۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰

فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه خودرو مرحله دوم فروش یکپارچه/ ویرایش اطلاعات در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو rh iranecar com/ سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه خودرو مرحله دوم فروش یکپارچه در خرداد ماه آغاز می شود. فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه خودرو فروردین ماه ۱۴۰۲ هفته گذشته برای برخی خودروها انجام شد. ...

قرعه کشی خودرو و نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه خودرو مرحله دوم فروش یکپارچه در خرداد ماه آغاز می شود. فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه خودرو فروردین ماه ۱۴۰۲ هفته گذشته برای برخی خودروها انجام شد. مهلت ویرایش اطلاعات در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو rh iranecar com شب گذشته به پایان رسید و برخی اشتباها به جای ویرایش اطلاعات، درخواست خرید خودرو از سامانه یکپارچه خود را حذف کردند و الان چشم انتظار تمدید مهلت ثبت نام خودرو هستند تا اشتباهشان را جبران کنند.

زمان مرحله دوم فروش یکپارچه مشخص شد

آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، می‌گوید افرادی که نتوانستند در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند، در پایان خردادماه ۱۴۰۲ می‌توانند یک بار دیگر، شانس خود را برای خودروهایی که در این دوره اول عرضه خودروها، تقاضای بالایی نداشتند، امتحان کنند.

به گفته وی، برای بعضی خودروها تقاضا بیشتر است. بنابراین اواخر بهار سال ۱۴۰۲ برای خودروهای با تقاضای کمتر، دوباره ثبت‌نام در سامانه یکپارچه انجام خواهد شد. ‌

آدرس سامانه فروش یکپارچه خودرو

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش خودروسازان در سامانه ثبت نام خودرو داخلی، به نشانی اینترنتی ، چه به روش قرعه کشی و چه به روش غیرقرعه کشی، باید به آدرس سامانه فروش یکپارچه خودرو به نشانی esalecar.ir مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

  1. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی است.
  2. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه، ۱۸ سال است.
  3. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
  4. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت ایران خودرو و سایپا و همچنین طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی، نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را ندارند.
  5. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
  6. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.
  7. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
  8. شرکت خودروساز موظف است روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند (حداقل به مدت یک سال)، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.
  9. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
  10. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نیست، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.
  11. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، پرداخت خو اهد شد.
  12. سایر موارد و شرایط براساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت های خودروسازی و قرارداد منعقده فی مابین با مشتریان خواهد بود.

اقدامات سامانه یکپارچه فروش خودرو

فرایند عرضه محصولات داخلی در سامانه یکپارچه خودرو، شامل سه مرحله زیر است:

  1. پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی
  2. نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر خودرو
  3. قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروسازان

در ادامه این مقاله، هرکدام از مراحل فوق را، بیشتر توضیح می‌دهیم.

۱- نحوه پیش ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

 

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط، که وجه لازم را در حساب وکالتی خودرو مسدود نموده‌اند، امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و (حق تقدم خرید خودروهای داخلی) برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی، وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی (به نفع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) و مسدود نمودن وجه اعتبار است.

۱- موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” بوده و این وجه، صرفا لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد. وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان خرید خودرو (شامل طرح‌های فروش عادی و طرح جوانی جمعیت) الزامی است.

۲- وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص، مسدود گردیده و قابل برداشت نیست. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از خرید خودرو تلقی می‌گردد و متقاضی، از لیست انتظار حذف خواهد شد.

۳- امکان ثبت نام صرفا برای یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت دهی ثبت نام خودرو وارداتی نام‌نویسی کرده‌اند، وجود نداشته و در صورت ثبت نام مجدد، فرد متقاضی از لیست افراد واجد شرایط، حذف می‌گردد.

۴- ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی، هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند. بنابراین تعهد خودروساز، صرفا براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.

۵- ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده و چنانچه در هر مرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می‌گردد.

۲- نحوه نوبت دهی در سامانه ثبت نام خودرو

پس از نوبت دهی لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه ریزی شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی، در سامانه یکپارچه فروش خودرو، اعلام می گردد.

۱- قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز، شکل می‌گیرد.

۲- در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی، متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید. همچنین وی می‌تواند برای قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز (با تکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز) اقدام کند.

۳- متقاضی در صورت تمایل، می‌تواند با اعلام انصراف از خرید خودرو پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

روش ویرایش اطلاعات و تغییر خودرو در سامانه یکپارچه فروش + لینک ثبت نام

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار