۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲

فواید روغن های گیاهی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فواید روغن های گیاهی چیست؟.آیا می‌دانستید حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد از انرژی مورد‌نیاز بدن از طریق اسید‌های چرب ضروری موجود در روغن‌های گیاهی تامین می‌شود؟ علاوه‌بر تامین انرژی، کمک به کلاژن‌سازی و ترمیم ...

روغن نارگیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فواید روغن های گیاهی چیست؟.آیا می‌دانستید حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد از انرژی مورد‌نیاز بدن از طریق اسید‌های چرب ضروری موجود در روغن‌های گیاهی تامین می‌شود؟ علاوه‌بر تامین انرژی، کمک به کلاژن‌سازی و ترمیم بافت پوست، از سایر مزایای روغن‌های گیاهی به‌حساب می‌آید. در‌واقع می‌توان گفت، روغن‌های گیاهی برای سلامت بدن، پوست و مو انسان نقش پر‌رنگی را ایفا می‌کنند. در این مقاله به بررسی فواید روغن های گیاهی و تاثیر آن بر سلامت بدن می‌پردازیم. با مطالعه این مطلب، دید وسیع‌تری نسبت به انواع روغن های گیاهی به‌دست خواهید آورد و برای رسیدن به پوستی جوان و بدنی سلامت از آن‌ها غافل نخواهید ماند.

بررسی خواص انواع روغن های گیاهی خوراکی

روغن‌های گیاهی از بذر گیاهان روغنی به‌دست می‌آیند. روش‌های مختلفی برای تولید روغن از دانه‌های روغنی وجود دارد. بهترین روش، پرس سرد است که در آن روغن به‌دلیل دمای بالا آسیب نمی‌بیند و خاصیت خود را حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید از فواید روغن های گیاهی بهره‌مند شوید، حتماً باید نسبت به روش تولید آن آگاه باشید. در عمده فروشی عطاری معتبر می‌توانید روغن‌های گیاهی خوراکی تولید‌شده با روش پرس سرد را تهیه کنید. در ادامه به بررسی خواص انواع روغن های گیاهی خوراکی می‌پردازیم.

روغن کنجد؛ ضد‌سرطان و پیری زود‌رس

روغن کنجد به دلیل مقادیر بسیار بالای آنتی‌اکسیدان‌‌های طبیعی، جلوی بروز سرطان‌های خفته پروستات، سینه و گوارش را می‌گیرد. این آنتی‌اکسیدان‌ها در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم هستند. به‌طور‌کلی، مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان، از فواید روغن های گیاهی محسوب می‌شود. روغن کنجد برای سه روش پخت‌و‌پز، سرخ‌کردن و استفاده در سالاد کاربرد دارد. مصرف آن موجب بهبود حافظه، جلوگیری از آلزایمر و کاهش فشار خون می‌شود. همان‌طور که گفته شد، برای بهره‌مندی از فواید این روغن، حتما باید به روش پرس سرد تولید شده باشد. به‌همین دلیل، خرید روغن خوراکی عمده و جزئی را باید از فروشگاه‌های شناس و معتبر انجام دهید.

روغن کانولا؛ کاهش کلسترول بد خون

روغن کانولا از گیاه کانولا به‌دست می‌آید. این روغن در سال‌های اولیه تولید، مضرات بی‌شماری داشت. ولی دانشمندان با پیشرفت علم، موفق به کاشت گونه‌ای از این گیاه شدند که مقدار اسید‌های ترانس و اروسیک آن به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. مصرف این روغن برای کاهش کلسترول بد خون، سلامت قلب و جلوگیری از التهاب و سرطان روده بزرگ نقش مهمی را ایفا می‌کند.

روغن زیتون؛ بهبود رژیم غذایی و سلامت قلب

روغن زیتون یکی دیگر از روغن‌های طبیعی است که فواید آن بر کسی پوشیده نیست. روغن زیتون برای استفاده در سالاد کاربرد دارد و از آن برای سرخ کردن و پخت و پز نمی‌توان استفاده کرد. دمای بالا و حرارت زیاد باعث از‌بین‌رفتن آنتی‌اکسیدان‌های روغن زیتون می‌شود؛ به‌همین دلیل، از آن فقط در تفت دادن با حرارت پایین و متوسط مصرف شود. جلوگیری از التهاب روده، سلامت قلب و عروق و محافظت از کبد، از انواع فواید روغن های گیاهی از جمله روغن زیتون است.

انواع روغن های گیاهی برای پوست و مو

فواید روغن های گیاهی فقط محدود به سلامت بدن نمی‌شود. انواع روغن های عطاری برای حفظ جوانی پوست و مو نیز کاربرد دارد. این روغن‌ها به‌دلیل ساختاری که دارند، برای حفظ رطوبت و لطافت پوست استفاده می‌شوند. در ادامه ۴ روغن پر‌مصرف برای پوست و مو را بررسی کرده‌ایم.

روغن جوجوبا؛ مخصوص پوست‌های خشک و مختلط

روغن جوجوبا، ذرات اسید چرب ضروری بسیاری کوچکی دارد. به همین دلیل، با بافت بسیار سبک، جذب آن در لایه‌های پوست به‌خوبی انجام می‌شود و دیگر حس چربی روی پوست نخواهید داشت.

روغن آفتابگردان؛ محافظ پوست در‌برابر آسیب‌ها

روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین‌های A ،D ،C و کارتنوئید‌هایی است که یک سد محافظتی روی پوست می‌سازد. این روغن مانند روغن بادام و شی‌باتر، ویتامین E بالایی دارد و از آسیب‌های ناشی از نور فرا‌بنفش خورشید به پوست جلوگیری می‌کند و حساسیت پوست به آفتاب را کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره روغن آفتابگردان و خرید عمده این محصول به صفحه خرید عمده روغن آفتابگردان ویترین‌مارکت مراجعه کنید.

روغن نارگیل؛ از انواع روغن های گیاهی برای مو

روغن نارگیل از دیر‌باز به‌عنوان معجزه‌ای برای تقویت مو‌های آسیب‌دیده شناخته می‌شده است. روغن نارگیل با تقویت فولیکول مو، به رشد سریع‌تر مو کمک می‌کند و با مرطوب نگه‌داشتن آن کمتر باعث شکنندگی و مو‌خوره خواهد شد.

روغن آرگان؛ حفظ رطوبت و آبرسانی مو

روغن آرگان، روغنی معطر است که از درخت آرگان تهیه می‌شود. روغن آرگان خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارد. روغن آرگان نیز دقیقاً مانند روغن زیتون، سرشار از ویتامین E است. به‌دلیل خاصیت نرم‌کنندگی، این روغن را برای مو استفاده می‌کنند.

ویترین مارکت؛ خرید عمده و جزئی انواع روغن های عطاری با تضمین کیفیت آن

در این مقاله به بررسی فواید روغن های گیاهی برای پوست، مو و سلامت بدن پرداختیم. هر یک از گیاهان به‌صورت طبیعی، خواصی دارند که برای سلامتی تاثیر‌گذار هستند. شناخت مزایا و فواید آن‌ها می‌تواند به انتخاب و خرید روغن مورد‌نیاز شما کمک کند. از آن‌جایی که اسید‌های چرب ضروری بدن و انواع ویتامین‌ها با حرارت از بین می‌رود، روش تولید روغن‌ها نیز برای خرید بهترین روغن گیاهی اهمیت دارد. برای خرید روغن‌های گیاهی طبیعی و ارگانیک بهتر است به مراکز معتبر و شناخته شده مراجعه کنید. عطاری آنلاین ویترین مارکت از سال ۱۳۹۸ تحت نظر خانواده مقدسی، فعالیت خود را در پخش مواد غذایی و گیاهان دارویی آغاز کرده است. ضمانت کیفیت محصولات، ضمانت بازگشت ۲۴ ساعته، ارسال به سراسر کشور و پرداخت در محل، از مزایایی است که ویترین مارکت برای جلب رضایت مشتریان خود در نظر گرفته است. شما می‌توانید برای مشاهده انواع محصولات وارد سایت vitrinemarket.com شوید یا با شماره ۰۲۱۲۲۹۵۳۵۸۴ تماس بگیرید تا کارشناسان ویترین مارکت شما را راهنمایی کنند.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار