۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲

لغو سفرهای سران قوا به‌علت شیوع کرونا ۲ هفته / افزایش ۱۰ درصدی زائران پیاده روی اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید مجید میراحمدی رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: طبق مصوبه برگزاری جلسات و ه...

لغو سفرهای سران قوا به‌علت شیوع کرونا ۲ هفته / افزایش ۱۰ درصدی زائران پیاده روی اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید مجید میراحمدی رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: طبق مصوبه برگزاری جلسات و همچنین تجمعات در ۱۰ روز آینده باید با ۲۵ درصد ظرفیت یک سالن انجام شود و نشست بیش از یک ساعت و نیم نباید طول بکشد.

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: طبق این مصوبه سفر‌های هیات دولت و سران قوا به مدت ۲ هفته و همه سفر‌های غیرضرور کارمندان دولت هم لغو می‌شود.

میراحمدی تاکید کرد: همچنین مسابقه امروز تیم ملی فوتبال با امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ هم بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد شد راهپیمایی ۲۲ بهمن در همه شهر‌ها به استثنای شهر‌های قرمز برگزار شود البته در این مراسم سخنرانی و تجمع میدانی نخواهیم داشت و راهپیمایان به سمت محل اصلی راهپیمایی می‌روند و از مسیر دیگر خارج می‌شوند.

معاون وزیر کشور دیگر مصوبات نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را برگزاری اعتکاف با ۲۵ درصد ظرفیت اعلام کرد و گفت: معتکفان نباید بالای ۶۰ سال داشته و دارای بیماری زمینه‌ای باشند و ۴۸ ساعت قبل از اعتکاف باید تست پی سی آر منفی داشته باشند.

میراحمدی ادامه داد: البته در شهر‌های قرمز اعتکاف برگزار نمی‌شود البته همه موارد در گرو مصوبات ستاد ملی کرونا است که شنبه بعد درباره این موضوعات بحث و تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته وی مراسم دهه فجر هم از روز شنبه تا قبل از ۲۲ بهمن به همین شکل انجام می‌شود و اگر مراسمی قرار است در فضای بسته انجام شود باید با ۲۵ درصد ظرفیت و طول آن جلسه هم نهایت یک ساعت باشد در مساجد و حرم‌ها هم باید این ظرفیت را رعایت کنند.
سید مجید میراحمدی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محمد تقی باقری با حکم وزیر کشور به عنوان دبیر ستاد اربعین انتخاب شد.

وی افزود: در صورت کنترل بیماری کرونا در کشور، سال آینده شاهد افزایش ۱۰ درصدی اعزام زائران پیاده روی اربعین هستیم.

 

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار