۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

قیمت خودرو شاسی بلند چینی در بازار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در حال حاضر اگر ۶۵۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید میتوانید به سراغ شاسی بلندهای کراس آوور مختلفی در بازار بروید، اما نام دو گزینه بیشتر سر زبانهاست: مدل ۹۷ و هایما S5 مدل ۹۹. روزنامه هفت صبح در ا...

قیمت خودرو شاسی بلند چینی در بازار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در حال حاضر اگر ۶۵۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید میتوانید به سراغ شاسی بلندهای کراس آوور مختلفی در بازار بروید، اما نام دو گزینه بیشتر سر زبانهاست: مدل ۹۷ و هایما S5 مدل ۹۹.

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: به جز لیفان X70 بقیه گزینه های مونتاژی جدید شاسی بلند بازار قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان دارند و از این‌رو کسانی که بودجه کمتری دارند یا باید سراغ کره ای های با کارکرد بالای ۱۰ سال بروند یا بین گزینه‌های چینی قدیمی‌تر یکی را انتخاب کنند.

در این گزارش دو گزینه پرفرو ش‌تر زیر ۷۰۰ میلیون تومان را انتخاب کرده ایم که وضعیت خدمات پس از فروش و قطعاتشان هم خوب است.

طراحی هایمان بهتر است

جک S5 حتی در نسخه نیوفیس همان خودرویی است که چند سال است بارها آن را در خیابان دیده‌ایم و قیافه‌اش به اندازه پژو ۴۰۵ قدیمی و کسل‌کننده شده است. حتی اگر بتوانیم یک‌جوری خودمان را راضی کنیم که چراغ‌های عقبش جلوه آئودی Q5 دارد، نمای جلویش یکی از ساده ترین طراحی‌های بازار را به نمایش می گذارد.

در آن طرف میدان اما هایما S5 طراحی به روز هایما که مربوط به سال ۲۰۱۵ است را به نمایش می گذارد که حتی از هایما S7هم بهتر از آب درآمده است. نکته جالب این است برخلاف کلیشه بازار ابعاد هایما S5 چندان تفاوتی با جک S5 ندارد.

مقایسه کابین های دو شاسی بلند

کسانی که برای اولین بار وارد کابین هایما S5 می شوند از سنت شکنی آن در طراحی داشبورد تعجب می‌کنند.

کیفیت متریال این خودرو هم در بازه قیمتی‌اش خوب است و می توان روی استفاده طولانی مدت از آنها حساب باز کرد. با این حال فضای کابین جک S5 به خصوص در محور عقب، بیشتر است و به درد خانواده های پرجمعیت می خورد.

هایما S5 آپشن‌هایی بیشتر از جک ۵ S دارد که عبارتند از ؛ کروز کنترل، کنترل کشش، دی لایت، دوربین جانبی، دوربین ۳۶۰ و صندلی برقی سرنشین جلو. همچنین برخلاف جک S5 که ۴ ایربگ دارد ایربگهای هایما S56 عدد است.

از جمله آپشن‌های جک که در هایما اثری از آنها نیست می‌توان به فرمان برقی، کنترل سرعت در سرازیری، سنسور جلو، سنسور باران، اتولایت و گرمکن صندلی جلو اشاره کرد.

گیربکس هایما ضعیف تر است اما شتابش بیشتر است

مزیت هر دو خودرو نسبت به رقبایشان سواری نرم و سیستم تعلیق کارآمد آنهاست. جک S5 به پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که از طریق گیربکس ۶ سرعته اتومات دوکلاچه نیرو را به چر خ‌ها منتقل می‌کند.

در مقابل زیر کاپوت هایما S5 یک موتور ۱.۵ لیتری توربو داریم که ۱۴۸ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و از طریق گیربکس CVT با چرخ ها هماهنگ می شود.

نسخه های جدید هایما مشکل کندی گیربکس را ندارند اما اگر به سراغ یک مدل۹۸ می‌روید باید سعی کنید با این مشکل کنار بیاید و کمی مهربان‌تر با هایما تا کنید! اما اگر شتاب برایتان مهم است با همین گیربکس هم هایما در برابر جک S5 پیروز است.

وزن این خودرو نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم از جک سبکتر است و می‌تواند در عرض ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که جک در بهترین شرایط زودتر از۱۱.۵ ثانیه نمی‌تواند شما را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

مصرف سوخت بالای جک S5 به خصوص در شهر نیز از دیگر مشکلات آن است.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار