۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

فواید باورنکردنی آب قلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، وقتی که استخوان قلم گاو و آب برای مدت حداقل ۱۲ ساعت بجوشد (ترجیحا دو روز متوالی)، کلاژن نهفته در قلم از آن بیرون می‌آید و به مایع تبدیل می‌شود. این مایع غلیظ آب قلم نام دارد، درحالی که می‌توان با استخوا...

فواید باورنکردنی آب قلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، وقتی که استخوان قلم گاو و آب برای مدت حداقل ۱۲ ساعت بجوشد (ترجیحا دو روز متوالی)، کلاژن نهفته در قلم از آن بیرون می‌آید و به مایع تبدیل می‌شود. این مایع غلیظ آب قلم نام دارد، درحالی که می‌توان با استخوان گوساله یا گوسفند هم چنین کاری را انجام داد. باقی ماندن آب قلم در دمای اتاق هم باعث می‌شود که این مایع بافت ژلاتینی پیدا کند. اما مهم ترین فواید آب قلم چیست؟

۱. آب قلم سرشار از پروتئین است 
عصاره‌های استخوانی گرفته ‌شده از منابع حیوانی، یکی از بهترین منابع برای دریافت پروتئین هستند. هر ۲۴۰ میلی‌لیتر از آب قلم گوساله یا گاو می‌تواند حدود ۱۰ گرم پروتئین داشته باشد که مقدار زیادی محسوب می‌شود.

۲. آب قلم سرشار از کلاژن است 
آب قلم یکی از بهترین منابع برای دریافت کلاژن هم محسوب می‌شود که درواقع همان پروتئین سازنده‌ بافت‌های همبند در بدن است. کلاژن برای التیام و بهبودی زخم‌های بدن بسیار مهم است، ‌درحالی که نقش مهمی در قابلیت ارتجاعی پوست دارد و میزان شکل‌گیری چین‌وچروک‌های پوستی را کمتر می‌کند. ارتقای سلامت ناخن‌ها و موها و بهبودبخشی به سلامت مفصل‌ها نیز از دیگر مزیت‌های آب قلم است.

۳. آب قلم می‌تواند دریافت ریزمغذی‌ها را افزایش دهد 
ریزمغذی‌ها نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارند. ریزمغذی‌ها درواقع همان ویتامین‌ها، املاح و دیگر ترکیبات مغذی خاصی هستند که به‌عنوان تنظیم‌کننده و بلوک‌های سازنده برای دستگاه مولکولی بدن عمل می‌کنند. بنابراین، دریافت منظم و مستمر ریزمغذی‌ها برای محافظت از سلامت عمومی بدن بسیار مهم است. خوشبختانه آب قلم هم مقادیر مناسبی از این ریزمغذی‌ها را به بدن می‌رساند؛ کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین A، آهن، زینک، سلنیوم و منگنز و ویتامین K. بسیاری از این ترکیبات برای عملکردهای متابولیک بدن مهم هستند و نقش مهمی هم در پردازش انرژی بدن بر عهده دارند.

۴. آب قلم منبع خوبی از گلایسین است 
گلایسین به‌عنوان نوعی اسید آمینه مثل یک انتقال‌دهنده عصبی عمل می‌کند و نقش مهمی در شکل‌گیری کلاژن دارد درحالی که برای ساختن یک آنتی‌اکسیدان حیاتی به نام گلوتاتیون هم مهم است. گلایسین برای متابولیسم قند خون و تنظیم متابولیسم بدن هم اهمیت دارد. میزان ترشحات اسید معده نیز به دریافت گلایسین وابسته است درحالی که تنظیم اسید معده برای هضم مناسب و عملکرد صحیح روده‌ها مهم است. کمبود اسید معده هم می‌تواند علائم ریفلاکس معده را به‌وجود بیاورد. بنابراین، مصرف آب قلم باکیفیت می‌تواند از این نظر هم مفید باشد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار