۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

قیمت مرغ در بازار به زودی به نرخ مصوب نزدیک می‌شود

یک مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به تامین و عرضه مرغ قیمت آن باید در بازار به نرخ مصوب برسد، گفت: اگر با واحدهای متخلف برخورد قاطع و اثرگذار شود، کسی جرأت تخلف نخواهد داشت. حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر تصویب قیمت ۲۴ هزار و...

قیمت مرغ در بازار به زودی به نرخ مصوب نزدیک می‌شود
قیمت مرغ در بازار به زودی به نرخ مصوب نزدیک می‌شود

یک مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به تامین و عرضه مرغ قیمت آن باید در بازار به نرخ مصوب برسد، گفت: اگر با واحدهای متخلف برخورد قاطع و اثرگذار شود، کسی جرأت تخلف نخواهد داشت.

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر تصویب قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان را برای مرغ منطقی اعلام کرد و گفت: این قیمت هم حقوق مصرف کنندگان را تأمین می‌کند و هم برای مصرف کنندگان منطقی است.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران یادآور شد: این قیمت در صورتی می‌تواند پایدار باشد که هزینه‌های تولید نیز پایدار بماند و مشکل تازه‌ای در این حوزه ایجاد نشود.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل نهاده‌های دامی کاملاً حل شده و هیچ چالشی در تأمین آنها وجود ندارد، گفت: تنها مشکل در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه است که نرخ مصوب آن ۴,۲۰۰ تومان است اما هم اکنون تولیدکنندگان جوجه را با قیمت ۵,۷۰۰ تومان هم به سختی می‌توانند بخرند.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه هنوز قیمت مرغ در برخی مناطق به تعادل نرسیده و همچنان بالای ۳۵ هزار تومان است، اضافه کرد: در حال حاضر عرضه مرغ به توزیع کنندگان با نرخ مصوب انجام می‌شود و تولیدکنندگان مرغ زنده را با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌کنند بنابراین فروشگاه‌ها و واحدهایی که مرغ را با نرخ بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کنند، تخلف محرز است چرا که این کالا را به نرخ دولتی دریافت و به قیمت آزاد عرضه می‌کنند که لازم است با آنها برخورد شود.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: اگر با چند واحد متخلف که مرغ را گران یا به صورت قطعه بندی عرضه می‌کنند، برخورد قاطع و اثرگذار انجام شده و این واحدها پلمب شود، دیگر کسی جرأت تخلف نخواهد داشت.

اسدالله نژاد تصریح کرد: با توجه به وضعیت تأمین و عرضه مرغ در سطح کشور از سوی مرغداران، قیمت مرغ باید در بازار به نرخ مصوب برسد و با توجه به اینکه حلقه‌های زیادی در زنجیره تولید تا عرضه مرغ وجود ندارد، شناسایی متخلفان به راحتی قابل انجام است.

وی همچنین درباره مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال افت بیش از حد قیمت مرغ گفت: با توجه به شرایط تأمین و تولید، احتمال افزایش تولید و بر هم خوردن عرضه و تقاضا و امکان کاهش قیمت در هفته‌ها و ماه‌های آینده وجود دارد و تولیدکنندگان در این زمینه نگرانی‌هایی دارند.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار