۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

قیمت دلار ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / تب احتیاطی بازار ارز بالا رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، در هفته‌های گذشته قیمت دلار روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت. طی این مدت این اسکناس منطقه‌های حمایتی را از دست داد و به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت. دیروز دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد و...

قیمت دلار نرخ ارز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، در هفته‌های گذشته قیمت دلار روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت. طی این مدت این اسکناس منطقه‌های حمایتی را از دست داد و به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت. دیروز دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد و نوسان محدود افزایشی داشت. فعلا زور اخبار مساعد سیاسی بر بازار ارز می‌چربد و این اسکناس نتوانسته به کانال‌های بالاتر ورود کند.

تجارت نیوز نوشت: نشست شورای حکام در وین و شایعه آزادسازی حدود ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه ‌شده ایران، سیگنال‌هایی بودند که در روز گذشته به ثابت نگه‌داشتن قیمت دلار کمک کردند.

وزنه اخبار سیاسی بر دوش دلار بالاست و این اخبار چندان به مذاق افزایشی‌های بازار خوش نمی‌آید. روز گذشته معامله‌گران بازار ارز چشم‌ به روند مذاکرات برجام داشتند. این مجموعه نشست‌ها در وین تا روز جمعه پابرجاست.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال حاضر بازار ارز کمی سردرگم است. آنها می‌گویند ابهام در سمت و سوی توافق هسته‌ای، بلاتکلیفی رفتارهای بازارهای رقیب نظیر خودرو و بورس و قیمت‌گذاری دستوری سیاست‌گذاران اقتصادی در ایجاد شرایط کنونی دست دارد.

دیروز معامله‌گران بازار ارز تمایلی به مبادله نداشتند. آنها در روزهای اخیر ترجیح داده‌اند صبر کنند تا طوفان خبری خردادماه کمی آرام بگیرد. به اعتقاد فعالان بازار ارز، قوی‌ترین سیگنال روزهای اخیر نتیجه مثبت یا منفی نشست شورای حکام است. در صورتی که نتایج این نشست مساعد باشد می‌تواند قیمت دلار را به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگرداند و عده زیادی را در بازار فروشنده کند.

با توجه به فاز احتیاطی معامله‌گران بازار ارز به نظر می‌رسد برای روزهای پایانی هفته نیمه تعطیل خردادماه نباید انتظار افزایش یا کاهش قابل توجهی را در قیمت دلار داشت. فعلا فعالان بازار ارز ترجیح می‌دهند ریسک نکنند تا از گزند تغییرات احتمالی آینده در امان بمانند.
مطالعه کنید
چوب جادوی وین قیمت طلا و سکه را رام می‌کند؟

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۱۶ خردادماه قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز تغییری نداشت. اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۲ هزار و ۱۳۵ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۳۰۴ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو دیروز در بازار آزاد با قیمت ۵۴ هزار و ۵۳۵ تومان معامله شد و ۴۶۵ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل نیز اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۱۶۴ تومان رسید و کاهش محدودی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۵۸ تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشت.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد و حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۳۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۴۷۵ تومان عرضه شد. دیروز اسکناس و حواله درهم همانند روز شنبه قیمت‌گذاری شدند و تغییری نداشتند.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار