۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

گردشگری ومحیط زیست

محیط زیست|تصحیح رنگ خودرو

تصحیح رنگ، پایان ماشین شما را بازیابی می کند. این شامل تمیز کردن، لمس کردن رنگ و پولیش است و کاری است که نمی توانید عجله کنید.

وام خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،صحیح رنگ یک شکل هنری است، نه یک مسابقه.” این فرآیندی است که می توانید از آن لذت ببرید. اما رابرت هارپر از Ziebart Corporation مطمئن نیست که DIYers باید آن را امتحان کند. ابزارها و پولیش‌ها در صورت عدم استفاده صحیح می‌توانند به پوشش شفاف خودرو آسیب برسانند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

اصلاح رنگ چیست؟

فرآیند از بین بردن عیوب سطح و بازگرداندن درخشش اولیه رنگ خودرو.هارپر می‌گوید: «تصحیح رنگ خودرو می‌تواند به سادگی صاف کردن سطح رنگ‌شده خودرو یا کامیون خود با یک موم با کیفیت برای حذف اکسیداسیون جزئی باشد. همچنین می‌تواند یک فرآیند بسیار عمیق باشد که نیازمند دانش فنی، ابزارهای برقی مختلف، پدها و پولیش‌ها است که می‌تواند به حذف خراش‌ها و حکاکی‌های شیمیایی از روی آن کمک کند.

شما به راحتی می توانید با پاشیدن آن به کل خودرو، خراش ها، بریدگی ها و نقاط اکسیداسیون را از بین ببرید. با این حال، هنگام انجام تصحیح رنگ، هدف بازیابی سطح بدون رنگ آمیزی مجدد است. در صورت لزوم، خراش، مالش و پرداخت را با اعمال رنگ لمسی ترکیب می کند.

محیط زیست|تصحیح رنگ خودرو

هزینه اصلاح رنگ چقدر است؟

هزینه ها بسته به منطقه کشور، تجربه مغازه و سطح اصلاح مورد نیاز بسیار متفاوت است. برخی از مغازه ها با خراش یا پنل شارژ می شوند، اما بیشتر آنها ساعتی شارژ می شوند.هارپر می گوید: «طبق تجربه من، ۱۰۰ تا ۱۲۵ دلار در ساعت یک انتظار واقع بینانه است.»

تصحیح کامل رنگ چقدر طول می کشد؟

اگر ماشین خود را به مغازه می برید، انتظار داشته باشید حدود دو روز آن را در آنجا بگذارید. اما بستگی به شرایط آن دارد. بازیابی یک روکش با چندین بریدگی و خراش بیشتر طول می کشد.از طرف دیگر، اگر آن حالت خوبی داشته باشد و برای درخشندگی آن فقط نیاز به صاف کردن و جلا دادن دارد، ممکن است در همان روز ماشین خود را پس بگیرید.

آیا اصلاح رنگ مانند بافینگ است؟

خیر. صاف کردن بخشی از اصلاح رنگ است، اما نه کل کار.همانطور که فلورس می گوید هدف این است که “تبدیل یک پایان کسل کننده به یک درخشش آینه مانند”. این شامل از بین بردن علائم چرخش، محو شدن در اثر اکسیداسیون، خراش و حکاکی از منابع اسیدی مانند مدفوع پرندگان و شیره درختان است.

برای انجام یک کار کامل، به مجموعه ای از ساینده ها، پولیش ها و ابزارها و احتمالاً مقداری رنگ لمسی نیاز دارید. اغلب می‌توانید یک تطابق دقیق را در یک فروشگاه قطعات خودرو پیدا کنید، اما گاهی اوقات باید آن را از سازنده خودرو سفارش دهید.

چگونه بفهمم ماشین من به اصلاح رنگ نیاز دارد؟

این کمی شبیه تصمیم گیری برای کوتاه کردن مو است. برخی از افراد دوست دارند موهای خود را با دقت مرتب نگه دارند، در حالی که برخی دیگر اهمیتی ندارند که اجازه دهند موهای خود رشد کنند.به طور کلی، اگر می توانید به یک یا چند سوال زیر پاسخ مثبت دهید، باید اصلاح آن را در نظر بگیرید:

آیا روکش کسل کننده و محو شده است؟
آیا چندین نقطه در اثر شیره درختان یا فضولات پرندگان باقی مانده است؟
آیا قسمت های کوچک آن پوست کنده می شوند یا بلند می شوند؟
آیا می توانید علائم چرخش یا خراش را در هنگام تابش خورشید در پایان مشاهده کنید؟

آیا می توانم اصلاح رنگ را خودم انجام دهم؟

آره. من نقاشی خودم را انجام داده ام و شما هم می توانید. فلورس چند نکته حرفه ای برای به دست آوردن نتایج عالی دارد:با تمیز کردن کامل ماشین با آب و صابون شروع کنید.
اگر نیاز به استفاده از آن دارید، برای محافظت از شیشه، فلز و لاستیک در برابر پاشش بیش از حد، آزادانه از نوار چسب و کاغذ استفاده کنید.
برای انتخاب پد و ترکیب مناسب، شرایط و سختی آن را ارزیابی کنید. با ترکیبات ملایم و فشار سبک شروع کنید و به سمت ترکیبات تهاجمی تر و فشار سنگین تر بروید.
هنگام استفاده از ابزار پولیش، لمس سبک خود را حفظ کنید. بگذارید ابزار کار را انجام دهد.
برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن و اطمینان از پرداخت کامل، سطح را به مناطق قابل کنترل تقسیم کنید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط