۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

کلیپ خبری

فیلم | رژیم کثیف و یاغی صهیونیست چرا این نسبت را میدهیم ؟

اسرائیل به راحتی دیپلمات‌های کشور‌ها را ترور می‌کند و به کنسولگری کشور‌ها حمله می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رژیم صهیونیستی به راحتی یپلمات‌های کشور‌ها را ترور می‌کند و به کنسولگری کشور‌ها حمله می‌کند و همین امر سبب شده است تا اسرائیل به عنوان یک رژیم یاغی شناخته شود.

صهیونیسم یعنی چه؟

«صهیونیسم» به چه معناست و خاستگاه آن چیست؟ این سوالی است بسیاری پاسخ آن را به شکلی دقیق نمی‌دانند یا آنکه آن را مساوی کسانی می‌دانند که در اسرائیل زندگی می‌کنند. این اشتباهی متداول است که زیاد مطرح می‌شود. رویداد۲۴ در گزارشی به همین سوال پرداخته و معنای صهیونیسم را بررسی کرده است. در یک کلمه صهیونیسم عبارت است از «ملی‌گرایی یهودی»

فیلم | رژیم کثیف و یاغی صهیونیست چرا این نسبت را میدهیم ؟

فیلم | رژیم کثیف و یاغی صهیونیست چرا این نسبت را میدهیم ؟

علیرضا نجفی: «صفحات آغازین نخستین شماره از مجله سازمان آزادی‌بخش فلسطین حاوی یک مانیفست است: ما مردمی شبیه هر مردم دیگری هستیم. معنای این اعلان چندوجهی، در وهله نخست نوعی تذکر یا فریاد است. در وهله دوم این اعلان نشانگر ضدیتی با مانیفست اسرائیل است که می‌گوید: ما بخاطر تعالی و گستره زجر و شکنجه‌هامان در تاریخ، مردمی شبیه دیگر مردم‌ها نیستیم. دولت اسرائیل با این مطالبه که با ما همچون مردمی واجد شأنی استثنائی برخورد کنید، وابستگی اقتصادی و مالی عجیبی به غرب پیدا می‌کند که هیچ دولت دیگری تاکنون نداشته است. این وابستگی به غرب شرح که می‌دهد چرا فلسطینی‌ها چنین سفت و سخت به اعلان متضاد خودشان چسبیده‌اند. آنها می‌خواهند به همان چیزی که هستند بدل شوند: مردمی با شأن غیر استثنائی.» ژیل دلوز در کتاب «سنگ‌ها» درباره مسئله فلسطین در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط