۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸

مار غول‌پیکر یک زن را بلعید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از منیبان،مار غول‌پیکر یک زن را بلعید!. زنی به نام جهره در مزرعه‌ای از درختان لاستیک در اندونزی در هنگام جمع آوری لاتکس از پوسته درختان توسط یک مار پیتون بلعیده شد. همسر این زن زمانی که دید ج...

مار غول‌پیکر یک زن را بلعید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از منیبان،مار غول‌پیکر یک زن را بلعید!. زنی به نام جهره در مزرعه‌ای از درختان لاستیک در اندونزی در هنگام جمع آوری لاتکس از پوسته درختان توسط یک مار پیتون بلعیده شد.

همسر این زن زمانی که دید جهره پس از پایان ساعت کاریش در مزرعه به خانه بازنگشته از گم شدن او به منابع پلیس خبر داد.

به گفته رییس پلیس منطقه، در هنگام جستجو برای یافتن جهره ۵۴ ساله همسرش وسایل او شامل صندل، روسری، ژاکت و برخی ابزار‌های کارش را پیدا کرد.

پس از این اتفاق نیرو‌های پلیس از مردم محلی خواستند تا برای یافتن این زن همکاری کنند. گروه تجسس پلیس در هنگام گشت زنی در جنگل به مار پیتونی برخوردند که حدود هفت متر طول و یک برآمدگی بزرگ در ناحیه شکم داشت. پس از تشریح این مار عظیم الجثه، جسد این زن ۵۴ ساله اندونزیایی از داخل شکم مار بیرون کشیده شد. مار‌های پیتون مشابه معمولاً از طریق منقبض کردن بدن شکار و استفاده از توان عضلانی خود قربانی را کشته و بعد آن را یکجا می‌بلعند.
مار غول‌پیکر

مار غول‌پیکر

بلعیده شدن توسط مار‌های بزرگ در اندونزی گرچه اتفاقی چندان معمول نیست، اما گزارش‌هایی از آن گاهاً مخابره می‌شود. آخرین مورد بلعیده شدن توسط مار پیتون در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در این مجمع الجزایر گزارش شده بود.

جوکو ایسکاندا، متخصص مار و استاد موسسه فناوری باندونگ در این باره گفت: بیشتر موارد مربوط به کشاورزانی است که در مزارع کاکائو در سوماترا و سولاوسی کار می‌کنند و اغلب این اتفاق‌ها در شب می‌افتد.

جنگل زدایی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از علت‌های حملات مرگبار مار‌های غول پیکر در این مناطق عنوان شده است. با توجه به اینکه زیستگاه‌ها و منابع غذایی پیتون‌ها در معرض خطر است، تماس آن‌ها با انسان‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته است.اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط