۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

قیمت پسته تا مرز ۴۰۰ هزار تومان پیش رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بررسی گزارشی از مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی در بهمن ماه امسال از این حکایت دارد که مغز گردو، پسته و بادام افزایش ۱۷ تا ۴۰ درصدی قیمت داشته‌اند. پسته تا ۴۰ درصد گران شد بر اس...

قیمت پسته تا مرز ۴۰۰ هزار تومان پیش رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بررسی گزارشی از مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی در بهمن ماه امسال از این حکایت دارد که مغز گردو، پسته و بادام افزایش ۱۷ تا ۴۰ درصدی قیمت داشته‌اند.

پسته تا ۴۰ درصد گران شد

بر اساس این گزارش، قیمت هر کیلو پسته به طور متوسط از ۲۲۷ هزار تومان در بهمن پارسال به ۳۱۸ هزار تومان در بهمن سال جاری رسیده و تا بیش از ۳۹۰ هزار تومان هر کیلو قیمت خورده است،  این کالا در مقایسه با آذر سال جاری ۲.۶ و بهمن پارسال ۳۹.۸ درصد گران شده است.

گردو تا ۳۳۵ هزار تومان قیمت خورد

در رابطه با قیمت مغز گردو نیز از متوسط ۲۵۷ هزار تومان در بهمن ماه سال گذشته به ۳۰۰ هزار تومان در همین ماه در سال جاری رسیده که حتی تا بیش از ۳۳۵ هزار تومان هم قیمت خورده است. مغز گردو نسبت به آذرماه امسال ۱.۳ درصد و بهمن پارسال ۱۷.۱ درصد گران شده است.

بادام تا ۳۶۰ هزار تومان فروش رفت

متوسط قیمت بادام درختی نیز در بهمن امسال بیش از ۳۰۰ هزار تومان در هر کیلو بوده و تا ۳۶۰ هزار تومان هم فروش رفته است، متوسط قیمت بادام در بهمن پارسال ۲۹۵ هزار تومان بوده است. بر این اساس بادام نسبت به آذرماه سال جاری ۲.۱ و بهمن سال پیش ۲۴.۶ درصد گران شده است.

وضع صادرات این خشکبار چگونه است؟

اما وضعیت صادرات این کالاها در آمار گمرک ایران نشان می دهد که در ۱۰ ماهه امسال ۲۷۴۸ تن به ارزش بیش از ۲۳.۲ میلیون دلار بادام، ۴۲۶ تن به ارزش بیش از ۲.۵ میلیون دلار گردو، ۱۰۳.۳ هزار تن به ارزش بیش از ۶۲۱.۵ میلیون دلار پسته با پوست، ۱۵.۳ هزار تن به ارزش بیش از ۱۷۰.۷ میلیون دلار مغز پسته و ۶۴۷ تن به ارزش بیش از ۵.۱ میلیون دلار سایر پسته‌ها از ایران صادر شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار