۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸

فوری؛ رشفورد رکورد مهدی طارمی را شکست/پرچم آسیا به دست مهدی طارمی هم رسید/دنیا به کمک رشفورد آمده تا برای یونایتد بدرخشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،فوری؛فوری؛ رشفورد رکورد مهدی طارمی را شکست/پرچم آسیا به دست مهدی طارمی هم رسید/دنیا به کمک رشفورد آمده تا برای یونایتد بدرخشد. تردیدی نیست که مارکوس رشفود در بهترین فرم فوتبالی خو...

غوغای طارمی در رکورد شکنی اش در پرسپولیس / مهدی طارمی در جهان کولاک به پا کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،فوری؛فوری؛ رشفورد رکورد مهدی طارمی را شکست/پرچم آسیا به دست مهدی طارمی هم رسید/دنیا به کمک رشفورد آمده تا برای یونایتد بدرخشد. تردیدی نیست که مارکوس رشفود در بهترین فرم فوتبالی خود قرار دارد و حال این سوال مطرح می شود که رشفورد در رده بندی بهترین مهاجمان اروپا چه جایگاهی دارد؟

ستاره ۲۵ ساله محصول آکادمی یونایتد، در برتری ۳-۰ برابر ناتینگهام فارست در بازی رفت نیمه نهایی جام اتحادیه موفق شد گل اول بازی را بزند. او که ۵۱ بازی ملی نیز دارد، در ۱۰ بازی اخیر یونایتد در همه رقابت ها پس از اتمام جام جهانی موفق به زدن ۱۰ گل شده است. هیچ بازیکنی در ۵ لیگ معتبر اروپا(لیگ برتر، لیگ یک فرانسه، بوندسلیگا، لالیگا و سری آ ایتالیا)چنین رکوردی ندارد.

امشب منچستریونایتد در جام حذفی فوتبال انگلیس و در خانه میزبان ردینگ است و رشفورد این شانس را دارد تا برای دهمین بازی متوالی در اولدترافورد گلزنی کند. اگر او موفق به انجام این کار شود، با رکورد ۶۴ ساله دنیس ویولت برابری خواهد کرد. رشفورد در همه رقابت های این فصل موفق به زدن ۱۸ گل برای منچستریونایتد شده و از این حیث تنها ارلینگ هالند(۳۱ گل برای سیتی)، کیلیان امباپه(۲۵ گل برای پی اس جی) و روبرت لواندوفسکی(۲۲ گل برای بارسا) را بالاتر از خود می بیند. او با رکورد گلزنی هری کین برای تاتنهام در فصل جاری برابر است. درواقع رشفورد در حال حاضر چهارمین گلزن برتر فوتبال اروپاست.

یونایتد برای تقویت خط حمله خود در فصل بعد بعه دنبال هری کین، ویکتور اوسیمن و بنجامین سسکو است. رشفورد فعلا با کین برابر است ولی از اوسیمن و سسکو که ۱۴ و ۷ گل زده اند، پیش است.

رشفورد همچنین از کریستوفر انکونکو(لایپزیش) و محمد صلاح(لیورپول) که هر دو ۱۷ گل زده اند، بالاتر است. نیمار با ۱۶ گل، لیونل مسی و جاناتان دیوید با ۱۳ گل، کریم بنزما(رئال)، چوپوموتینگ(بایرن) و لائوتارو مارتینز(اینتر) با ۱۲ گل نیز پایین‌تر از ستاره یونایتد قرار دارند. هرچند مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو و نیز گونچالو راموس از بنفیکا ۱۹ و ۱۸ گل زده اند ولی فوتبال پرتغال در میان برترین‌های اروپا نیست.

رشفورد فعلا تنها هالند، امباپه ولواندوفسکی را بالاتر از خود می بیند اما تا پایان فصل این فرصت را دارد تا این فاصله را کاهش داده و شاید یکی دو رتبه نیز بالاتر برود.

پرچم آسیا به دست مهدی طارمی هم رسید

مهدی طارمی توانست به یکی از آسیایی‌های برترین بازیکنان جهان نام گیرد.

شب گذشته نشریه معتبر گاردین از تاریخ‌سازی مهدی طارمی در دنیای فوتبال در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

ستاره ایران برای اولین بار در تاریخ توانست در جمع ۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال قرار گیرد.

طارمی که در سال ۲۰۲۱ نیز نمایش خوبی داشت ولی به ستارگانی مثل امیل هویبریگ، یوری تیلمانز، گابی، فابینیو و یواخیم میله قافیه را باخت تا نتواند در جمع ۱۰۰ بازیکن برتر قرار گیرد.

نکته قابل توجه دیگر از تاریخ‌سازی طارمی، می‌توان به حضور یک آسیایی دیگر در جمع ۱۰۰ بازیکن نام برد.

در سال های ۲۰۲۱،۲۰۲۰، ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ ، قاره آسیا تنها یک نماینده داشت که آن هم ستاره کره جنوبی بود. سون هئونگ مین در این سال‌ها پرچم آسیا را در جمع برترین‌های دنیا را یکه و تنها بالا نگه داشت و حالا به نظر می‌رسد این پرچم به دستان ستاره ایران رسیده است.

با اینکه هنوز گاردین تا رتبه ۴۱ دنیا را معرفی کرده ولی باید دید سون چه رتبه‌ای به خود اختصاص خواهد داد. ستاره کره‌ای فصل گذشته همراه با محمد صلاح با ۲۳ گل به عنوان آقای‌گل لیگ برتر شناخته شد و با اینکه این فصل نمایش خوبی نداشته ولی احتمالاً در جمع ۴۰ نفر دنیا قرار خواهد داشت. به همین دلیل انتظار می‌رود طارمی در کنار سون به تنها نمایندگان قاره کهن نام گیرند و در کنار سون، این بار نام ستاره ایران نیز بر زبان‌ها جاری شود.

دنیا به کمک رشفورد آمده تا برای یونایتد بدرخشد

روی کین، ستاره سابق منچستریونایتد، معتقد است مارکوس رشفورد باید از فرصتی که برای اثبات مهارتش به دست آورده به خوبی استفاده کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، منچستریونایتد شب گذشته در مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست رفت و موفق شد با نتیجه ۰-۳ در این بازی به پیروزی برسد.

رشفورد در حالی بار دیگر موفق شد برای منچستریونایتد گلزنی کند که تنها شش دقیقه از شروع این بازی سپری شده بود. او در چند هفته اخیر به ستاره بی چون و چرای اریک تن‌هاخ تبدیل شده و نمایش درخشانی را ارائه کرده است.
روی کین درباره این بازیکن به آی‌تی‌وی گفت:« چنین نمایشی فقط با داشتن اعتماد به نفس ممکن است. او حالا ۲۵ ساله است. شاید اینجا جایی است که قرار است اوج بگیرد. او در چند سال اخیر در دیدارهای بسیاری به میدان رفته و بازی‌های بزرگی برای یونایتد انجام داده است. گاهی دنیا به کمک بازیکنی می‌آید و به نظر می‎‌رسد که این دقیقا از همان شرایط است.»

این ستاره سابق یونایتد با اشاره به اهمیت رشفورد در موفقیت این تیم اضافه کرد: «او در زمینه تصمیم‌گیری واقعا بهبود پیدا کرده و شرایط برای او تغییر کرده است. این تیم به او نیاز دارد. این سوالی است که من در تمام طول این سال‌ها همیشه از رشفورد داشتم، آیا شخصیت لازم برای این که بتواند تیمش را به موفقیت برساند دارد؟»

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط