۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵

مجازات زنا برای دختر و پسر مجرد چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قانون‌گذار با تکیه بر قواعد شرع و همچنین با توجه به اوضاع و احوال جامعه جرائمی مانند زنا و رابطه نامشروع را پیش‌‌بینی کرده است. حکم قضایی زنای دختر و پسر مجرد چیست ؟ درصورتی‌که بین دختر و پسر نامح...

مجازات زنا برای دختر و پسر مجرد چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قانون‌گذار با تکیه بر قواعد شرع و همچنین با توجه به اوضاع و احوال جامعه جرائمی مانند زنا و رابطه نامشروع را پیش‌‌بینی کرده است.

حکم قضایی زنای دختر و پسر مجرد چیست ؟

درصورتی‌که بین دختر و پسر نامحرم زنا اتفاق بیفتد، مجازات هر یک از آن‌ها صد ضربه شلاق است. اما اگر زن راضی به انجام زنا نباشد و به زور مورد تعرض قرار گیرد، مجازات مرد اعدام است.

لذا اگر به زنی که راضی به زنا نیست و در حالت مستی و بیهوشی یا خواب تعرض شود، مجازات مرد اعدام خواهد بود و مجازات زنا برای مردی که با اغفال فرد نابالغ همچنین با تهدید و ربودن زن به او تعرض می‌کند، نیز اعدام است.

حکم قضایی زن متاهل با پسر مجرد چیست؟

یکی از انواع زنا، زنای زن شوهردار با مرد مجرد است. به دلیل اینکه زن شوهردار از نظر قانونی در زمره افراد محصن قرار دارد. با توجه به شرایط احصان زن و در صورت اثبات زنا، زن شوهردار به مجازات اعدام محکوم می‌شود. پسر مجرد در صورتی‌که این عمل با رضایت زن انجام شده باشد حکمش صد ضربه شلاق خواهد بود.

حکم زنای مرد متاهل با دختر مجرد چیست؟

درصورتی‌که بین دختر باکره و مرد متاهل رابطه جنسی صورت بگیرد، زن مجرد به صد ضربه شلاق محکوم می‌شود. مجازات مرد متاهل در شرایطی سنگسار است که این شرایط عبارت‌اند از:

مرد دارای همسر دائم باشد

همسر او بالغ باشد

قبلا بین مرد با همسرش مقاربت (رابطه زناشویی) برقرار شده باشد.

مرد امکان رفع نیاز جنسی با همسرش را داشته باشد.

درصورتی‌که دختری دوشیزه باشد و فردی با او رابطه نامشروع برقرار کند و به دوشیزگی او آسیبی نرسیده باشد، تنها مجازاتش صد ضربه شلاق است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار