۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

فوری | افزایش حقوق معلمان در پایان سال ؟

حداقل حقوق معلمان ۱۱ میلیون با رتبه بندی جدید قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت رتبه‌بندی معلمان یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس بوده است. حداقل حقوق فرهنگیان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی 4.5 میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای ط...

فوری | افزایش حقوق معلمان در پایان سال ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت رتبه‌بندی معلمان یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس بوده است. حداقل حقوق فرهنگیان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی ۴.۵ میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان…

شیوا قاسمی‌پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره میزان موفقیت طرح رتبه‌بندی معلمان در یک سال اخیر اظهار کرد: «قانون رتبه‌بندی یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس یازدهم بود که کمیسیون آموزش این کار را انجام داد و نزدیک به یک میلیون معلم رتبه‌بندی شدند. مهم‌ترین اتفاقی که برای جامعه فرهگیان افتاد این بود که معلم جایگاه و شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد.»

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد:‌ «نزدیک به یک میلیون معلم در این طرح رتبه‌بندی شدند. با اجرای طرح رتبه‌بندی، معلم جایگاه، شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد. اکنون با اجرای این طرح معلمان جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده‌اند. همچنین این طرح کمک شایانی به معیشت معلمان کرده است.»
وی ادامه داد: «در صد سال گذشته معلم با کارمند فرقی نداشت اما اکنون با اجرای این طرح معلم جایگاه ویژه دارد. استاد معلم، دانشیار معلم و آموزشیارمعلم همه نشان دهنده جایگاه ویژه معلمان هستند.»

قاسمی‌پور افزود: « نزدیک به یک میلیون معلم شاغل و بازنشسته در کشور وجود دارد که به حساب آن‌ها پول واریز شده است. علاوه بر این حداقل حقوق معلمان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی ۴.۵ میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان رسید که این روند کمک شایانی به معیشت معلمان کرد.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: «این طرح یک سال است که در کشور درحال اجرا‌شدن است اما هنوز برای برخی از افراد اجرا نشده است. بازنشستگان در کشور در حال رتبه‌بندی‌شدن هستند. مقرر بود در سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان نزدیک به ۳۷ میلیون و چهارصد هزار تومان معوقات به حسابشان واریز شود. به طور کلی این طرح، طرحی موفق بود که توانست شان و جایگاهی که لایق معلمان است را به آنها ارائه دهد.»

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط