۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

فیلم| نبرد پلنگ با مار پیتون/ حیات وحش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مار پیتون برمه با نام علمی Python molurus bivittatus بزرگترین زیرگونه‌ی مار پیتون هندی و یکی از ۶ گونه مارهای بزرگ جهان است که در جنگل‌های بارانی جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. آنها اغلب اوقات در کن...

مار پیتون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مار پیتون برمه با نام علمی Python molurus bivittatus بزرگترین زیرگونه‌ی مار پیتون هندی و یکی از ۶ گونه مارهای بزرگ جهان است که در جنگل‌های بارانی جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. آنها اغلب اوقات در کنار آب یافت می‌شوند و گاهی به صورت نیمه آبزی زندگی می‌کنند؛ در عین حال بر روی درختان نیز قابل مشاهده‌اند. مار پیتون برمه یکی از بزرگترین مارهای جهان به حساب می‌آید که به طول متوسط ۵٫۵ متر و وزن ۷۰ کیلوگرم می‌رسد. این گونه در تمام طول زندگی به رشد خود ادامه می‌دهد که این رشد فوق العاده به خاطر وجود تعداد زیاد مهره‌های بزرگ در بدن جانور است. قابل ذکر است که ماده‌ها معمولا از نرها بزرگترند.

 

 

نام‌ پیتون، پایتون
طول متوسط ۵.۵ متر
وزن متوسط ۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲ تا ۱۰۰ میلیون تومان

 

پراکندگی مار پیتون

مار پیتون برمه در سرتاسر جنوب شرقی آسیا از برمه (میانمار) گرفته تا کامبوجیا، تایلند، ویتنام، چین و اندونزی یافت می‌شود. این مار پیتون شناگر بسیار ماهری است و همیشه به یک منبع ثابت آب احتیاج دارد. این گونه در علفزارها، مرداب‌ها، باتلاق ها، زیر صخره‌ها، بیشه زارها، کنار رودخانه‌ها و جنگل‌های باز زندگی می‌کند. مار پیتون‌های برمه دم قلاب وار دارند و بخوبی از درخت بالا می‌روند.

رفتار مار پیتون

مار پیتون اغلب حیوانی شبگرد است. هنگامی که سر از تخم بیرون می‌آورند، در لانه‌ی خود بر روی زمین یا روی درخت می‌مانند، اما به موازات رشد بدن، بیشتر اوقات را بر روی زمین می‌گذرانند. آنها همچنین شناگران ماهری هستند؛ بطوریکه می‌توانند تا نیم ساعت زیر آب بمانند. مار پیتون‌های برمه بیشتر زندگی خود را در زیر بیشه زارها و علفزارها پنهان هستند. این جانور در بخش‌های شمالی محل زندگی‌اش در فصول سردتر، ممکن است به مدت چند ماه در تنه‌ی خالی درختان، حفره‌های کنار رودخانه و یا زیر صخره‌ها به استراحت زمستانه بپردازد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط