۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

فوری| جذب معلمان و نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش/ ۱۰۰ هزار نیروی کار جذب آموزش و پرورش می شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس: کمبود معلم هنوز وجود دارد، تعدادی از معلم‌های جذب شده، تعدادی بازنشستگان، حق‌‌التدریس‌ها و دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌ها حضور پیدا کرد...

فوری| جذب معلمان و نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش/ ۱۰۰ هزار نیروی کار جذب آموزش و پرورش می شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس: کمبود معلم هنوز وجود دارد، تعدادی از معلم‌های جذب شده، تعدادی بازنشستگان، حق‌‌التدریس‌ها و دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌ها حضور پیدا کردند و کلاسی بدون معلم نمانده است.

به منظور کمبود معلم، قول‌ مساعدی برای جذب ۱۹ هزار معلم پرورشی، ۷۰ هزار نیروی معلم و ۱۰ هزار نیروی خدمات داده شده است.

وی با اشاره به حل مشکل ۴۰ درصد افراد دارای مشکل کد ۱۹ (گزینش) در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: انعقاد قرارداد کار معین افرادی که امتیاز بالا ۴۷۰ داشتند در دستور قرار گرفته، ضمن اینکه پیشنهاد برگزاری مجدد مصاحبه را نیز داده‌ایم.

بنده پیشنهاد برگزاری مجدد مصاحبه در این حوزه را ارائه داده‌ام که امیدواریم محقق شود چراکه برخی از مصاحبه‌شوندگان معتقد هستند فضای مصاحبه نامناسب بوده است./فرهنگیان صدوبیست

 

با توجه به نیاز بالای مدارس کشور به معلمان و دبیران با تجربه به خصوص در بحث تربیتی و مشاوره ای و مربی پرورشی، وزارت آموزش و پرورش اقدام به برگزاری آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ می نماید. متقاضیان واجد شرایط ثبت نام می توانند پس از انتشار اطلاعیه استخدامی آموزش و پرورش، در صورت دارا بودن شرایط مورد نظر آموزش و پرورش به منظور ثبت نام آزمون استخدامی معلم پرورشی اقدام نمایند.

آزمون های استخدامی آموزش و پرورش هر ساله همزمان با آزمون های استخدامی سایر دستگاه های اجرایی زیر نظر سازمان ادارای و استخدامی کشور و توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می گردد.

در اندیشه معاصر توضیحات کاملی درباره آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ و نحوه شرایط ثبت نام استخدامی و چگونه معلم پرورشی شویم به همراه رشته های استخدامی مورد نظر ارائه شده است.

 

استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲

وزارت آموزش و پرورش کشور در سال جاری از احتمال استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ از طریق برگزاری آزمون های استخدام آموزش و پرورش خبر داده است. بر این اساس داوطلبان می توانند در صورت انتشار اطلاعیه های ثبت نامی آموزش و پرورش در سایت سنجش و آموزش، اگر شرایط عمومی و اختصاصی استخدام مربی پرورشی را دارند به منظور ثبت نام استخدام مربی پرورشی اقدام نمایند.

متقاضیان دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم تربیتی و مشاوره می توانند برای دانلود دفترچه راهنمای آزمون اقدام کرده و در صورت دارا بودن شرایط اقدامات لازم برای ثبت نام استخدام معلم پرورشی را انجام دهند. در صورتی که داوطلبان بتوانند در آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ نمره حد نصاب آزمون را کسب نمایند، به منظور انجام مصاحبه حضوری دعوت می شوند.

گاهی اوقات به عنوان روش چگونه معلم پرورشی شویم، علاوه بر آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش مدارس خصوصی در کشور نیز پذیرش و استخدام مربی پرورشی را از طریق مصاحبه حضوری و بررسی رزومه انجام می دهند. در این حالت داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک درخواستی را در روز مصاحبه حضوری به همراه داشته باشند. معمولا پس از بررسی مدارک و تایید صلاحیت مربی پرورشی، متقاضی در مدرسه مذکور به عنوان مربی پرورشی استخدام می شود.

 

زمانبندی استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲

متقاضیان واجد شرایط استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ در سال جاری می توانند در صورت انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و مراحل ثبت نام استخدام معلم پرورشی را انجام دهند.

داوطلبان استخدام مربی پرورشی بایستی در بازه زمانی مشخص شده توسط سازمان آموزش و پرورش که در اطلاعیه ثبت نامی منتشر شده در سایت سنجش قرار دارد، به منظور ثبت نام در آزمون استخدامی اقدام نمایند. داوطلبان آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش​ ۱۴۰۲ بایستی ابتدا به سایت سنجش مراجعه کرده و از بخش استخدام دستگاه های اجرایی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون را دانلود نمایند.

با توجه به انتشار جدیدترین اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان آموزش و پرورش، آزمون استخدامی مربی پرورشی در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد اما هنوز اطلاعیه قطعی از سوی این سازمان منتشر نشده است، در جدول زیر زمانبندی استخدام مربی پرورشی قرار داده شده است و در صورت انتشار اطلاعیه های جدید و مشخص شدن زمان قطعی این آزمون، جدول زیر به روز رسانی می شود.

مراحل آزمون زمان در سال ۱۴۰۲
انتشار دفترچه ثبت نام احتمالا آبان ماه
زمان ثبت نام احتمالا آبان ماه
تمدید مهلت ثبت نام اعلام نشده
زمان کارت ورود به جلسه اعلام نشده
زمان برگزاری آزمون نیمه دوم سال
تاریخ اعلام نتایج اعلام نشده

 

تمامی داوطلبان استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲  پس از برگزاری آزمون استخدامی بایستی در زمان اعلام نتایج آزمون برای مشاهده کارنامه آزمون به سایت سنجش مراجعه کرده و در صورت قبولی به منظور مصاحبه حضوری به سازمان آموزش و پرورش مراجعه نمایند. در مرحله مصاحبه حضوری مدارک داوطلب بررسی شده و در صورت قبولی در مصاحبه حضوری پس از طی کردن دوره آموزشی می توانند به عنوان مربی پرورشی استخدام و مشغول به کار شوند.

دفترچه آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲

نخستین قدم برای ثبت نام استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲، دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای آزمون استخدامی است. تمامی متقاضیان واجد شرایط دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره تحصیلی و … می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی اطلاعات کاملی را درباره زمان و نحوه ثبت نام استخدام معلم پرورشی بدست آورند.

دفترچه راهنمای ثبت نام استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ معمولا در طی اطلاعیه ای به همراه دفترچه آزمون های استخدامی دستگاه اجرایی در سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان شرکت در استخدام مربی پرورشی در سال جاری می توانند در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه کرده و برای دانلود دفترچه آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش اقدام نمایند. در ادامه این بخش گزیده ای از مهمترین موارد موجود در دفترچه ثبت نامی ارائه شده است.

 

شرایط آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان دارای مدرک کارشناسی رشته علوم تربیتی به منظور ثبت نام استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲، ابتدا بایستی دفترچه راهنمای آزمون استخدامی را از سایت سنجش دانلود کرده تا از تمامی قوانین، شرایط عمومی و اختصاصی و ضوابط ثبت نام آزمون استخدامی معلم پرورشی مطلع شوند. در ادامه این بخش شرایط ثبت نام معلم پرورشی ارائه شده است.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۲

 

داشتن تابعیت ایرانی

التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین های ذکر شده در دفترچه راهنما

داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت

عدم داشتن سابقه محکومیت قضایی و کیفری

عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

عدم وابستگی به سازمان های خرابکار

داشتن سلامت کامل جسمی و روانی برای استخدام

عدم داشتن ممنوعیت در اشتغال در دستگاه های اجرایی

داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدام مربی پرورشی

 

داوطلبانی که برای شرکت در آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ دارای شرایط ثبت نام معلم پرورشی آموزش و پرورش بوده و متقاضیان انتخاب این رشته شغلی بایستی علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی آزمون، شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدام مربی پرورشی را داشته باشند.

داوطلبانی که آزمون استخدام مربی پرورشی پذیرفته شده اند بایستی در یک دوره مهارت آموزشی یکساله شرکت نمایند. در صورتی که متقاضیان استخدام مربی پرورشی در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزشی شرکت نکنند به منزله انصراف شخص از ادامه مراحل استخدامی خواهد بود.

پذیرفته شدگان نهایی استخدام مربی پرورشی بایستی برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش به سایت دانشگاه فرهنگیان به آدرس cfu.ac.ir مراجعه کنند.

داوطلبان بایستی پس از ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی مدرک روخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL خود را ارائه دهند، در غیر این صورت بایستی متعهد شوند تا مدارک مورد نظر را پیش از آزمون جامع دوره مهارت آموزشی دریافت کرده و ارائه نمایند.

داوطلبانی که جزو قبولی های استخدام مربی پرورشی قرار می گیرند، می بایستی پیش از شروع دوره مهارت آموزشی یکساله، تعهدی خدمت ۱۰ ساله خود را در محل پذیرش به آموزش و پرورش ارائه نمایند.

مربی پرورشی

شرط سنی ثبت نام آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش

 

یکی از مهمترین شرایط آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲، توجه به شرط سنی تعیین شده برای داوطلبان آزمون است. به همن جهت متقاضیان استخدام مربی پرورشی در سال جاری بایستی با توجه به رشته و مدرک تحصیلی خود دارای شرط سنی مورد نظر استخدام باشند. در ادامه این بخش شرط سنی ثبت نام آزمون استخدام مربی پرورشی ارائه شده است.

داوطلبانی که حداکثر ۲۵ سال سن دارند باید دارای مدرک دیپلم باشند.

میزان حداکثر سن برای داوطلبان فوق دیپلم ۳۰ سال تمام است، همچنین میزان حداکثر سن برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس ۳۵ سال است.

داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس باید حداقل ۴۰ سال تمام و داوطلبانی که مدرک درک دارند باید حداکثر ۴۵ سال تمام داشته باشند.

جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا

فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه‌ اسارت دارند.

رزمندگان با سابقه‌ی حداقل شش ماه حضور داوطلبانه‌ی اختیاری در جبهه از شرط سنی معاف می باشند.

افراد خانواده معظم شهدا شامل پدر، مادر خواهر و برادر تا میزان ۵ سال

رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه‌ی حضور داوطلبانه در جبهه به میزان مدت حضور داوطلبانه در جبهه

با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام این آزمون استخدامی هنوز منتشر نشده است، شرایط عمومی ثبت نام استخدام مربی پرورشی با استناد به آخرین دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ارائه شده است. لازم به ذکر است در صورت انتشار دفترچه ثبت نام این آزمون و تغییر شرایط ثبت نام آزمون این مقاله بروز رسانی می شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط