۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰

قیمت بلیت اتوبوس‌های برگشت زائران اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمادگی کامل برای جابه جایی زائرانی را که از مرز مهران باز می گردند را، دارند، تصریح کرد: تمامی ناوگان مسافری سازمان راهداری آماده است و ما از ن...

قیمت بلیت اتوبوس‌های برگشت زائران اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمادگی کامل برای جابه جایی زائرانی را که از مرز مهران باز می گردند را، دارند، تصریح کرد: تمامی ناوگان مسافری سازمان راهداری آماده است و ما از نظر تامین ناوگان هم در این ایام مشکلی نداریم.

او ادامه داد: در صورتی که تمامی ۶۰ هزار زائر اربعین قصد بازگشت از مرز زمینی را داشته باشند و به طور متوسط در سه روز و هر روز ۲۰ هزار زائر از مرز عبور کنند، روزانه بین ۶۷۰ تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی آن‌ها از مرز مهران لازم است که تمامی این ناوگان‌ها آماده است.

باقر جوان اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشور باید فهرست اسامی زائرانی که بلیت رفت را خریداری کرده و قصد بازگشت از مرز زمینی را دارند در اختیار سازمان راهداری قرار دهد تا برنامه ریزی دقیق تری برای برگشت این زائران انجام دهیم.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه برخی از افراد اعلام کرده اند که هزینه برگشت از مرز زمینی برای زائران بسیار گران تمام می‌شود، افزود: حدود هزینه بلیت برای برگشت زائران از مهران تا تهران حدود ۳۶۰ هزار تومان است که این نرخ استاندارد برای روز‌های معمولی است و در ایام اربعین هم مسافران می‌توانند با همین حدود نرخ از مهران به تهران بازگردند که البته ممکن است متناسب با مسیر‌های مختلف این قیمت‌ها ارزان‌تر و یا کمی گران‌تر شود.

باقر جوان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مراودات تجاری با کشور عراق از طریق مرز‌ها صورت می‌گیرد، افزود: زائران اربعین می‌توانند برای بازگشت از مرز مهران عراق اقدام کنند و بعد از گذشت از گیت‌های عراقی و داشتن پاسپورت و مدارک لازم می‌توانند، وارد مرز مهران شده و از طریق ناوگان مسافری ایران جا به جا شوند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: تا این لحظه هیچ گونه مجوزی برای فروش بلیت در مسیر رفت مرز‌های چهارگانه (مهران، چذابه و شلمچه و خسروی) برای سفر‌های اربعین و یا سفر به داخل کشور عراق برای ایام اربعین، در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر صادر نشده است.

باقرجوان تاکید کرد: اگر مردم با تبلیغاتی هم در مورد تور‌های زمینی اربعین در این ایام مواجه شدند، بدانند که این تبلیغات واقعی نیست و فریب نخورند.

او گفت: ما آمادگی کامل برای برگشت زائران از طریق مرز مهران را داریم و در این بخش هیچ کمبود ناوگانی نداریم.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار