۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

مبتلایان به کرونای انگلیسی ویروس را ۱۰۰ برابر بیشتر پخش می‌کنند!

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، افرادی که به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند، ویروس را 100 برابر بیشتر از ویروس اصلی که در ووهان ظاهر شد در هوا پخش می‌کنند.

مبتلایان به کرونای انگلیسی ویروس را ۱۰۰ برابر بیشتر پخش می‌کنند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نتایج یک بررسی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، افرادی که به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند، ویروس را  ۱۰۰ برابر بیشتر از ویروس اصلی که در ووهان ظاهر شد، در هوا پخش می‌کنند.

کارشناسان در این مطالعه هشدار دادند، گونه هندی کرونا که به دلتا معروف است حتی از آلفا بیشتر در هوا پخش می‌شود و به همین دلیل  قدرت سرایت بیشتری دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات و با توجه به شواهد موجود و نتایج مطالعات مشاهده‌ای، مدل سازی و شبیه سازی‌های انجام شده در زمینه نحوه انتشار ویروس کووید۱۹ گزارش شده که این ویروس می‌تواند از طریق آلاینده‌های هوا از قبیل آئروسل‌ها که به شکل هوابرد هستند نیز انتقال یابد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که برای مبارزه با کووید باید از تهویه و ماسک استفاده کرد؛ به گفته محققان دانشگاه مریلند دلتا احتمالاً از طریق هوا حتی راحت‌تر منتقل می‌شود.

دان میلتون، نویسنده ارشد  این پژوهش گفت، یافته‌ها نشان می‌دهد هوا یکی از مهم‌ترین عوامل در پخش انواع جهش‌های کروناست و انتقال، بیشتر از طریق هوا در جریان است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار