۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱

فیلم| رایزنی با سامسونگ و هوآوی برای فعال‌سازی امکان تماس تصویری توسط اپراتور‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتور‌ها را فعال کنند، اظهار داشت: تعر...

فیلم| رایزنی با سامسونگ و هوآوی برای فعال‌سازی امکان تماس تصویری توسط اپراتور‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتور‌ها را فعال کنند، اظهار داشت: تعرفه تماس تصویری را اعلام کردیم و به صورت آزمایشی در حال اجراست.

وزیر ارتباطات درباره مشکل تغییر ساعت در تلفن همراه گفت: در حال پیگیری رفع مشکل تغییر ساعت در تلفن همراه هستیم.

زارع‌پور درباره اینکه آیا امسال بسته‌های اینترنتی با افزایش قیمت همراه خواهند بود، تصریح کرد: آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است؛ از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر قیمت حذف شد، اما اپراتور‌ها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند.

وی ادامه داد: موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است؛ چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهاد‌هایی را اپراتور‌های مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد. البته هدف این است که به مردم فشاری وارد نشود، ولی اپراتور‌ها هم برای افزایش کیفیت خدمات، باید سرمایه‌گذاری لازم را دراین‌باره انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به پنجره واحد الکترونیک متصل شده‌اند یا خیر، گفت: حدود ۹۶ درصد سازمان‌ها به پنجره واحد خدمات دولت متصل شدند و امیدواریم ادارات وسازمان‌های باقی‌مانده هم با مساعدت و مطالبه‌گری رسانه‌ها به این پنجره متصل شوند.

زارع‌پور همچنین درباره مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران گفت: سهامداران مخابرات و هیأت مدیره پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کردند که باید به این تعهد پایند باشند و آنچه به بازنشستگان شرکت مخابرات قول دادند، انجام دهند. مخابرات در اجرای تعهد خود مسئولیت دارد و مسئولان این شرکت به وزارت ارتباطات هم متعهد شدند که افزایش تعرفه سال گذشته را به موضوع بازنشستگان اختصاص دهند، ولی متأسفانه به تعهدات خود عمل نکردند.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات مسئول مشکل بازنشستگان شرکت مخابرات نیست، تأکید کرد: اینکه برخی از رسانه‌ها آدرس غلط می‌دهند و وزارت ارتباطات را در این زمینه مسئول می‌دانند، درست نیست.

زارع‌پور در ادامه سخنانش درباره موج‌سواری رسانه‌های بیگانه برای رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی اظهار داشت: وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزار‌های لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم. پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و حدود ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آن‌ها بیشتر می‌شود؛ ضمن اینکه ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage، FaceTime، Imo، Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است، یادآور شد: ۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده را دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات اینترنتی در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان گفت: در بین چند هزار روستای استان سیستان و بلوچستان فقط در ۱۴ روستا به‌دلیل بروز مشکل در خط انتقال اشکالاتی ایجاد شد که تا روز گذشته مشکل ۱۰ روستا حل شد و در روز‌های آینده مشکل ۴ روستای باقی‌مانده هم حل خواهد شد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار