۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱

قم مشکل قطعی آب نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، بختیاری امروز در نشستی که با موضوع صرفه جویی در مصرف آب در قم برگزار شد، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان قم تأمین کننده آب برای مصرف ۱ میلیون ۴۰۰ هزار نفر در قم می باشد و این...

قم مشکل قطعی آب نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، بختیاری امروز در نشستی که با موضوع صرفه جویی در مصرف آب در قم برگزار شد، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان قم تأمین کننده آب برای مصرف ۱ میلیون ۴۰۰ هزار نفر در قم می باشد و این تأمین آب از دورترین نقاط کشور برای استان انجام می گیرد.

با بیان این که در شرایط حساسی از لحاظ تأمین آب هستیم، بر توجه مردم، دستگاه ها، نهادها، ارگانها و شهرداری به مصرف آب تأکید کرد و اظهارداشت: اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد و شاهد مصرف بیش از اندازه باشیم، ناچاریم تصمیمات جدیدی برای تأمین آب و مدیریت آن در ماه های دیگر مانند تیرماه و مرداد به دلیل گرمای زیاد بگیریم.

وی بیان داشت: از جمله این تصمیم ها می تواند به قطع پرمصرفها باشد. بنابراین برای گذر از این پیک از فصل سال چاره ای جزء مصرف درست آب نداریم.
بختیاری بیان داشت: از دیر زمان تأمین آب استان از سدهای کوچری، ۱۵ خرداد و چاه های علی آباد تأمین می شد ولی امروز به دلیل مشکلات جدی در بحث گرمای شدید، خشکی و نباریدن باران شاهد کاهش تأمین آب می باشیم و این مسئله خود هشدار جدی در بحث تأمین آب است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان با اشاره به بحث کیفیت آب گفت: همه تلاش ما این است که آب استان با شرایط و کیفیت خوب به دست مردم برسد. این کار به وسیله انتقال آب از چاه های علی آباد به قم انجام می شد و الان هم سعی مان این است آب قم از کیفیت لازم برخوردار باشد.

بختیاری با بیان این که تا سال گذشته ۸۲ درصد آب به قم از طریق سد کوچری انجام می شد، افزود: امسال به دلیل شرایط و مشکلاتی چون خشک سالی و نباریدن باران ۲۵ درصد از برداشت ها کاهش یافته است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان گفت: در حال حاضر ۲ هزار لیتر بر ثانیه از سدکوچری، ۱۳۰۰ لیتر برثانیه از سد ۱۵ خرداد و ۱۳۵۰ لیتر برثانیه از چاه های علی آباد تأمین می شود.

وی بیان داشت: برای کیفی کردن آب نیازمند خطوط جمع آوری آب، راه اندازی مخازن آب و تکمیل رینگ های تأمین آب می باشیم. برای انجام این کار ۵۰۰ میلیارد تومان در غالب اعتبارات ملی و قرار گاه شهید سلیمانی نیاز است.

بختیاری گفت: با وجود همه شرایط اما در قم قطعی آب نخواهیم داشت و همه تلاش ما این است با مصرف بهینه و درست از این پیک از گرما و فصل به سلامت عبور کنیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان گفت: مشترکین پرمصرف آب هم اگر توجهی به هشدارهای این شرکت نکنند، چاره ای جزء قطع آب آنها نخواهیم داشت.
وی با بیان این که هم اکنون نسبت به سال گذشته که ۵ هزار و ۴۵۰ لیتر تولید آب بود، ۲۵۰ لیتر کاهش تولید آب داریم، اظهارداشت: انتظار می رود این روند در فصل گرما مانند تیرو مرداد ماه بیشتر هم شود.

بخیتاری گفت: یکی از کارهای که قرار است برای کاهش مصرف آب در استان انجام شود، راه اندازی پلیس آب است. پلیس آب به نهادها، مشترکین پرمصرف نسبت به مصرف آب بیش از اندازه هشدارهای لازم را خواهد داد تا با رعایت همه افراد به سلامت از این بحران عبور کنیم.

وی بیان داشت: مشکل آب فراتر از این سازمان است و باید رفع این بحران همه ارگانها و نهادها وارد میدان شوند. یکی از این کارها بحث جداسازی آب فضای سبز و عدم توسعه فضای سبز با توجه به مشکلات بحران آب است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار