۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱

فضاپیمای «بپی کلمبو» از کنار عطارد گذشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از سی ان ان، فضاپیمای «بپی کلمبو» برای نخستین بار ساعت ۱۹:۳۴ دقیقه به وقت آمریکا از فاصله ۲۰۰ کیلومتری عطارد گذشت. این کاوشگر طی فرایند گذر از کنار سیاره اطلاعات علمی جمع آوری و عکاسی کرد ت...

فضاپیمای «بپی کلمبو» از کنار عطارد گذشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از سی ان ان، فضاپیمای «بپی کلمبو» برای نخستین بار ساعت ۱۹:۳۴ دقیقه به وقت آمریکا از فاصله ۲۰۰ کیلومتری عطارد گذشت. این کاوشگر طی فرایند گذر از کنار سیاره اطلاعات علمی جمع آوری و عکاسی کرد تا آنها را به زمین بفرستد.

فضاپیمای مذکور در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی به فضا پرتاب شد و قرار است در کل ۶ بار از کنار عطارد بگذرد و در دسامبر ۲۰۲۵ میلادی وارد مدار سیاره شود.

طی این مأموریت در واقع دو کاوشگر در مدار عطارد قرار می‌گیرد که یکی از آنها مدار گرد متعلق به آژانس فضایی اتحادیه اروپا است.

علاوه برآن مدارگرد «مگنتوسفر» عطارد به نام میو نیز در مدار سیاره قرار می‌گیرد که به سازمان فضایی ژاپن تعلق دارد. این مدارگردها در وضعیت فعلی خود در «ماژول ترانسفر مرکوری» قرار دارند و در ۲۰۲۵ مأموریت‌های خود را آغاز می‌کنند.

هنگامیکه فضاپیمای «بپی کلمبو» به اندازه کافی به عطارد نزدیک شود، ماژول ترانسفر مرکوری از آن جدا می‌شود و دو مدارگرد فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

دو مدارگرد یک سال صرف جمع آوری داده‌ها می‌کنند تا به محققان کمک کنند به درک بهتری از این سیاره کوچک و مرموز دست یابند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار