۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟/جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش اندیشه معاصر؛ علی ربیعی در نشست امروز از اجرای کامل مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سنوات محتلف را تشریح کرد. پیش از این قرار بود مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان در ف...

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / واریز علی‌الحساب حقوق بازنشستگان + جزئیات

به گزارش اندیشه معاصر؛ علی ربیعی در نشست امروز از اجرای کامل مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سنوات محتلف را تشریح کرد. پیش از این قرار بود مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان در فروردین امسال پرداخت شود که این امر میسر نشد و واریزی فروردین بازنشستگان نشان از اجرای ناقص مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان داشت. مطلبی که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آن را خطای سیستمی مطرح کرده بود که مبنای پایه حقوق برای افزایش حقوق بازنشستگان اشتباه محاسبه شده است و به همین علت است که واریزی های بازنشستگان محترم کم تر از میزانی است که اعلام شده است. در ادامه جزئیات بیشتر از مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مورد بررسی قرار دادیم.

 

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق چقدر می شود؟

 

علی ربیعی نصریح کرد: با تلاشهای سازمان تامین اجتماعی، دریافتی بازنشستگان حداقل بگیر دارای همسر و دو فرزند پس از اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی (افزایش سنواتی) نسبت به مجموع مستمری متناسب سازی شده سال۹۹ و با احتساب مرحله دوم متناسب سازی به ترتیب برای دارندگان ۳۰ سال سابقه از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دارندگان ۲۰ سال سابقه از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در فروردین ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

 


خبر جدید:

آغاز ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش ۴ محصول ایران‌خودرو


 

وی همچنین با تاکید بر اینکه اعمال متناسب‌سازی در سیستم نرم افزاری موجب اعتراض بخشی از متوسط بگیران (غیرحداقل‌بگیران) شد، یادآور شد: پس بنابر سنت خوبی که در سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته است، پنج روش برای اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم برای رفع بخشی از دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی در دست بررسی است که یکی از آنها با حضور و مشارکت مسئولین کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نهایی و در پرداخت اردیبهشت ماه لحاظ خواهد شد.

 

وعده افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان

 

ربیعی تصریح کرد: سیاست دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی از سال ۹۹ تا به امروز توجه به قدرت خرید کارگران و بازنشستگان بوده است و با اجرای همسان سازی در کنار افزایش ۳۹ درصدی حقوق ها به یاری خدا، بخشی از دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی رفع خواهد شد./ ایسنا

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۶ میلیون تومان می شود

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سال گذشته تصویب شد و از فروردین ماه در حقوق بازنشستگان اعمال می شود. اعمال افزایش ۳۹ درصدی به همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز توسط وزیر کار تایید شد و با این حساب حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ، ۶ میلیون تومان می شود.

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از اصلی ترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی است و پس از تصویب پرداخت ۸۹ میلیارد هزار تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اعلام شد که از فروردین همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرا میگیرد . امروز جزئیات مهم و جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد که در ادامه این خبر میخوانید.

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اگر خبر خوشی بود اما در این طرح حقوق بازنشستگان به ۴ میلیون و ۲۰۰ ارتقا یافت که موجب اعتراض بازنشستگان شد و آنها باز هم خود را زیر خط فقر میدانند. با توجه به تورم موجود در ایران و افزایش قیمت محصولات خوراکی این میزان حقوق برای بازنشستگان کافی نیست اما گفته می شود که علاوه بر همسان سازی ، افزایش ۳۹ درصدی حقوق نیز اعمال می شود و در سال جدید احتمال دارد تا بازنشستگان تامین اجتماعی تا سقف ۶ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نیز در دستور کار قرار دارد و اعتبار و بودجه برای این کار در نظر گرفته شده است. متناسب سازی حقوق در سال جدید برای تمام بازنشستگان اعمال می شود و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی می شود.

 

احکام بازنشستگان تامین اجتماعی اما هنوز قابل مشاهده نیست و بازنشستگان نمیتوان آن را ببینند.مدیر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که احکام بازنشستگان تامین اجتماعی که شامل میزان دریافتی بازنشستگان در سال جدید در دسترس قرار داد اما بازنشستگان میگویند نه تنها برای سال جدید بلکه برای سالهای قبل نیز از دسترس خارج شده است و احکام بازنشستگان در سایت قابل مشاهده نیست.

 

دیوان محاسبات کشور هم بر نظارت بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اجرای درست همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد و اعلام کرد که نظارت و پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان علاوه بر همسان‌سازی است

 

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت وزیران مصوب کرد حداقل پرداختی بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۰

 

وی گفت: این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان است و بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد ۳۹ درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می‌شوند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روزهای پایانی سال گذشته برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

 

وی اعلام کرد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد.

 

شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشکری است.

 

جزئیات دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

 

محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده و نه تنها مشکلی در این رابطه برای بازنشستگان لشکری و کشوری وجود ندارد، بلکه برای تامین اجتماعی هم این کار انجام شده است.

 

به گفته این مقام مسئول، گرچه متناسب‌سازی حقوق عده‌ای از بازنشستگان در مردادماه ۹۹ به صورت افزایش حقوق انجام شد، اما احکام این متناسب‌سازی را توانستیم مجدداً یکبار در اواخر اسفند و اکنون هم برای سال ۱۴۰۰ برای همه آنان اصلاح کنیم.

 

از مهر سال ۹۹ حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بر طبق فرمول ۹۰درصد به سرانجام رسید یعنی اینکه هر بازنشسته باید حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغل هم طبقه و همتراز خود را دریافت کند.

 

گفتنی است، بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان هم در بودجه سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی لحاظ شده است.

 

آخرین اخبار متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

مهرداد محقق زاده گفت: اجرای متناسب‌سازی مستمری یکی از اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه بازنشستگان و مستمری‌بگیران بوده که همواره موکول به تأمین بار مالی آن توسط دولت شده است و از سوی دیگر وصول بخشی از مطالبات انباشته شده سازمان تامین اجتماعی از دولت یکی از مهمترین درخواست‌ها و انتظارات دیرینه بازنشستگان مطرح بوده است که هر دو موضوع در سال ۱۳۹۹ محقق شد.

 

وی افزود: علیرغم اینکه قابل پیش‌بینی بود مراحل اداری واگذاری و نقل و انتقال ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام موضوع مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۳ هیأت وزیران (بابت رد دیون) به روز‌های پایانی سال موکول شد و مبایعه‌نامه نهایی در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۱ با سازمان خصوصی‌سازی امضاء و منعقد شد و پس از انتقال آن سهام نیز، فرآیند تبدیل آن به نقدینگی نیازمند مزایده و تشریفاتی است که حداقل ۶ ماه زمان می‌بَرَد، با این حال اجرای متناسب‌سازی مرحله اول به حصول منابع پیش‌بینی شده منوط و مشروط نشد و میزان متناسب‌سازی در احکام مرداد ماه ۱۳۹۹ مستمری بگیران سازمان اعمال و از آن زمان پرداخت شد.

 

محقق زاده ادامه داد: مبایعه نامه واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام در قبال دیون دولت به تامین اجتماعی که با مصوبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ به ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ با سازمان خصوصی‌سازی امضاء و منعقد شد، ولی قبل از ابلاغ به تامین اجتماعی، با اعلام سازمان خصوصی‌سازی اصلاحیه آن تنظیم و در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۱ مجدداً امضاء و منعقد شد و منتظر ابلاغ و تحویل آن به این سازمان هستیم.

 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی گفت: نهایتاً به محض ابلاغ و وصول مبایعه نامه و انتقال سهام به‌نام سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن که قبلا از طریق جابجایی با منابع حاصله از سایر سهام سازمان صرف متناسب‌سازی شده، جایگزین می‌شود و ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان از این سهام نیز، بابت تسویه تسهیلات دریافتی از بانک رفاه کارگران، به آن بانک منتقل می‌شود و ۱۸ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مابقی نیز در قالب بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان صرف تأمین منابع پرداخت مستمری‌ها با اعمال متناسب‌سازی، هزینه‌های درمان و سایر پرداخت‌ها به بیمه‌شدگان می‌شود.

احکام مستمری فروردین 1400 صادر شد؛ جزئیات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ را در ادامه بخوانید. زمزمه های اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از سال گذشته شروع شده بود و قرار بود ما به تفاوت حقوق بازنشستگان از تیر ماه سال ۹۹ اعمال شود، لیکن واریزی ها در سال جدید نشان می داد که مبنای افزایش حقوق بازنشستگان به اشتباه حقوق اسفندماه آنان در نظر گرفته شده که این خود سبب نارضایتی بسیاری از بازنشستگان عزیز شده است. در ادامه با اندیشه معاصر همراه باشید با آخرین جزئیات از همسان سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۰٫

بیشتر بخوانید:

زمان واریز حقوق جدید بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۰

 

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان چقدر می شود؟  اواخر سال ۹۹ بالاخره مصوب شد که ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا تامین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در مرحله دوم به اجرا درآورد و اینجا بود که وعده مسئولان سازمان به بازنشستگان آغاز شد. قول دادند که سال ۱۴۰۰ حقوق بازنشستگان افزایش چشمگیری داشته باشد و رسانه‌ها هم با اعتماد به حرف‌های مسئولان دل بازنشستگان تامین اجتماعی را خوش کردند.

 

قرار بود حقوق بازنشسته‌های تأمین اجتماعی با اجرای متناسب سازی و افزایش سالیانه دیگر کمتر از بازنشسته‌های کشوری و لشکری نباشد، اما شد. وعده‌ها در حد همان وعده باقی ماند و حالا شاهد این هستیم که مسئولان تامین اجتماعی در واقع به آن چه گفته بودند عمل نکردند، واریزی‌های تامین اجتماعی آغاز شده و بازنشسته‌های تامین اجتماعی که دلشان را به حقوق این ماه خود خوش کرده بودند از دریافتی هایشان شوکه زده شدند.

 

با اینکه متناسب‌سازی یا شکل متعالی آن یعنی همسان‌سازی در نظام تامین اجتماعی اصلِ مترقی محسوب نمی‌شود و در بیشتر کشورها حقوق بازنشستگان در بهترین حالت تنها ۷۰ درصدِ درآمد شاغلان را پوشش می‌دهد و مقوله‌ای به نام متناسب‌سازی برای ترمیم قدرت خرید سال‌های گذشته و جبران شکاف درآمدی شاغلان و بازنشستگان تعریف نشده است، اما در ایران به دلیل سقوط آزاد قدرت خرید، همسان‌سازی و صورت فروکاسته‌ی آن یعنی متناسب‌سازی، به یک اصل جدایی‌ناپذیر از نظام تامین تبدیل شده است؛ تا جایی که بازنشستگان دیگر حقوق و مستمری خود را جدا از این مقوله‌ی ترمیمی نمی‌بینند. به همین دلیل اجرای متناسب‌سازی در سازمان تامین اجتماعی، به قاعده تبدیل شده است. به گفته‌ی کارشناسان تامین اجتماعی متناسب‌سازی دیگر جزوی از حقوق است و امکان جداسازی آن وجود ندارد. به همین دلیل از روز جمعه (۲۰ فروردین) که بازنشستگان سایر سطوح متوجه شدند، مبلغ متناسب‌سازی سال ۹۹ در پایه مستمری آنها قرار نگرفته و ضرایب آن به درستی در محاسبه‌ی سرجمع مستمری ۱۴۰۰ لحاظ نشده است، به اعتراض گسترده روی آوردند. پیرامون رسیدگی به مشکلات این بازنشستگان روز گذشته (۲۱ فروردین) جلسه‌ای با حضور مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) و نمایندگان بازنشستگان برگزار شد. حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) که از حاضران در این جلسه بود، به تشریح آخرین تصمیم‌هایی که در این جلسه گرفته شد، پرداخت.

 

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر می شود؟

 

از روز جمعه اعتراض‌های گسترده‌ای نسبت به اعمال نشدن مبلغ متناسب‌سازی سال ۹۹ در پایه مستمری و اعمال ضرایب آن در مستمری و متناسب‌سازی ۱۴۰۰ شکل گرفت که به دنبال آن مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دستور ورود و رسیدگی داد. شما روز گذشته در جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان شرکت کردید تا راهی برای جلب رضایت بازنشستگان پیدا کنید؛ آیا سازمان قصد تغییر مبنای محاسبه خود را دارد؟ پرسش دیگر این است که محاسبات حوزه فنی و درآمد سازمان بر چه اساس در محاسبه مستمری شکل گرفت؟

پیگیری‌های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از روز جمعه آغاز شد. جلسه روز گذشته برای رسیدن به یک توافق جامع حول فرمول اعمال متناسب‌سازی انجام شد. آقای سالاری ایرادهای وارد شده به فرمول محاسبه مستمری سایر سطوح را پذیرفت و گفت که معمولا در کارهای حجیم از این اشتباهات پیش می‌آید و سازمان احکام را اصلاح می‌کند. برای اینکه بفهمیم چه اشتباهی رخ داده باید به زمان برقراری مستمری برگردیم. بر این اساس، مستمری افراد در زمان بازنشستگی بر اساس میانگین ۲ سال آخر بیمه‌پردازی و بر اساس سنوات پرداخت حق بیمه، تقسیم بر ۳۰ محاسبه می‌شود. در طول زمان، مستمری از ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی متاثر می‌شود. از آنجا که در بعضی مواقع فرمول ماده ۹۶ از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی فاصله می‌گیرد و متفاوت می‌شود، به تدریج فاصله میان آنها کاهش می‌یابد؛ به این معنی که مستمری فرد در زمان برقراری مثلا ۵ برابر حداقل دستمزد بوده است اما در طول زمان به ۳ برابر حداقل دستمزد رسیده است.

 

بیشتر بخوانید:

پول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، آماده است

 

زمانی که ۲۰ تا ۲۵ سال از زمان برقراری مستمری می‌گذرد، این فاصله بسیار کاهش یافته است. سازمان تامین اجتماعی برای محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگان سایر سطوح، حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ را ملاک قرار داده، و بعد سنجیده که نسبت به زمان برقراری چند برابر حداقل است؛ مثلا ۵ برابر. حالا ۵ را ضرب در حداقل دستمزد سال جاری، یعنی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان کرده و حاصل آن را ضرب در ۷۵ درصد کرده است. این نحوه محاسبه زمانی معنا دارد که یک دوره نسبتا طولانی از زمان برقراری مستمری فرد بازنشسته گذشته باشد. به عبارت دیگر اگر فردی ۲۰ سال پیش با ۵ برابر حداقل دستمزد بازنشسته شده باشد و الان این نسبت ۳ برابر یا ۲ برابر شده است، ۲ حداقل دستمزد بر روی آن می‌گذارند که یعنی چیزی در حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان.

 

طبیعی است که این گروه از بازنشستگان از اتفاقی که رخ داده راضی باشند اما مشکل اینجاست که فردی که از زمان برقراری مستمری‌اش یک دهه گذشته است، خیلی تغییری در وضعیتش ایجاد نشده است. به زبان ساده متناسب‌سازی در مستمری وی مستهلک شده است. اگر بخواهیم بر اساس همین فرمول عمل کنیم و ۷۵ درصد را در نظر بگیریم، مستمری به یکباره سقوط می‌کند و انگار که ۲۵ درصد از آن از بین می‌رود.

 

حتی این بحث پیش آمد که مبلغ متناسب‌سازی این گروه از بازنشستگان کمتر از سال گذشته شده است؛ درحالیکه هدف این بود که ترمیم قدرت خرید چه برای بازنشسته‌ی میانه‌بگیر و چه برای سایر سطوح صورت گیرد، اما در عمل اتفاقی رخ نداده که به نفع آنها باشد.

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان

اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان

 

بله، اگر مستمری سال ۱۳۹۹ را بر اساس فرمول ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در نظر می‌گرفتند، عایدی بیشتری برای مستمری‌‌بگیران داشت. احساس بدی که به بازنشستگان دست داده واقعی است. این فرمول با در نظر گرفتن ۷۵ درصد، به ناگهان ۲۵ درصد کاهش ریالی ایجاد کرده است. بازنشستگان احساس متضرر شدن دارند. متناسب‌سازی برای اینها نه تنها دستاوردی نداشته بلکه حقوق آنها را کاهش هم داده است. صحبت جلسه روز گذشته هم این بود که در مورد این گروه‌ها باید به شکل دیگری عمل شود و فرمول را در قبال آنها تغییر دهند. سازمان پذیرفته که ایراد را برطرف کند. در این میان باید توجه داشته باشیم که به هر حال گروه‌هایی از بازنشستگان از این فرمول متضرر می‌شوند و نباید آن را به همه تسری داد. در نتیجه اگر فرمولی که برای شما توضیح می‌دهم غالب بر فرمول کنونی باشد، به نتیجه بهتری منتهی شود و افزایش بیشتری از آن برای گروه‌هایی از بازنشستگان حاصل شود، آن را ملاک قرار می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید:

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۶ میلیون تومان می شود

 

اساس فرمول اینگونه است که مستمری سال گذشته بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی بروزرسانی شود و حاصل آن مبنای محاسبه‌ی مستمری ۱۴۰۰ قرار گیرد. مصوبه‌ی این فرمول همان مصوبه‌ی شورای عالی کار است؛ یعنی عدد ۲۶ درصد به اضافه‌ی حدود ۲۵۰ هزار تومان. این فرمول برای مستمری‌هایی که به سال برقراریِ ۹۹ نزدیک‌تر هستند، کارساز است. هر عددی که از این فرمول درآمد، مستمری فرد برای ۱۴۰۰ تلقی می‌شود. حالا قرار بر این شد که اگر فرمول قبلی برای این گروه از بازنشستگان پاسخگو نبود، از این فرمول استفاده شود.

 

طبیعی است که آن گروه از بازنشستگان که سال برقراری مستمری آنها به یک دهه‌ی قبل یا یک و نیم دهه‌ی قبل نزدیک است، با این فرمول به رقم بیشتری در ۱۴۰۰ دست می‌یابند؛ یعنی آنها که به لحاظ سنواتی بازنشستگی‌شان نزدیک به سال ۱۳۹۹ است و افرادی که در ۱۰ تا ۱۳ سال گذشته بازنشسته شده‌اند از فرمول جدید منتفع می‌شوند و آن عده که ۲۵ سال یا بیشتر از بازنشستگی‌شان گذشته از آن فرمول انتفاع بیشتری می‌‌برند و در حقیقت به حقوق قانونی خود می‌رسند.

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

فرزاد طافی

۲۹ فروردین ۱۴۰۰


باکمال تاسف، بازهم کانون عالی وتامین اجتماعی سربازنشستگان کلاه گذاشتند، واصولا چیزی درفیش های حقوقی باعنوان متناسب سازی وجودندارد، بلکه فقط جهت حداقل بگیران درطیف های مختلف ازجمله، بازنشستگان، ازکارافتادگان، بازماندگان و..... افزایش39درصدی سنواتی وافزایش حق عائله مندی، مسکن، معیشت وحق اولاد است که مطابق بخشنامه ابلاغی مستمری1400توسط آقای جهانگیری به تامین اجتماعی است ور وال خاص خودرا داردوهیچگونه ارتباطی بامتناسب سازی نداشته وندارددرحالیکه متناسب سازی باید بر روی مستمری پایه باشد تاهرسال مشمول افزایش سنواتی شود/درضمن کانون عالی، وسازمان تامین توضیح دهدکه قالب کردن افزایش عائله مندی، حق اولاد مسکن ومعیشت به جای متناسب سازی مرحله دوم کاملا غیرقانونی است زیرامواردذکرشده سالیان سال ثابت خواهندماندودیگرافزایش نخواهندیافت،، وآیتم های حق اولاد، وعایله مندی با ازدواج فرزندان، ویافوت همسراتوماتیک ازمستمری حذف شده وبطورمثال درسال جاری درچنین وضعفی مبلغی درحدود500هزارتومان ازمستمری بگیر4200000هزارتومانی کسرخواهدشدواین یعنی متناسب سازی مساوی باهیچ!!!؟

نظرات بسته شده است