۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰

فعالیت های علمی مراکز علمی دنیا در حوزه مبانی دینی رصد می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام مهدی فرمانیان، معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم الاسلام در نشستی که با موضوع گرامیداشت هفته پژوهش در قم برگزار شد با اشاربه مهمترین فعالیتهای این مجمع گفت: تولید مجموعه آثار ...

حجت الاسلام مهدی فرمانیان، معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم الاسلام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام مهدی فرمانیان، معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم الاسلام در نشستی که با موضوع گرامیداشت هفته پژوهش در قم برگزار شد با اشاربه مهمترین فعالیتهای این مجمع گفت: تولید مجموعه آثار حضرت ابوطالب(ع) در ۳۳ جلد کتاب و رونمایی آن در دیماه امسال، برگزاری ۸۰ نشست علمی در با موضوع حضرت ابوطالب(ع) در مراکز علمی حهان، حمایت مراجع تقلید همچون حضرات آیات مکارم شیرازی و سیستانی از برگزاری همایش ابوطالب(ع) و تولید ۱۱۰ عنوان کتاب در حوزه مختلف معرفتی و دینی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: این ۱۱۰ عنوان کتاب که منتشر شده در مراکز علمی دنیا، ۱۸ عنوان به زبان ترکی، ۹ عنوان به زبان فرانسوی و ۹ عنوان به زبان انگلیسی و… است.

فرمانیان عنوان کرد: یکی دیگر از کارهای دیگر این مجمع این است، همه آثار جهانی اهل بیت(ع) در فلشی قرار داده شده و به صورت رایگان در اختیار مراکز علمی و جویاندگان علم و معرفت قرار گرفته است. این کتاب‌ها و آثار بر روی سایت این مرکز برای استفاده قرار گرفته است.

معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم الاسلام، تولید اپلیکیشن چند زبان نباء، تولید۲۴ عنوان کتاب به ۵ زبان در ۵ کشورهای جهان، تولید ویکی شیعه به ۲۲ زبان دنیا با هدف نشر مبانی دینی، اضافه‌شدن ۵ هزار و ۲۰۰ مقاله به مقالات ویکی شیعه، تولید ۳۲ هزار مدخل در ویکی شیعه به ۵ زبان، رونمایی از ویکی آثار شیعه در ۲۲ بهمن ماه امسال، تولید کتاب به صورت صوتی، تولید پروفایل رهنما به زبانهای مختلف برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، پاسخ گویی به ۱ و ۹۰۰ سوال در مورد اهل بیت(ع) هم از جمله این فعالیت ها است.

فرمانیان گفت: تولید کتابخانه شبکه اهل‌بیت با هدف نشر مبانی دینی برای دوست داران اهل بیت علیهم السلام، تولید۲۱۰ کلیپ به زبان‌های مختلف دنیا، رصد فعالیت های پژوهشی دیگر مراکز دینی، تولید ماهنامه با هدف رصد سایر مراکز علمی در حوزه مبانی دینی از دیگر فعالیت ها است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط