۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

قیمت شکر هم به سرنوشت گوشت دچار شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر به صورت فله ۲۱ هزار تومان است اما این محصول در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی ارزان ترین قیمتی که برای این محصو...

قیمت شکر هم به سرنوشت گوشت دچار شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر به صورت فله ۲۱ هزار تومان است اما این محصول در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی ارزان ترین قیمتی که برای این محصول می توان یافت ۲۶ هزار تومان است که این نرخ ۵ هزار تومان بالای نرخ مصوب است؛ این محصول تا ۳۳ هزار تومان نیز در بازار قیمت گذاری شده است.

هر کیلوگرم شکر فله در میادین میوه و تره بار تهران با قیمت ۲۱ هزار تومان به فروش می رسد اما فروش این محصول در میادین نیز با کم و کاست هایی همراه است.

نرخ مصوب شکر بسته بندی شده ۹۰۰ گرمی نیز ۲۱۵۰۰ تومان است.

بر اساس اطلاعات واصله میزان ترخیص شکر در سال جدید کاهش یافته است و وارد کنندگان برای ترخیص بار خود از گمرک، منتظر تمدید لایحه کاهش مالیات بر واردات کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی در سال جدید هستند تا بر این اساس میزان مالیات آنها از ۹ درصد به یک درصد کاهش یابد.

بنابر این گزارش داده‌های معاملاتی در بازار های جهان نیز نشان می‌دهد که قیمت شکر خام در هفته جاری میلادی به بالاترین رقم خود در طول ۱۱ سال گذشته رسیده است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار