۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶

فوری| افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی به بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کند و خدمات متنوع این سازمان به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود. تأم...

صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی به بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کند و خدمات متنوع این سازمان به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود. تأمین‌اجتماعی ۵۲ درصد از جمعیت کشور را تحت‌پوشش خدمات بیمه‌ای قرار داده و بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور محسوب می‌شود. در حوزه درمان نیز بعد از وزارت بهداشت دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در سطح کشور هستیم.

موسوی در پاسخ به سئوالی پیرامون وضعیت رضایت مردم از سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با توجه به تنوع و تکثر خدمات و تعامل وسیع سازمان با مردم، طبیعی است مشکلات و نارضایتی‌هایی وجود دارد. با این حال تلاش داریم تا با توسعه کمی و کیفی خدمات رضایت مردم را افزایش دهیم. به طور کلی بهبود و ارتقاء مستمر خدمات در نقاط تماس با مردم یعنی در مراکز بیمه‌ای و درمانی، اولویت اصلی و محور تمامی برنامه‌ریزی‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی است. معیار موفقیت و پیشبرد برنامه‌ها نیز افزایش رضایتمندی مردم است و پیگیری طرح هوشمندسازی سازمان که باعث افزایش تسهیل‌گری و دسترسی آسان مردم به خدمات تأمین‌اجتماعی می‌شود، از دیگر اقداماتی است که رضایت مردم در مراجعات را افزایش می‌دهد و درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد از خدمات بیمه‌ای به صورت غیرحضوری در دسترس مردم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره مشکلات خدمات غیرحضوری این سازمان گفت: سامانه ۱۴۲۰ برای پیگیری مشکلات و ایجاد زمینه حل آن در سازمان وجود دارد. در بخش نسخه الکترونیک نیز تقریباً قطعی و مشکلات به صفر رسیده و البته برخی از مشکلات مربوط به این سرویس به تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط بازمی‌گردد که در تعاملی که با سایر نهادها صورت گرفته به شرایط پایداری رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی(شستا)، اظهار داشت: شستا از محل دارایی و سرمایه بیمه‌شدگان ایجاد شده است و صیانت از اموال بیمه‌شدگان خط قرمز ماست و وظیفه داریم که از اموال مردم صیانت کنیم. در گذشته شستا گاهی به محلی برای مداخلات و باراندازهای سیاسی تبدیل شده بود و برخوردهای بدی صورت گرفته است. تلاش کردیم در دوره جدید صیانت از اموال و دارایی‌های مردم صورت گیرد و فعالیت‌های تخصصی و اقتصادی به صورتی پیش برود که نرخ بازدهی بالا برود. درباره شستا البته گاهی برداشت‌های غیرواقعی وجود دارد. گردش مالی و سودآوری شستا هرچند برای سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت زیادی دارد اما سهم شستا از مجموع منابع سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر حدود ۶ درصد است و البته ما برای افزایش سهم شستا از منابع تأمین‌اجتماعی تلاش می‌کنیم و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده که شستا در آینده نزدیک ۱۸ درصد از منابع تأمین‌اجتماعی را تأمین کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار