۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵

فواید باورنکردنی کچل بودن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ریختن مو و کچل شدن یکی از وحشتناک ترین چیز هایی است که ممکن است در ذهن یک مرد باشد. ممکن است آن ها در طول زندگی خود چند وقت یک بار تار مو های خود را روی بالش ببینند و یا تکه های خالی را لابلای موها...

فواید باورنکردنی کچل بودن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ریختن مو و کچل شدن یکی از وحشتناک ترین چیز هایی است که ممکن است در ذهن یک مرد باشد. ممکن است آن ها در طول زندگی خود چند وقت یک بار تار مو های خود را روی بالش ببینند و یا تکه های خالی را لابلای موهای خود شاهد باشند که می تواند منبعی برای استرس و اضطراب در آن ها باشد. اما کچل شدن آنقدر هم اتفاق بدی نیست.

۱. خطر کمتر ابتلا به سرطان

تحقیقات در مورد سرطان پروستات نشان می دهد مردانی که در سنین جوانی به ریزش مو دچار می شوند، ۴۵ درصد خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند. آن ها به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقدار زیادی تستوسترون یکی از علت های کچلی در بین مردان است و رشد تومور را در آنها کاهش می دهد که قطعا در کاهش ابتلا به سرطان نیز در آنها موثر است.

۲. سوخت و ساز بالاتر

درست است که کچلی ممکن است ظاهر خوبی را روی سر ایجاد نکند  اما این مردان به دلیل سطح بالای تستوسترون بیشتر از مردان با موی کامل سوخت و ساز و متابولیسم دارند و بیشتر تناسب اندام دارند و وزن آن ها سالم بوده و بدنشان نیز ماهیچه ای تر است. مطالعات نشان می دهد که سطح بالای تستوسترون غلظت کمتری از چربی را روی صورت ایجاد می کند که باعث صورت ماهیچه ای تر و قوی تر می شود.

۳. مردانه تر شدن

مطالعه دیگری در این باره اثرات کچلی را روی صد ها مرد جوان و نگاه خانم ها به آن ها در مقایسه با مردان با موی کامل بررسی کرده است . نتیجه مطالعات این بود که مردان کچل تر به طور ناخوداگاه در ذهن افراد، مردانه تر به نظر می رسیدند و تصور بر این بود که حتی قدشان نیز بلندتر است. مثلا خانم ها حدس می زنند که این مردان شغل هایی مثل کار در ارتش یا اتش نشانی را داشته باشند  زیرا آن ها را مردتر و قوی تر می دیدند.

۴. ذخیره پول و زمان

شامپو، نرم کننده، شانه، کرم و ماسک مو همه این ها هزینه هایی هستند که افراد کچل از آن ها مصون هستند. مردانی که کچل می باشند، نیازی به پول خرج کردن برای مو های خود ندارند و همچنین می توانند زمان بیشتری را هم ذخیره کنند و هر روز درگیر حالت دادن به موهای شان نباشند. این مردان زودتر از بقیه هم حمام می کنند.

۵. زیبایی با کلاه

هیچ کلاهی به گونه ای ساخته نشده که روی مو ها هم زیبا قرار بگیرد. در واقع کلاه روی سر افرادی خوب جلوه می کند که مو ندارند. کافی است که مردان کچل کلاه آفتابی و یک عینک دودی شیک داشته باشند و جذابیت نفس گیرشان را به رخ همه بکشند. این مردان می توانند هر مدل کلاهی سر کنند.

۶. وضعیت بهتر در قرارداد های تجاری

مردان کچل معمولا توانایی مدیریتی بهتری دارند و قدرتمندی بیشتر در آن ها دیده می شود. این ویژگی ها ناخوداگاه در نظر دیگران نیز القا می شود و همین باعث می شود که دیگران بیشتر آن ها را جدی بگیرند. مطالعات نشان می دهند مردانی که موهای شان ریخته است، اما ترسیده اند که کل موهای شان را بتراشند و در واقع نیمه کچل مانده اند، ضعیف و ناامن بنظر می رسند . به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می کنند که اگر نصف موهای تان ریخته بود، نصف دیگر را هم بتراشید . تحقیقات نشان می دهد که تاثیرگزارترین و قوی ترین لیدر های جهانی مردانی بودند که کلا مو نداشتند مثل وینستون چرچیل، والدیمیر لنین، ماهاتما گاندی و ولادیمیر پوتین.

۷. روبرو نشدن با بزرگ ترین ترس مردان

طبق مطالعات، ترس از کچل شدن یکی از بدترین ترس هایی است که مردان با آن روبرو هستند. در واقع فکر کردن به این موضوع به شدت آزار دهنده است. بسیاری از مردان نزد مشاور پوست و مو می روند و هر ماه از دارو و محصولات خاص مو استفاده می کنند تا تعداد مو هایی که در طول روز می ریزد، کمتر شود  اما اگر شما کچل باشید، یعنی با این ترس و نگرانی کنار آمده اید و دیگر دغدغه ای در این باره ندارید.

۸. پیر نشدن

شاید مردان در سنین جوانی با کچل شدن از هم سن و سالانشان بزرگ تر نشان دهند اما با گذشت زمان، همه چیز برعکس می شود. آن ها در سنین پیری مویی ندارند که سفید شود و در نتیجه همین باعث می شود که جوان تر به نظر برسند.

۹. توجه دیگران به حسن رفتارتان

زمانی که مو نداشته باشید، دیگر حواس دیگران بیش از حد به ظاهرتان جلب نمی شود. آن ها به طور اتوماتیک کمتر روی صورت تان تمرکز می کنند  و این یک خبر خوب است. از طرفی ویژگی های خوب صورت تان بیشتر به چشم می آید. اما در کنارش ویژگی های رفتاری تان هم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که یک مزیت بزرگ دیگر است.

۱۰.  بدن سفت تر و عضلانی تر

کچل بودن سر یعنی کوچک تر به نظر رسیدن آن نسبت به سری که مو دارد. همین موضوع باعث می شود که بدن شما هم در قسمت بالا به طور اتوماتیک بزرگ تر، پهن تر و عضلانی تر به نظر برسد و ظاهر مردانه تری را به دیگران نشان دهد.

۱۱. تحمل راحت تر فصل تابستان

زمانی که سرتان پر از مو باشد، قطعا روز های گرم تابستان برای تان غیر قابل تحمل می شود و گرما به شدت کلافه تان می کند. عرق کردن لابلای مو ها اصلا حس خوبی نیست که کچل ها از آن در امان هستند و راحت تر گرمای تابستان را تاب می آورند.

۱۲. زیبا بنظر رسیدن در عکس های قدیمی

زمانی که کچل باشید، یعنی همیشه یک استایل دارید. خب همین باعث می شود که اگر بیست سال بعد هم به عکس های قدیمی خود نگاهی بیاندازید، سوژه خنده دیگران نشوید  زیرا هیچ مدل موی مسخره ای ندارید که باعث تمسخر دیگران شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار