۰۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

اجتماعی

فیش حقوقی فرهنگیان بازنشستگان با کد ملی به ساده ترین شیوه ممکن

با چه روشی میتوان فیش حقوقی بازنشستگان را ببینیم؟

مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فیش حقوقی یکی از عواملی است که فرد میتواند با توجه به آن از شرایط و موقعیت کاری خود با خبر شود و با توجه به آن اطلاعات کاری خود را متوجه شود این موقعیت در اختیار بازنشستگان و کارمندان و باقی افراد نهادینه شده است. برای مشاهده جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

روش دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری

بازنشستگان کشوری می‌توانند فیش حقوقی خود را به صورت اینترنتی از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری دریافت کنند. برای این کار، ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس eservices.cspf.ir مراجعه کنید. سپس، در قسمت ورود به سامانه، با وارد کردن شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب خود، وارد سامانه شوید.

پس از ورود به سامانه، در قسمت خدمات حقوق، روی گزینه دریافت فیش حقوقی کلیک کنید. در این صفحه، اطلاعات فیش حقوقی شما نمایش داده می‌شود.

دانلود فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوقی

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش

فیش حقوقی یکی از مدارکی است که توسط سازمان محل کار آنان برای کارمندان شاغل یا بازنشسته صادر شده و در آن اطلاعات مربوط به حقوق، وام های دریافتی و کسورات مربوط به بیمه یا دیگر موارد درج می شود. آموزش و پرورش یکی از سازمان های معتبری است که علاوه بر صدور فیش برای کارمندان مشغول فعالیت، برای بازنشستگان نیز این مدرک را صادر می نماید.

فرهنگیان شاغل جهت دریافت فیش حقوقی غالبا باید به سایت مای مدیو مراجعه کنند، اما دریافت و مشاهده مدرک فرهنگیان بازنشسته از طریق ورود به سامانه صندوق بازنشستگی و به شکل آنلاین صورت خواهد گرفت. این اشخاص نیاز به مراجعه به اداره آموزش و پرورش نداشته و به راحتی می توانند مدرک الکترونیکی را مشاهده نمایند.

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش از آن جهت اهمیت دارد که میزان دقیق حقوق همراه با مالیات و وام های دریافتی در آن معین شده و قابل مشاهده می باشد. در صورت افزایش یا کاهش دریافتی بازنشسته ها می توانند فیش را دانلود و مشاهده کرده و از این طریق جزئیات و علل افزایش یا کاهش را جویا شوند.

مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته با کد ملی

درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری که بازنشستگان آموزش و پرورش، به آن صندوق بازنشستگی فرهنگیان eservices.cspf.ir نیز می گویند، امکان مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته با کد ملی را فراهم می آورد که مراحل آن، با جستجوی آدرس صندوق و کلیک بر روی گزینه “مشاهده” که مقابل خدمات مربوط به حقوق در لیست خدمات صندوق قرار دارد، آغاز می گردد.

در این مرحله، فرد باید بر روی گزینه دریافت کلیک کند.در این گام، شخص باید شیوه ورود خود را انتخاب نماید که در راهنمای تصویری مقاله حاضر، گزینه ورود با نام کاربری و رمز عبور انتخاب شده است.

در صورت وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، فرد وارد پورتال خود خواهد شد.در نهایت، فرد می تواند سال مد نظر خود برای دریافت فیش حقوقی را تعیین کرده و با طی باقی مراحل، اقدام به مشاهده فیش حقوقی با کد ملی نماید.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری می توانند مقاله پیشنهادی در قسمت بیشتر بخوانید را مورد مطالعه قرار داده و با امکانات سامانه و نحوه استفاده از آن، آشنا گردند.

اطلاعات فیش حقوقی بازنشسته فرهنگیان

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش دارای بخش های مختلف و اطلاعات خاصی بوده که افراد پس از دریافت و در هنگام مشاهده فیش فرهنگیان بازنشسته می بایست آن قسمت ها را بررسی نمایند. جهت آشنایی بیشتر متقاضیان با اطلاعات هر قسمت و اهمیت موارد در ادامه تمامی بخش ها معرفی و شرح داده شده اند:

اطلاعات فردی: در اولین بخش غالبا تاریخ صدور فیش حقوقی و همچنین نام و نام خانوادگی فرد بازنشته درج می شود، کد یا شماره پرسنلی نیز در همین قسمت وجود داشته و قابل مشاهده است.

جزئیات حقوق و کسورات: در ادامه افراد می توانند صورت حساب حقوقی را مشاهده نمایند که غالبا لیست کسورات نیز در آن درج می گردد. کسورات شامل مواردی مانند قسط ها، مالیات ها، بدهی های موسسه ها یا شرکت ها می باشد. در صورتی که اشخاص از کمک هزینه فرزند یا دیگر موارد این چنینی بهره مند شوند جزئیات آن در فیش درج می گردد.

مبلغ دقیق حقوق: در نهایت افراد می توانند مبلغ دقیق ماهانه دریافتی را از جمع حقوق و کمک هزینه ها به دست می آید مشاهده کرده و همچنین جمع کسورات را بررسی نمایند. میزان دقیق دریافتی فرهنگیان بازنشسته که پس از کاهش کسورات به حساب آنان واریز شده نیز در مدرک مربوطه درج گشته و برای بازنشستگان قابل مشاهده است.

بررسی اطلاعات فیش حقوقی بازنشسته فرهنگیان اهمیت بالایی داشته و افراد در صورتی که پس از مشاهده فیش فرهنگیان بازنشسته از مشکل خاصی مطلع شدند جهت پیگیری می توانند با اداره آموزش و پرورش ارتباط برقرار نمایند. برای مثال اگر وجه خاصی بدون دلیل از دریافتی کسر شده باشد، امکان بررسی و پیگیری از طریق آموزش و پرورش ناحیه یا استان وجود خواهد داشت.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط