در کودکان، گزارش شده که دست کم یک کودک جان خود را از دست داده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد دست کم ۱۶۹ مورد ابتلا به هپاتیت در کودکان در ۱۲ کشور گزارش شده است. سازمان جهانی بهداشت در حالی این ارقام را منتشر کرده که مقامات بهداشتی در سراسر جهان در حال انجام تحقیقاتی در خصوص افزایش مرموز موارد ابتلای شدید به هپاتیت یا همان التهاب کبد در کودکان خردسال هستند.

سازمان جهانی بهداشت گفته است تا تاریخ ۲۱ آوریل، موارد ابتلای شدید هپاتیت با منشا ناشناخته در کشور‌های انگلیس، آمریکا، اسپانیا، فلسطین اشغالی، دانمارک ایرلند، هلند، ایتالیا، نروژ، فرانسه، رومانی و بلژیک گزارش شده است. بنا بر اعلام این سازمان، ۱۱۴ مورد از ۱۶۹ مورد گزارش شده، تنها در انگلیس بوده اند.

بنابر اعلام رویترز، موارد گزارش شده در کودکان، در سنینی بین یک ماه تا ۱۶ سال رخ داده است. در ۱۷ مورد افراد نیاز به پیوند کبد داشته اند. البته سازمان جهانی بهداشت به جزئیات کودکی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده، اشاره و مشخص نکرده مرگ این کودک در کدام کشور رخ داده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد وضعیت را در این خصوص از نزدیک زیر نظر دارد و در حال همکاری با مقامات بهداشتی انگلیس و دیگر کشور‌های عضو سازمان ملل است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط