۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

مالیات، درآمد سالم دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،افضلی کارشناس اقتصادی در رابطه با راه حل میان مدت در مورد کسری بودجه گفت: بحث کسری تراز عملیاتی بودجه کمک می کند تا بفهمیم چه مقدار از درآمدهای کشور، هزینه های کشوری را پوشش داده است. او ادامه داد:...

مالیات، درآمد سالم دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،افضلی کارشناس اقتصادی در رابطه با راه حل میان مدت در مورد کسری بودجه گفت: بحث کسری تراز عملیاتی بودجه کمک می کند تا بفهمیم چه مقدار از درآمدهای کشور، هزینه های کشوری را پوشش داده است.

او ادامه داد: مالیات، درآمد سالم دولت است، وقتی درآمد مالیاتی کشور کم باشد، کسری عملیاتی در بودجه بالا می رود، که خود این امر یکی از مشکلات اساسی بودجه کشور است. بنابراین باید در میان مدت به مالیات به عنوان درآمد توجه کنیم.

افضلی عنوان کرد: اگر در راستای برنامه عملیاتی تلاش کنیم، شاید بتوانیم در چند سال آینده به وضع مالیاتی درستی که کسری تراز عملیاتی را جبران کند، برسیم، تا دو یا سه سال آینده باید به کاهش هزینه ها توجه کنیم و نباید در این دو یا سه سال دستمزدها را غیر منطقی افزایش دهیم، بلکه باید مسئله قدرت خرید مردم را حل کنیم.

این کارشناس اقتصادی در پایان تشریح کرد: در کوتاه مدت باید از افزایش دستمزد غیر منطقی جلوگیری کنیم و بحث مدیریت دارایی دولت نیز در جلوگیری از کسری بودجه نقش مهمی را ایفا می کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط