۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹

قیمت ارزان تیبا کارشناسان را شگفت زده کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  قیمت های سرسام آور خودروهای داخلی به بهانه شوک های ارزی به شکل بی سابقه ای نسبت به سال ۱۳۹۲ افزایش پیدا کرده است و در این میان خودرو تیبا متعلق به شرکت سایپا با افزایش ۵۳۳ درصدی کمترین افزایش قیم...

قیمت تیبا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  قیمت های سرسام آور خودروهای داخلی به بهانه شوک های ارزی به شکل بی سابقه ای نسبت به سال ۱۳۹۲ افزایش پیدا کرده است و در این میان خودرو تیبا متعلق به شرکت سایپا با افزایش ۵۳۳ درصدی کمترین افزایش قیمت را تجربه کرده است.

پراید از ۱۷ میلیون تومان در سال ۱۳۹۲ با افزایش ۷۹۴ درصدی قیمت به ۱۳۵ میلیون تومان و تیبا از ۲۱ میلیون تومان؛ با افزایش ۵۳۳ درصدی قیمت به ۱۳۳ میلیون تومان رسیده است که این افزایش کمتر می تواند به دلیل ایرادهای متعدد این خودرو به خصوص در قسمت گیربکس باشد که مردم را در انتخاب بین جانشین های نزدیک پراید و تیبا به سمت پراید سوق داده است.

علیرغم اینکه نرخ ارز از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶۰۰ درصد افزایش یافته است و درصد کمی از قطعات خودروهای داخلی ایران خودرو و سایپا وارداتی است، اما در اکثر مدل ها؛ میزان افزایش قیمت از میزان افزایش نرخ ارز و شاخص قیمت ها بیشتر بوده است.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار