۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵

مردان حتما باید این خوراکی‌ها را مصرف کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رژیم غذایی سرشار از مواد گیاهی می تواند باعث سالم نگه داشتن بدن باشد اما مصرف بیش از حد میوه، سبزیجات و حبوبات برای مردان اهمیت بیشتری دارد. بررسی ها نشان می دهد که مردان بیشتر از خانم ها سیگار می...

مردان حتما باید این خوراکی‌ها را مصرف کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رژیم غذایی سرشار از مواد گیاهی می تواند باعث سالم نگه داشتن بدن باشد اما مصرف بیش از حد میوه، سبزیجات و حبوبات برای مردان اهمیت بیشتری دارد.

بررسی ها نشان می دهد که مردان بیشتر از خانم ها سیگار می کشند و انتخاب های ناسالم بیشتری در زندگی دارند، از طرفی هم چکاب منظم ندارد و همه این ها باعث می شود که مردان در معرض خطراتی مثل سرطان پروستات و کاهش تستوسترون باشند.

بسیاری از مردان از انواع سرطان ها، بیماری های قلبی یا بیماری های تنفسی بیشتر از خانم ها رنج می برند اما خبر خوب این است که مردان هم می توانند سلامتی خود را افزایش دهند و تغییراتی در سبک زندگی به وجود بیاورند.

ترک سیگار، فعالیت بیشتر، مدیریت استرس، سالم نگه داشتن وزن، همگی خطر مرگ و میر را در مردان کاهش خواهد داد. همچنین مصرف مواد غذایی گیاهی هم یک راه حل کلیدی برای سلامت مردان است.

اثرات فوق العاده مصرف سبزیجات در مردان

رابطه بین رژیم غذایی و سلامت پیچیده است اما شواهد زیادی نشان می دهد که بعضی از مواد غذایی از بعضی از بیماری ها جلوگیری می کند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک به شما خواهیم گفت که مصرف مواد غذایی گیاهی مخصوصاً برای مردان چه خطراتی را از آن ها دور می کند.

بیماری قلبی

تحقیقات نشان می دهد که رژیم گیاهخواری خطر مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری های قلبی و بیماری های عروقی را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. مواد غذایی حاوی سبزیجات برگدار، غلات و حبوبات فشار خون را در سطح پایین تری نگه می دارند و از حمله قلبی و سکته جلوگیری می کنند.

مواد غذایی گیاهی که در آنها چربی اشباع کمتری از محصولات حیوانی وجود داشته باشد، گزینه مناسبی است. همچنین روغن زیتون، آووکادو، روغن کانولا و آجیل هم یک چربی مناسب برای بدن مردان محسوب می شود.

سرطان

سرطان دومین علت مرگ و میر در مردان و زنان بعد از بیماری های قلبی است. مطالعات نشان می دهد که راه موثر برای جلوگیری از سرطان این است که از لحاظ جسمی فعال باشید و رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی و سبزیجات و میوه ها را دنبال کنید.

مهم تر از همه این که الگوی غذایی سالم که در آن گوشت قرمز کمتر و مواد صنعتی کمتری به کار رفته باشد، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو

طبق مطالعات انجام شده، مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به دیابت هستند. معمولاً می توان از دیابت نوع ۲ با ورزش، سبک زندگی سالم و مصرف مواد غذایی گیاهی و مواد غذایی حاوی فیبر مثل لوبیا، عدس، آجیل، دانه های گیاهی، میوه و سبزیجات جلوگیری کرد.

مشکلات جنسی

تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی گیاهی خطر ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش می دهد. همچنین مشکلات جنسی را بهبود می بخشد. مصرف میوه و سبزیجات و حبوبات تاثیر مثبتی روی سلامت جنسی مردان دارد. بسیاری از علت های اختلال نعوظ، استرس و فشار خون بالا، کلسترول و گرفتگی عروق است که با مصرف مواد غذایی گیاهی می توان از آنها جلوگیری کرد.

مدیریت وزن

اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به بیماری های عروقی، دیابت کبد چرب، سنگ کلیه، آپنه خواب، بیماری کلیوی و سرطان های خاص را افزایش می دهد. مصرف مواد غذایی گیاهی در طول هفته به مدیریت وزن مردان کمک می کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار