۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶

فرهنگیان بازنشسته در انتظار پاداش پایان خدمت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فارس، سال‌هاست که یک گلایه مشترک برای فرهنگیان وجود دارد و آن هم این است که چرا پاداش پایان خدمت آنها، دیر پرداخت می‌شود. فرهنگیان بازنشسته می‌گویند در سال‌هایی آنقدر پاداش پایان خدمت دیر...

فرهنگیان بازنشسته در انتظار پاداش پایان خدمت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فارس، سال‌هاست که یک گلایه مشترک برای فرهنگیان وجود دارد و آن هم این است که چرا پاداش پایان خدمت آنها، دیر پرداخت می‌شود.

فرهنگیان بازنشسته می‌گویند در سال‌هایی آنقدر پاداش پایان خدمت دیر و در چندین بخش پرداخت شد که عملا ارزش پول کاهش یافت و اصلا آنها نتوانستند از پاداش پایان خدمت بهره‌ای ببرند.

تعدادی از مخاطبان با ثبت پویشی با عنوان «سنوات فرهنگیان بازنشسته به موقع پرداخت شود» خواستار پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگان شدند.

* «پاداش پایان خدمت» غم بازنشستگان فرهنگی

«پاداشی که قرار است کمک بازنشسته فرهنگی شود، غم درونش می‌شود»؛ این جمله‌ای است که یکی از فرهنگیان بازنشسته گفت و افزود: یک فرهنگی ۳۰ سال و گاهی بیش از این میزان کار می‌کند و در زمان پرداخت پاداش پایان خدمت، باید منتظر بماند؛ این انتظار گاهی از چندین ماه می‌گذرد و به سال می‌کشد.

خیلی از معلمان، روی پاداش پایان خدمت حساب می‌کنند که بتوانند بخشی از مشکلات مالی زندگی‌شان را حل کنند

وی ادامه داد: گاهی اوقات واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان به صورت چند قسط است که این موضوع باعث می‌شود که فرهنگیان بازنشسته اصلا متوجه نشوند که این پول چه شد و واقعا نتوانند به زخمی در زندگی بزنند.

فرهنگی بازنشسته دیگری اظهار کرد: خیلی از معلمان، روی پاداش پایان خدمت حساب می‌کنند که بتوانند بخشی از مشکلات مالی زندگی‌شان را حل کنند اما این پول عمدتا دیر به دست آنها می‌رسد و ارزش مالی کمتری دارد.

وی اضافه کرد: معلمانی هستند که در روستاهای صعب‌العبور درس می‌دهند؛ برخی از این معلمان کیلومترها مسیر را از خانه تا مدرسه طی می‌کنند و برخی هم دور از خانواده در همان روستا زندگی می‌کنند تا به بچه‌ها درس دهند و آنوقت این معلمان، باید در هنگام بازنشستگی هم چشم انتظار بمانند.

* صحرایی: پیگیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان هستیم

وزارت آموزش و پرورش در طول این سال‌ها همواره پیگیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بوده است اما همواره مشکلات پرداخت به موقع پاداش فرهنگیان به عنوان مشکلی لاینحل باقی مانده است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره پاداش پایان خدمت فرهنگیان به خبرنگار فارس گفت: پاداش پایان خدمت دست سازمان دیگری است، دست ما نیست ولی پیگیری می‌کنیم.

صحرایی: در پرداخت پاداش بازنشستگی هرچه سریع‌تر اقدام کنیم، بهتر است.

وی در خصوص آخرین پیگیری‌های آموزش و پرورش درباره پاداش پایان خدمت فرهنگیان، افزود: منتظر تأمین منابع هستیم.

صحرایی اضافه کرد: در پرداخت پاداش بازنشستگی هرچه سریع‌تر اقدام کنیم، بهتر است؛ ولی آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و چند دستگاه دیگر مثل هم هستیم. در هر حال پیگیر هستیم.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط