۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳

قیمت دلار امروز / عقب‌‌نشینی دلار با سیگنال سیاسی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تجارت نیوز؛ دلار روز گذشته به کانال ۵۳ هزار تومانی برگشت و دو پله کاهش قیمت داشت. معامله‌گران، توییت رئیس کل بانک مرکزی را در حکم دست‌انداز برای بازار ارز و عامل کاهش قیمت دلار می‌دانند. ...

قیمت دلار نرخ ارز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تجارت نیوز؛ دلار روز گذشته به کانال ۵۳ هزار تومانی برگشت و دو پله کاهش قیمت داشت. معامله‌گران، توییت رئیس کل بانک مرکزی را در حکم دست‌انداز برای بازار ارز و عامل کاهش قیمت دلار می‌دانند. اما برخی دیگر می‌گویند علت کاهش قیمت دلار احتمال فعال شدن دوربین‌های آژانس انرژی اتمی در ایران است.

دیروز قیمت دلار در معاملات بازار آزاد با کاهش هزار و ۸۰۰ تومانی قیمت و با رقم ۵۳ هزار و ۲۵۲ تومان به کار خود پایان داد.

کدام سیگنال دلار را کاهش داد؟

معامله‌گران دیروز به توییت روز گذشته فرزین برای فعالان اقتصادی که ورود به بازار غیررسمی را معادل پولشویی و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرده بود، توجه نشان دادند.

اما برخی معتقد بودند علت کاهش قیمت دلار در بازار آزاد خبری است که ظهر دیروز به بازار رسید. اینکه لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال اعلام کرده بود «آژانس نصب مجدد دوربین‌ها در ایران را شروع کرده است».

روز گذشته سیگنال‌ بازارهای مجاور به دلار تهران هم کاهشی بود. دلار هرات و سلیمانیه در کانال ۵۴ هزار تومانی معامله شدند و هر کدام بیش از هزار تومان کاهش قیمت داشتند. درهم امارات نیز ۳۵۰ تومان ارزان شد و با قیمت ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف
دیروز قیمت دلار  در مرکز مبادله دلار و طلا بعد از ۶ روز تغییر کرد. برخلاف جهت کاهشی قیمت دلار در بازار آزاد این روند در مرکز مبادلات افزایشی بود.

قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل با رقم ۴۲ هزار و ۸۶ تومان درج شد و ۱۲۰ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز ۱۱۰ تومان رشد داشت و با قیمت ۳۸ هزار و ۲۶۰ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر
دیروز قیمت اسکناس یورو در بازار آزاد با رقم ۶۰ هزار و ۱۰۵ تومان معامله می‌شد و روند کاهشی محدودی داشت. در سایت بازار متشکل نیز قیمت اسکناس یورو کاهش ۱۳۱ تومانی داشت و با قیمت ۴۶ هزار و ۱۶۶ تومان درج شد.

یوروی حواله نیز ۱۱۹ تومان ارزان شد و و با قیمت ۴۱ هزار و ۹۶۹ تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم با کاهش ۴۰۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار آزاد مبادله شد. قیمت درهم سایت بازار متشکل ارزی امروز همین مقدار افزایش یافت و روندی معکوس نسبت به بازار آزاد داشت. حواله درهم نیز با قیمت ۱۰ هزار و ۴۱۸ تومان مبادله می‌شد. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۵۹ تومان نرخ‌گذاری شد. همچنین قیمت دلار درهم ۵۵ هزار و ۷۸۴ تومان محاسبه شد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار