۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰

لاوروف: زلنسکی به ابزار دست بازی غرب تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی ایندیا تودی گفت: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین توسط غرب علیه روسیه برای نادیده گرفتن اجرای توافقات مینسک مو...

لاوروف: زلنسکی به ابزار دست بازی غرب تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی ایندیا تودی گفت: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین توسط غرب علیه روسیه برای نادیده گرفتن اجرای توافقات مینسک مورد استفاده قرار گرفت.

لاوروف گفت: من فکر می‌کنم زلنسکی در مقابل روسیه ابزار دست بازی غرب شده است. در واقع باید بگویم کشورهای غربی رئیس جمهور اوکراین را برای نادیده گرفتن توافق مینسک ترغیب کردند. اگر زلنسکی در اجرای توافقات مینسک همکاری می‌کرد، بحران مدت ها پیش پایان یافته بود.

توافق مینسک اصل و پایه روند صلح دونباس است. این توافق شامل اقداماتی برای اعلام آتش‌بس، خروج تسلیحات، اعلام عفو، احیای روابط اقتصادی و انجام اصلاحات قانون اساسی در اوکراین از طریق گفت‌وگو با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک (DPR, LPR) است که هدف آن تمرکززدایی از قدرت و ایجاد شرایط ویژه است.

در ۲۱ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حاکمیت جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت. روسیه از ابتدای سال ۲۰۱۴ جمهوری های دونباس را در محدوده مناطق دونتسک و لوگانسک به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در ۲۴ فوریه گفت که در پاسخ به درخواست سران جمهوری های دونباس، تصمیم گرفته است یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین انجام دهد تا از افرادی که از آزار و اذیت رنج می‌برند محافظت کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار