۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰

ماجرای تخلیه پساب‌های نفتی در کانال آب غیزانیه چیست؟

اهواز- امروز فیلمی از سوی برخی اهالی بخش غیزانیه اهواز منتشر شد که حکایت از تخلیه پساب‌های نفتی در کانال آبیاری دارد. به گزارش خبرنگار مهر، امروز فیلمی از اهالی یکی از روستاهای بخش غیزانیه اهواز منتشر شد که نشان می‌دهد که پساب‌های نفتی در...

ماجرای تخلیه پساب‌های نفتی در کانال آب غیزانیه چیست؟
ماجرای تخلیه پساب‌های نفتی در کانال آب غیزانیه چیست؟

اهواز- امروز فیلمی از سوی برخی اهالی بخش غیزانیه اهواز منتشر شد که حکایت از تخلیه پساب‌های نفتی در کانال آبیاری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز فیلمی از اهالی یکی از روستاهای بخش غیزانیه اهواز منتشر شد که نشان می‌دهد که پساب‌های نفتی در یکی از کانال‌های آبیاری منطقه رها شده و به گفته آنها این پساب نفتی باعث آسیب دیدن زمین‌های کشاورزی و دام‌های مردم شده است.

در همین زمینه روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در خصوص فیلم انتشار یافته در فضای مجازی با موضوع «رهاسازی پسماندهای نفتی در کانال آب روستایی» در توضیحاتی عنوان کرد: «شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون جهت مدیریت پسماندهای نفتی یک رویه استاندارد را مطابق با الزامات ایمنی و زیست محیطی دنبال می‌کند و جهت جابه‌جایی این پسماندها از خدمات خودروهای سپتیک استیجاری استفاده می نماید».

در این توضیحات آمده است: «راننده یکی از این خودروهای سپتیک پس از جمع آوری پسماندها در مجتمع صنعتی شماره یک مارون و تخلیه آن در حوضچه‌های مخصوص دفع در همان مجتمع، خودسرانه بخشی از پسماند را در سپتیک نگه داشته و متأسفانه آن را در مجاورت کانال آب کشاورزی روستاهای اطراف همان مجتمع صنعتی رهاسازی می‌نماید. در ادامه افراد سودجو نیز فرصت را مغتنم شمرده، از محل تصویر برداری نموده و این تصاویر را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند. کارگروه تخصصی شرکت به سرعت وارد عمل شد و کلیه پسماندها را جمع‌آوری کرد».

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون توضیح داده است: «علیرغم پاکسازی کامل کانال، افرادی جهت تحریک اذهان عمومی همچنان در حال انتشار این تصاویر می‌باشند. شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در حال پیگیری قضائی موضوع بوده و عاملان این رویداد را مورد پیگرد قانونی قرار داده است. خوشبختانه با توجه به تصویر برداری‌های هوایی از حوزه عملیاتی شرکت، مورد مشابهی مشاهده نشده است و به زودی دلیل و انگیزه عاملان این مورد روشن خواهد شد».

به گزارش خبرنگار مهر، نکته تأسف برانگیز اطلاعیه شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون این است که آنها به جای اینکه بابت این مشکل پیش آمده از اهالی منطقه عذرخواهی کنند، در کمال گستاخی افراد آسیب دیده از این موضوع که اقدام به تهیه فیلم کرده‌اند را سودجو معرفی کرده است.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار