۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵

مراسم تکریم و معارفه مدیر امور پردیس های استان قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، در آستانه عید سعید غدیرخم، مراسم تکریم از دکتر حسن محمدپور مدیر سابق مدیریت استانی و معارفه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدنقی موسوی مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان...

مراسم تکریم و معارفه مدیر امور پردیس های استان قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، در آستانه عید سعید غدیرخم، مراسم تکریم از دکتر حسن محمدپور مدیر سابق مدیریت استانی و معارفه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدنقی موسوی مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم روز شنبه مورخ ۲۵/۴/۱۴۰۱ با حضور جناب آقای رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در پردیس آیت الله طالقانی(ره) استان قم برگزار شد.

در این مراسم ابتدا جناب آقای رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به این که امروز مصداق مَا نَنسَخْ مِنْ آیَهٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا است، گفت تقدیر بر آن گرفته که یکی از همکاران خوب ما دکتر محمدپور سکان هدایت مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم را به یکی دیگر از همکاران فرهیخته دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدنقی موسوی واگذار کند.

در ادامه وی با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان، آن را تاثیرگذار و سرنوشت ساز قلمداد کرد و اظهار داشت آینده آموزش و پرورش متکی به دانشگاه فرهنگیان است و این دانشگاه باید مرکز ترویج ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی باشد.

در پایان وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمدپور، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه فرهنگیان استان قم الگویی برای سایر دانشگاه­ها و استان ها باشد، برای حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی در تحقق این امر آرزوی موفقیت کرد.

سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر محترم ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بود که ایشان نیز ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اهمیت دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: این دانشگاه از جهات مختلف دچار کمبود است و اظهار امیدواری کرد که در دولت فعلی و ریاست جدید دانشگاه این کمبودها جبران شود و در پایان از تلاش های دکتر محمدپور در دوران تصدی مدیریت امور پردیس های استان قم قدردانی و برای حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید نقی موسوی آرزوی موفقیت کرد.

مراسم تکریم و معارفه مدیر امور پردیس های استان قم

مراسم تکریم و معارفه مدیر امور پردیس های استان قم

در ادامه مراسم لوح تقدیر سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از دکتر محمدپور و همچنین حکم مدیر امور پردیس های استان قم حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید نقی موسوی قرائت شد و با اهدا هدایا از دکتر محدپور تجلیل شد.

در ادامه دکتر حسن محمد پور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد که خدا را شاکرم که در طول خدمتم توفیق داشتم که معلم بودم و تا پایان معلم ماندم.

وی اشاره کرد: در طول چهارسال خدمت خود در مدیریت امور پردیس های استان قم سعی کردم همواره یادگیرنده باشم و به ارائه گزارشی از فعالیت های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، دانشجویی و عمرانی صورت گرفته در سال های اخیر پرداخت و در پایان با تشکر از همکاران حوزه های مختلف از همه حلالیت طلبید.

سخنران پایان جلسه موسوی مدیر امور پردیس های استان قم بود. ایشان سخنان خود را با محوریت روایتی صحیح السند از امام صادق (ع) ارائه که که مطابق آن انسان مومن باید با آینده­نگری و آینده­نگاری برای آینده­های محتمل خود برنامه­ریزی نماید.

مطابق این روایت سه چیز بعد از مرگ هم موجب ارتقاء روحی و توسعه وجودی انسان می­شود: ۱. صدقه جاری ۲. سنت و رویه هدایت­آمیزی که بدان عمل شود، ۳. فرزند صالح که برای شما استغفار نماید.

ایشان در تبیین این روایت، با اشاره به سه ضلع اقتصادی (انفاق/صدقه)، مدیریتی (ابداع رویه­ها و سنت­ها و سازوکارها و ساختارهای مطلوب و مفید و نیکو) و تربیتی (پرورش فرزند صالح) سبک زندگی اسلامی را دارای ابعاد مختلف دانست. همچنین برنامه­محوری، اقدام محوری، آینده نگری، حفظ سرمایه انسانی و روابط خالصانه بر اساس محبت اهل بیت ع در دانشگاه فرهنگیان و گوش شنوا (اُذُنِ خیر با اشاره به آیه قران) را جزء مهم­ترین رویکردها و استراتژیهای مدیریت خود برشمرد و در پایان برای دکتر محمدپور سربلندی و حُسن عاقبت و معنویت را از خداوند طلب کرد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط