۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

فیش حقوق فرهنگیان / دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کدپرسنلی در سامانه جدید مای مدیو

فیش حقوق فرهنگیان / دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کدپرسنلی در سامانه جدید مای مدیو

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کدپرسنلی در سامانه جدید مای مدیو یا همان پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش برای تمام معلمان و فرهنگیان عزیز امکان پذیر است. معلمان و فرهنگیان شاغل می توانند برای دریافت فیش حقوقی خود و اطلاع از ریز حساب های حقوقی خود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir که توسط آموزش و پرورش به منظور دسترسی آسان به تمامی اطلاعات مراجعه نموده و پس از ورود به سایت، اقدام به دریافت فیش حقوقی با کد پرسنلی و شماره کدملی خود نمایندآموزش و پرورش به منظور تسریع در روند پیگیری فیش حقوقی و دریافت آن توسط معلمان و فرهنگیان شاغل، اقدام به فراهم آوری این امکان از طریق سایت my.medu.ir نموده است. متقاضیان می توانند در تمامی ساعات با ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir و وارد کردن کدملی و کد پرسنلی خود در این سایت، از تمامی امکانات این سامانه مانند دریافت فیش حقوقی، حکم کارگزینی و سایر امکانات استفاده نمایند. به منظور راهنمایی بیشتر در ادامه به معرفی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir پرداخته شده و نحوه ورود به سایت به صورت تصویری ارائه شده است.

دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

راهنمای فرهنگیان برای استفاده از سامانه مای مدیو

روش اول:
 از قسمت انتخاب نقش؛ گزینه فرهنگی را انتخاب کنید.
 در قسمت نام کاربری کد ملی خود را وارد کنید.
 در قسمت رمز عبور، کلمه عبور خود را وارد کنید.
 کد امنیتی را مطابق عبارت درج شده روبروی آن وارد کنید.
توجه : این عبارت بعد از چند ثانیه منقضی می‌شود. در صورت مشاهده پیام کد امنیتی منقضی شده است؛ بر روی نشانه زیر آن کیک کنید تا عبارت جدید برای شما نمایش داده شود.
توجه ؛ اگر رمز عبور ندارید میتوانید از قسمت فراموشی رمز برای دریافت رمز جدید اقدام نمایید.
فیش حقوقی فرهنگیان
روش دوم:
 از طریق گزینه ورود از درگاه دولت میتوانید وارد پنل کاربری خود بشوید.

سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir

سایت سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir، سامانه ای جامع می باشد که برای استفاده فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش در سراسر کشور راه اندازی شده است. تمامی معلمان آموزش و پرورش که دارای کد پرسنلی باشند، می توانند به راحتی به این سامانه وارد شده و فیش حقوقی سال مورد نظر خود را دریافت و در صورت نیاز آن را پرینت بگیرند.

سایت my.medu.ir، سامانه ای جامع برای بسیاری از متقاضیان می باشد که آموزش و پرورش به منظور ارائه امکانات متنوعی مانند دریافت حکم کارگزینی و دریافت فیش حقوقی برای فرهنگیان اقدام به راه اندازی آن نموده است. همچنین دانش آموزان نیز می توانند به منظور دریافت کارنامه، ثبت نام المپیاد، انجام هدایت تحصیلی و بسیاری ازموارد به این سامانه مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که این سامانه به روز و جامع بوده و برای تمام فرهنگیان در سراسر کشور فارغ از مقطع تحصیلی، استان مشغول به فعالیت، رشته تدریسی و … مورد استفاده قرار می گیرد. البته فرهنگیان توجه داشته باشند که آن دسته از فرهنگیانی که قصد دریافت انتقالی دارند باید به سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان مراجعه نمایند.

تمامی افرادی که قصد دریافت فیش حقوقی خود را دارند، می توانند به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان به نشانی اینترنتی my.medu.ir وارد شوند و با وارد کردن کد ملی و شماره پرسنلی مراحل ورود به این سامانه را انجام دهند.

معرفی سامانه مای مدیو my.medu.ir – پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش سامانه profile.medu.ir را از دسترس خارج و سامانه مای مدیو my.medu.ir را جایگزین آن نمود.

در این سامانه فرهنگیان می توانند فیش حقوقی خود را مشاهده کنند. خلاصه سوابق خود را بررسی نمایند . ابلاغ خود را بررسی نموده ، احکام صادر شده را مشاهده نمایند . وضعیت کارت پرسنلی و درخواست آن در این سامانه خواهد بود . خدمات نقل و انتقال فرهنگیان در این سامانه صورت خواهد پذیرفت . البته امکانات دیگیری نیز برای معلمان در این سامانه تعبیه شده است که فعلا امکان دسترسی به همه این امکانات وجود ندارد.

راهنمای ورود به سایت مای مدیو آموزش و پرورش و دریافت فیش حقوقی فرهنگیان و معلمان

  1. برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان وارد سایت مای مدیو my.medu.ir شوید.
  2. کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید. نام کاربری و کلمه عبور با سامانه رتبه بندی معمان یکسان است. اگر رمز عبور خود را به یاد ندارید می توانید روی لینک بازیابی رمز عبور کلیک کنید.
  3. کد امنتی را واردکنید.
  4. روی دکمه ورود کلیک کنید.
  5. با ورود به پنل شخصی خود در سامانه مای مدیو آموزش و پرورش و انتخاب گزینه «فیش حقوقی» می توانید تاریخ مورد نظر خود را وارد کرده و به سادگی فیش حقوق فرهنگیان را دریافت کنید.
نکته:
با توجه به تغییر سامانه فیش حقوقی فرهنکیان از fish.medu.ir به سامانه جدید my.medu.ir، فیش های سال گذشته ( بعد از اسفند ۱۴۰۰ )  در سامانه درج نشده است. ممکن است در آینده اقداماتی در این زمینه صورت گیرد ولی تا این لحظه هنوز امکان مشاهده فیش های حقوقی قدیمی وجود ندارد.

زمان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

فرهنگیان، هنگام اقدام برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود در سامانه my.medu.ir با توجه به نحوه صحیح ورود به این سایت امکان دارد با مواردی مواجه شوند و امکان اینکه بتوانند فیش حقوقی خود را ملاحظه نمایند دیگر نباشد، در ادامه به برخی این موارد اشاره شده است.

فرهنگیان پس از وارد نمودن اطلاعات خود نظیر کد ملی و شماره پرسنلی اگر با پیغام خطا عدم ثبت اطلاعات فرهنگی مواجه شدند، جهت رفع این مشکل می بایست به کارشناس هوشمندسازی اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه خود اطلاع دهند.

زمان دریافت فیش حقوقی، فرهنگیان می بایست پیش از ورود به سامانه my.medu.ir رمز عبور جهت ورود به سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان را از اداره آموزش و پرورش و یا در صورت داشتن شغل معلمی رمز عبور را از مدیر مدرسه ای در آن مشغول به کار می باشند دریافت نمایند.

فیش حقوقی فرهنگیان چیست و شامل چه اطلاعاتی است؟

فیش حقوقی فرهنگیان یکی از مهم‌ترین اسناد مالی است که کارکنان وزارت آموزش و پرورش برای اطلاع از مبالغ اضافه و یا کسر شده از حقوق پایه خود، به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند.

برخی از اطلاعات موجود در فیش حقوقی عبارتند از:

حقوق و دستمزد پایه اضافه کاری فوق العاده‌ها یا مزایای دریافتی حق بیمه پرداختی مالیات اقساط و بدهی‌ها نحوه محاسبه فیش حقوقی فرهنگیان

مبلغ حداقل حقوق فرهنگیان هر سال پس از تایید و تصویب هیئت وزیران، از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود. پس از آن، محاسبه اقلام حقوق و دستمزد در فیش حقوقی فرهنگیان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و اعمال طرح رتبه بندی صورت می‌گیرد. اما چه عواملی بر میزان حقوق و دستمزد فرهنگیان تاثیرگذار است؟

عوامل موثر بر حقوق فرهنگیان

حقوق و دستمزد فرهنگیان تابع عوامل مختلفی است. از جمله مهم‌ترین اقلام در تعیین حقوق فرهنگیان در فیش حقوقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رتبه کسب شده در طرح رتبه بندی محل خدمت فوق العاده‌های دریافتی رتبه فرهنگیان در طرح رتبه بندی

اولین و شاید مهم‌ترین عامل تعیین حقوق و دستمزد در فیش حقوقی فرهنگیان، رتبه آنان بر اساس طرح رتبه بندی سازمان آموزش و پرورش است. به این ترتیب معلمان بر اساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجربه خود، به ترتیب در ۵ طبقه زیر رتبه بندی می‌شوند:

آموزشیار معلم مربی معلم استادیار معلم دانشیار معلم استاد معلم محل خدمت فرهنگیان

دومین عامل که تاثیر مهمی بر میزان حقوق و دستمزد فرهنگیان دارد، محل خدمت و یا شرایط خدمت آنان است. در حقیقت، خدمت در شرایط سخت نظیر تدریس در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی، مناطق محروم، مرزی و عشایری، امتیازاتی نظیر افزایش حقوق برای فرهنگیان به همراه دارد. یکی دیگر از موضوعات جذاب مالی و حسابداری آموزش مالیات است که این دوره در پرشین حساب به صورت کامل و جامع با شرایط پرداخت مناسبی قرار گرفته است.

فوق العاده های دریافتی

یکی دیگر از اقلام موثر در افزایش دستمزد در فیش حقوقی فرهنگیان، فوق العاده‌ها و مزایای دریافتی آنان به واسطه ی مسئولیت های شغلی و یا وضعیت معیشتی آنها نظیر تاهل یا والد بودن آنها است. به این صورت که معلمانی که مسئولیت‌های بیشتری دارند یا به ماموریت فرستاده می‌شوند یا افرادی که متاهل و دارای فرزند هستند، حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

هم زمان با ایجاد بستر مناسب جهت گسترش فرآیندهای الکترونیکی و همچنین ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، دریافت فیش حقوقی فرهنگیان نیز به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش نیز انجام می‌شود.

مراحل دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

مشاهده و دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با طی کردن مراحل زیر انجام می‌شود:

مراجعه به سامانه جدید دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به آدرس medu.ir انتخاب نقش “فرهنگی” از کادر انتخاب نقش ثبت کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور (که همان گذر واژه سامانه رتبه بندی معلمان است) درج کد امنیتی انتخاب گزینه “ورود”

لازم به ذکر است ثبت اطلاعات معلمان در سامانه همگام، توسط مدیر مجموعه محل خدمت، اولین قدم در دریافت فیش حقوقی فرهنگیان است.

نکته: دریافت فیش حقوقی فرهنگیان تنها یکی از خدمات درگاه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش است. این سامانه خدمات دیگری نظیر دریافت حکم کارگزینی، ثبت نام در دوره‌های ضمن خدمت و گواهی کسر از حقوق نیز به فرهنگیان ارائه می‌دهد.

کلام آخر

انجام محاسبات مربوط به فیش حقوقی کارمندان به ویژه محاسبه و دریافت فیش حقوقی فرهنگیان مخصوصا پس از اعمال طرح رتبه بندی، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فرآیند حسابداری حقوق و دستمزد محسوب می‌شود و چالش بزرگی برای حسابداران ایجاد نموده است. از این رو توصیه ما به حسابداران، کسب مهارت‌های لازم در زمینه آموزش حسابداری حقوق و دستمزد به صورت اصولی و کاربردی است تا علاوه‌بر ارتقای شغلی و حرفه‌ای خود، مانع از ضایع شدن حقوق کارمندان به ویژه فرهنگیان شوند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار